Ben jij ook op zoek naar een Personal Trainer?
X   Site bericht
(bericht sluit in 2 seconden)

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Mentale verandering door Krachttraining, Mijn verhaal, enkele vraagjes

Omber
plaatsen 20-06-2010, 19:27
Bericht #1

Moderator Belgium

Groep: Fitnessforum leden
Sinds: 21-10-09
Van: Ettelgem City
Gebruiker Nr.: 7,362

Hoi

Zoals jullie weten, ben ik geen onbekende meer hier op het Fitness Forum. Ik heb een aantal vraagjes, maar wil daarvoor eerst mijn situatie eens goed schetsen. Zodat jullie duidelijk de achtergrond hebben, die ik ook heb.

Het verhaal speelt zich af, in West-Vlaanderen. In een klein polderdorpje. Een zekere Omber, is hemels groot. 2.05 meter om exact te zijn. Ergens in maart 2009. Omber woog toen amper 69kg. Zo stond het beschreven in zijn Globaal Medisch Dossier.

Na het talloze geroep en geschreeuw over mijn uiterlijk. Geen model, te mager, anorexiapatiënt... had ik mijn antwoord klaarliggen. Niet oraal, niet mondeling. Maar ik ging antwoorden met harde feiten. Feiten waar ze niet omheen konden.

Ik beraamde een plan, een plan om er fysiek sterker uit te zien. Een plan, waar ik me voor de geest haalde dat ik de mensen lik op stuk gaf. Van kijk nu maar eens wat zo'n geschreeuw heeft gedaan met deze jongen. Het plan, heeft lang gerijpt. Ik was heel onzeker, praatte met niemand. Het vrouwelijke geslacht liet me links liggen. Ik was een nul, een sul... een klote gruwelijke mismaakte Ecto Skinny gast.

Tot op die dag, dat Omber aan het rond surfen was. Hij stootte op www.fitnessforum.nl (na een afslag bij DBB) en maakte zich er lid. Hij won informatie in over voeding, over trainen. Over alles wat hij eigenlijk nog nooit van gehoord had.

Omber begon veel melk te drinken, veel te eten, gruwelijk te trainen op machines. Omber had een snelle doorstart in gewicht. Bleef tijdje hangen, zakte wonderwel terug, en ging weer als een pijl vooruit. De situatie van zakken, en pijlsnel omhoog gaan in gewicht, is op de enige manier te verklaren dat ik een mindere periode had in mijn leven.

Nu, op 1 jaar tijd vergaarde Omber 16kg lichaamsgewicht. Vrienden van Omber, verschietten (sinds kort) hoe breed hij wel is, hoe goed hij er in hemelsnaam niet uit zien. Met m'n blonde lokken, en gebronsde huid, wordt het woord "Blonde God" af en toe al mompelend in de mond genomen.

Nu Omber, veranderde ook mentaal. Positief wel te verstaan. Van onzekere sul, die geen contacten had met de vrouwelijke afdeling van wat wij de "mens" noemen. Nu, daar kwam vrijwel snel verandering in. Ik was meer zelfzeker, was vlotter in mijn contacten (ik heb Autisme, dus ben al niet zo goed in communicatie, en contacten leggen) ik had succes op mijn werk.

Vrouwen kwamen bijna als muggen in de zomer op me af gezwermd. Meestal als gewoon contact, maar toch, de interesse om bij me te zijn werd groter. Naarmate ik strakker ging in T-shirt, des te meer bekijks ik had.

Onlangs, ontmoette ik een meid. Een pracht van een meid, waarbij ik voel dat het meer is dan enkel "klikken", het is een meid die ik blindelings vertrouw, die mij blindelings vertrouwt, die meid, dat is mijn vriendin geworden.

Ik kon het haast niet geloven. Wat ik voor mezelf onmogelijk achtte, werd realiteit. En tis een knappe meid (vraag maar aan Jereplofje)

Nu het feit is, mijn beste maat (jongen) van op de middelbare school, is afschuwelijk jaloers op het parcours dat ik heb afgelegd in amper 1 jaar (hij is ook iemand met autisme).

Nu, mijn stelling is de volgende:

Doe Krachttraining, gecombineerd met goede voeding en je zal mentaal enorm veranderen.

Nu die stelling is zeker van toepassing op mezelf. Maar kun je die stelling veralgemeniseren? Ja of nee. Werkt het ook voor hem? Of niet? Anders zou ik hem aanraden als hij mentaal sterker wilt worden, om te fitnessen en goede voeding tot zich te nemen en dat hij dan hetzelfde parcours zal krijgen als ik.

Of klopt dit niet? En zijn er mensen die door een gelijkaardige situatie zijn gegaan?

Alvast bedankt om mijn verhaal te lezen, antwoordjes zijn welkom smile.gif

Groetjes
Omber

--------------------
Wie: Omber
Gewicht: 85.2kg
Lengte: 2.05m
Geslacht: Man
Bench Press 1RM: 100kg - No Gear Used
Squat 1RM: 110kg - No Gear Used

Doel 2011: 100kg+ Body Weight by Clean Bulk

Go to the top of the page

+Quote Post

kenwuyts
plaatsen 20-06-2010, 20:11
Bericht #2

Fitness Goeroe (Zilver)

Sinds: 29-12-08
Van: Zoersel
Gebruiker Nr.: 6,262

QUOTE(Omber @ 20-06-2010, 20:27) *
Onlangs, ontmoette ik een meid. Een pracht van een meid, waarbij ik voel dat het meer is dan enkel "klikken", het is een meid die ik blindelings vertrouw, die mij blindelings vertrouwt, die meid, dat is mijn vriendin geworden.

Nu die stelling is zeker van toepassing op mezelf. Maar kun je die stelling veralgemeniseren? Ja of nee.

Proficiat man! En het allerbeste toegewenst natuurlijk happy.gif

Die stelling kan je zeker voor meerdere personen stellen, hier hebben we ergens al een topic over, iets met krachttraining en psychologische gevolgen ofzo, zoek maar even =D

--------------------
QUOTE(Henk_Schoenzool @ 28-07-2010, 22:37) *
kben toe aan nieuwe boxershorts , die van mij zitten te krap van voor...

18jaar
1,72m
61kg

Foto's.

+Quote Post

T-Archer
plaatsen 20-06-2010, 21:52
Bericht #3

Fitness Goeroe (Goud)

Groep: Fitnessforum Moderators
Sinds: 07-09-08
Van: nijmegen
Gebruiker Nr.: 5,348

Foto's van die vriendin!! biggrin.gif

Er was al een topic over het mentale voordeel van KT.
Maar je hebt een erg goede progressie doorgemaakt Omber! Je kan trots zijn op jezelf. En ga zo door!

--------------------
Je lichaam volgt geen regels.

QUOTE(ElSjiepo @ 08-09-2010, 12:13) *
Toch weer 5 dagen gezeten... Nu een weekje vrij.

17 jaar/176 cm/68 Kg
Status: cutten

Log

http://www.eastsideperformance.nl/index.htm

+Quote Post

Omber
plaatsen 21-06-2010, 06:39
Bericht #4

Moderator Belgium

De rechtse is mijn vriendin geworden :) tis ehm een beach girl die heel graag zwemt, hmm rara wat doe ik nou ook hemelsgraag :)))))

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc...8_8085349_n.jpg

--------------------

+Quote Post

Omber
plaatsen 21-06-2010, 09:17
Bericht #5

Moderator Belgium

Ik merk nu net, dat ik eigenlijk een post maak die Gibson al lang geleden gemaakt heeft. Voel me nogal dumb nu :D

Anyway thanks Ken & T

@ T ik zat dus ook even dat ander topic te lezen, en kwam op jou verhaal uit. Jij hebt imo hetzelfde meegemaakt, alleen omgekeerd.

Soms vraag ik mezelf af hoeveel geluk ik niet heb met m'n meid, sommige momenten zijn zo intens, al is het maar een doodgewone knuffel waarmee ze wilt zeggen. Omber verdomme, je zou eens moeten hoe graag ik u eigenlijk wel zie.

Liefde is iets raars, ook nog niet veel ervaring gehad met liefde. Met seks wel, maar ja, seks is niet hetzelfde als liefde voelen. Voor het eerst in mijn leven kan en durf ik zeggen, dat ik hou van iemand. Recht uit m'n hart. En als je dan samen in de duinen zit, zij dicht bij jou aan, haar hoofd in je armen, beide kijkend naar de ondergaande zon in de verre einder.

Ik weet het, het klinkt zo idioot en zo uit een goedkope low budget film weggeplukt. Het is een cliché, maar godverdomme, in cliché zit meer waarheid dan je denkt.

Eindelijk voel ik me belangrijk, eindelijk heb ik het gevoel dat ik iets beteken... het heeft ook te maken dat ik mezelf heb leren respecteren om wie ik ben. Zelfrespect ligt denk ik aan de basis van een sterke relatie. Maar ik beteken ook iets voor mijn omgeving.

Plots ben ik de populaire jongen, die overal een graag gezien gast is. Ik kan amper geloven, hoe akelig dichtbij 1 jaar geleden wel is. Van mijn 22 op naar 23, je kan het kort noemen in je hele leven, maar een mijlpaal aan vooruitgang heb ik doorgemaakt.

Soms zit ik te denken, hoe ik het hem klaargespeeld heb. En echt waar, dit is niet om te zeveren of om mooie praatjes te verkopen, maar FF heeft een groot aandeel daar in gehad. Okay, je doet het tenslotte allemaal zelf, je moet volharden en doorzetten. Maar net die peptalk van mede genoten die in hetzelfde straatje zitten... daar doe je het wel voor.

FF, gewoon een hele dikke merci voor al de tips, adviezen en raad die ik hier gekregen heb. Nu ik heb het mss nog al eens gezegd, maar als iemand iets wil doen aan zijn gewicht, zeg ik dat als je een goede doorstart wil nemen naar hier moet komen.

Ik zou zeggen, laat ons allen groeien in positieve zin en laat dit forum nog lang mee gaan.

Omber

--------------------

+Quote Post

Jereplofje
plaatsen 21-06-2010, 15:11
Bericht #6

Wolverine

Sinds: 31-03-08
Gebruiker Nr.: 4,325

QUOTE(Omber @ 21-06-2010, 10:17) *
Ik weet het, het klinkt zo idioot en zo uit een goedkope low budget film weggeplukt.

Inderdaad.

--------------------
QUOTE(Jereplofje @ 30-08-2010, 14:53) *
Zoek je nog werk?
QUOTE(T-Archer @ 30-08-2010, 15:16) *
Niet als ik jouw kont moet zien.

+Quote Post

T-Archer
plaatsen 21-06-2010, 15:41
Bericht #7

Fitness Goeroe (Goud)

Groep: Fitnessforum Moderators
Sinds: 07-09-08
Van: nijmegen
Gebruiker Nr.: 5,348

Liefde heeft ook een keerzijde helaas.

--------------------
Je lichaam volgt geen regels.

QUOTE(ElSjiepo @ 08-09-2010, 12:13) *
Toch weer 5 dagen gezeten... Nu een weekje vrij.

17 jaar/176 cm/68 Kg
Status: cutten

Log

http://www.eastsideperformance.nl/index.htm

+Quote Post

Omber
plaatsen 21-06-2010, 18:05
Bericht #8

Moderator Belgium

@ T

Ik weet het man, en momenteel schuif ik dat enge idee voor me uit. Hopend het nooit te hoeven ontmoeten.

@ Jem

Een knuffel op het strand bij ondergaande zon... ja dat is weggeplukt uit zo'n low budget film. Maar je zou eens moeten hoe intens ik genoten heb toen.

--------------------

+Quote Post

kenwuyts
plaatsen 21-06-2010, 21:14
Bericht #9

Fitness Goeroe (Zilver)

QUOTE(Omber @ 21-06-2010, 19:05) *
@ T

Ik weet het man, en momenteel schuif ik dat enge idee voor me uit. Hopend het nooit te hoeven ontmoeten.

Das ijdele hoop biggrin.gif

--------------------

18jaar
1,72m
61kg

Foto's.

+Quote Post

Chayenne-model
plaatsen 21-06-2010, 22:32
Bericht #10

Ere lid

Sinds: 23-01-10
Van: Friesland
Gebruiker Nr.: 7,679

@ Omber : wat fijn dat je zo van de liefde kan genieten, en dat je zo'n verandering hebt doorgemaakt! geniet ervan !

QUOTE(T-Archer @ 21-06-2010, 16:41) *
Liefde heeft ook een keerzijde helaas.

Hoe meer je van iemand houdt, hoe meer verdriet je ervan hebt :(

--------------------
QUOTE(Jereplofje @ 31-05-2010, 08:03) *
Inderdaad! Als iemand dat aan mij vraagt denk ik altijd meteen aan blond-haar-met-dikke-tieten á la Chayenne, maar in de praktijk ben ik nooit verliefd geweest op dat type. :laugh:

foto's!!

Ik: 21, auto's (mopar!), tattoos, leguanen, pole fitness, fanatiek, sixpack, yachtspuiter, gymnasium, Würzburg, body-building, roze

"Every workout is one step closer to your goal" - ad nauseum - ( = totdat je er misselijk van wordt)

+Quote Post

Celtic
plaatsen 22-06-2010, 21:33
Bericht #11

VIP lid

Sinds: 31-03-09
Van: Thuis
Gebruiker Nr.: 6,642

Jij hebt veel meer dan 16 kg spiermassa gain bereikt. Gratz man, en het beste met je chickie!

--------------------
Status
18 Jaar
98,0 Kg
18,5% Vet
1.88 cm

Target: 100kg with 20% fat max @ 19 y'old

Never Back Down. - John Cena

+Quote Post

Omber
plaatsen 25-06-2010, 18:19
Bericht #12

Moderator Belgium

QUOTE(Celtic @ 22-06-2010, 22:33) *
Jij hebt veel meer dan 16 kg spiermassa gain bereikt. Gratz man, en het beste met je chickie!

Lolwut? No fucking way Celtic? 69kg > 85.2kg - Volgens mijn rapport van de dokter woog ik 69kg in Maart 2010 - Goede 1 Jaar en 2.5 Maand later 85.2kg... ofwel is mijn weegschaal zo idioot als wat en klopt het dus niet?

En waarom denk je dat ik meer dan 16kg gains heb gemaakt? Op basis van?

--------------------

+Quote Post

kenwuyts
plaatsen 25-06-2010, 18:20
Bericht #13

Fitness Goeroe (Zilver)

QUOTE(Omber @ 25-06-2010, 19:19) *
Lolwut? No fucking way Celtic? 69kg > 85.2kg - Volgens mijn rapport van de dokter woog ik 69kg in Maart 2010 - Goede 1 Jaar en 2.5 Maand later 85.2kg... ofwel is mijn weegschaal zo idioot als wat en klopt het dus niet?

En waarom denk je dat ik meer dan 16kg gains heb gemaakt? Op basis van?

Ik denk dat hij bedoelt dat je niet enkel kg en kracht hebt gegaint maar ook zelfvertrouwen, beter zelfbeeld, positievere instelling,...

--------------------

18jaar
1,72m
61kg

Foto's.

+Quote Post

Omber
plaatsen 25-06-2010, 18:26
Bericht #14

Moderator Belgium

Bah, autisme for the win hoor... die had ik anders gelezen.

--------------------

+Quote Post

cyf3r
plaatsen 25-06-2010, 18:47
Bericht #15

Ere lid

Sinds: 23-11-09
Gebruiker Nr.: 7,482

QUOTE(Omber @ 25-06-2010, 19:26) *
Bah, autisme for the win hoor... die had ik anders gelezen.

Ow nu lees ik pas dat je autisme hebt! ph34r.gif Me too! laugh.gif

Ik was vroeger ook nogal slecht met alles dat rond communicatie draaide :s Maar door muhn toen zo lieve ex-vriendin (die nog altijd mij sms't en emailed, ook alheeft ze een verbod...) en muhn autisme hadden ze mijn eurhmm 'opgesloten' en daar moest ik echt vechten om te overleven... Dan gaat die verlegenheid etc er ook wel uit :p Ik train nu vooral omdat ik nog altijd zo pissed ben op iedereen over wat er toen gebeurde :s Als ik der soms aandenk tijdens het trainen kan ik opeens 50% meer gewicht aan... Dus ja... echt pissed :D

Dit bericht is bewerkt door cyf3r: 25-06-2010, 18:51

+Quote Post

DJeff
plaatsen 08-07-2010, 15:50
Bericht #16

Volwaardig lid
**

Sinds: 30-10-05
Van: Noord-Nederland
Gebruiker Nr.: 816

Ik denk dat trainen je zelfvertrouwen enorm vergroot. Laat ik ook even mijn situatie schetsen..

Ik kan mij niet anders herinneren dan dat ik groot ben. Ik was de afgelopen 5 jaar alleen niet groot om spieren. Een lang lichaam van plusminus 1.95 lang met een beste buik ervoor. Een behoorlijk vetpercentage en alles behalve zelfvertrouwen. Als puber was school een hel. Ik kreeg zelfs opmerkingen naar mijn hoofd met 'Je gaat dichtgroeien, jongen' en 'Ah, daar is ons walrusje weer'. Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik naar gespierde mensen keek en dacht 'Als ik nou ook eens zo zou kunnen zijn..'

Naarmate de jaren vorderden kreeg ik de mogelijkheid om te trainen in een schuurtje onder begeleiding van mijn oom, die zelf nog heeft gebodybuild. Dit deed ik zo nu en dan en zakte dan weer af met mijn motivatie en begon me weer vol te eten. Toch zag ik een tijdje geleden het licht. Ik trainde al met regelmaat en besloot om het serieus aan te pakken. Nu train ik 6 keer in de week en train ik iedere spiergroep 2 maal in de week. Ik let continu op mijn voeding en merk gewoon groei aan mijn lichaam.

Ik loop nu met opgeheven hoofd rond en heb doelstellingen tussen mijn oren zitten die hoe dan ook behaald gaan worden. Ik krijg positieve reacties en heb meer zelfvertrouwen dan ooit. Ik vond het laatst zelfs niet erg om kleding te passen in een pashokje, terwijl ik daar normaal gesproken depressief uitkwam.

Tegenwoordig zeggen mensen: 'Je groeit goed, man' en 'Zullen we samen trainen' of 'Is het oké als ik een keer met je mee train?' Bij mij is er alleen geen sprake van een liefde ;).. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind.

--------------------
Doel: Groeien, groeien, groeien.

+Quote Post

Gibson31
plaatsen 11-07-2010, 12:45
Bericht #17

Volwaardig lid
**

Sinds: 25-05-09
Gebruiker Nr.: 6,825

QUOTE(DJeff @ 08-07-2010, 16:50) *
Ik denk dat trainen je zelfvertrouwen enorm vergroot..

Vind ik ook zo. Al is dat niet helemaal goed.

QUOTE(DJeff @ 08-07-2010, 16:50) *
Ik loop nu met opgeheven hoofd rond en heb doelstellingen tussen mijn oren zitten die hoe dan ook behaald gaan worden. Ik krijg positieve reacties en heb meer zelfvertrouwen dan ooit. Ik vond het laatst zelfs niet erg om kleding te passen in een pashokje, terwijl ik daar normaal gesproken depressief uitkwam.

Tegenwoordig zeggen mensen: 'Je groeit goed, man' en 'Zullen we samen trainen' of 'Is het oké als ik een keer met je mee train?' Bij mij is er alleen geen sprake van een liefde ;).. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind.

Wat gaaf voor je!! Gaat dan een heel andere wereld voor je open! Dat is ook een doel van mij om dat te bereiken.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Print Versie Actuele tijd: 09-09-10 13:24
Invision Power Board skin developed by Transverse Styles