Ben jij ook op zoek naar een Personal Trainer?
X   Site bericht
(bericht sluit in 2 seconden)

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> lat pull down, achter in de nek trekken????

donja2000
plaatsen 28-07-2010, 09:15
Bericht #1

Nieuw lid

Groep: Fitnessforum leden
Sinds: 20-07-10
Gebruiker Nr.: 8,254

Even een vraagje over de lat pull down. Ik trek deze altijd voor m'n borst omlaag, maar nou gaf iemand me het advies om deze achter in mn nek naar beneden te trekken, terwijl ik eerder juist altijd begreep dat dat zeer blessuregevoelig is om die oefening zo uit te voeren. Maar sommige mensen zweren erbij. Wat is het nou? Ik vond het overigens niks, mijn ellebogen schoten 'op slot' ervan!
Go to the top of the page

+Quote Post

lentheman
plaatsen 28-07-2010, 09:17
Bericht #2

Volwaardig lid
**

Sinds: 26-03-10
Gebruiker Nr.: 7,903

de anderen op dit forum zullen dit vast beter weten dan ik maar volgens mij train je dan net weer iets andere spieren.

+Quote Post

kenwuyts
plaatsen 28-07-2010, 09:29
Bericht #3

Fitness Goeroe (Zilver)

Sinds: 29-12-08
Van: Zoersel
Gebruiker Nr.: 6,262

QUOTE(TheRipper;2543695)
In principe is er weinig verschil, behalve als je schouders niet flexibel genoeg zijn. In dat geval is het behind-the-neck versie minder geschikt omdat dat op termijn tot blessures kan leiden.
Je ziet ook vaak mensen die behind-the-neck doen hun hoofd helemaal naar voren duwen om de bar toch maar naar de schouders te krijgen hoewel ze er helemaal niet lenig genoeg voor zijn. Dat is uiteraard niet goed voor je nek.

Als ik het op mijn borst laat neerkomen kan ik meer gewicht pakken, dat zou voor mij een argument zijn om die variant te verkiezen, als ik lat pulldown zou doen. (ik vind chins een betere oefening)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/lat-pull-down-149148/

--------------------
QUOTE(Henk_Schoenzool @ 28-07-2010, 22:37) *
kben toe aan nieuwe boxershorts , die van mij zitten te krap van voor...

18jaar
1,72m
61kg

Foto's.

+Quote Post

dannl123
plaatsen 28-07-2010, 10:07
Bericht #4

Fitness Goeroe (Goud)

Sinds: 20-01-07
Van: Schiedam
Gebruiker Nr.: 2,147

De variant die je voor je hoofd langs trekt, is meestal wat minder gevoelig. Deze lijkt ook wat meer op de beweging die je maakt bij bijna alle andere pulls. Deze gaan over het algemeen ook voor je langs (denk rows, pullups, high pulls etc).

--------------------

+Quote Post

DJeff
plaatsen 28-07-2010, 11:26
Bericht #5

Volwaardig lid
**

Sinds: 30-10-05
Van: Noord-Nederland
Gebruiker Nr.: 816

Wetende dat ieder lichaam anders reageert begint dan nu wel bij mij de vraag te spelen 'Welke is effectiever voor de groei van je lats?'

Kusje.

--------------------
Doel: Groeien, groeien, groeien.

+Quote Post

dannl123
plaatsen 28-07-2010, 11:40
Bericht #6

Fitness Goeroe (Goud)

Wetende dat er wel wat meer komt kijken dan voorlangs of achterlangs trekken, komt bij mij het antwoord uit op 'het maakt niet uit, zolang je genoeg schade maakt, voldoende hersteld en voldoende eet'.

--------------------

+Quote Post

ycnan
plaatsen 29-07-2010, 19:50
Bericht #7

VIP lid

Sinds: 29-05-07
Van: Zuid Holland
Gebruiker Nr.: 2,800

Ergogenics klikkerdeklik

Dit bericht is bewerkt door ycnan: 29-07-2010, 19:51

--------------------
Eyes on the Prize

+Quote Post

Gibson31
plaatsen 30-07-2010, 12:20
Bericht #8

Volwaardig lid
**

Sinds: 25-05-09
Gebruiker Nr.: 6,825

QUOTE(dannl123 @ 28-07-2010, 12:40) *
Wetende dat er wel wat meer komt kijken dan voorlangs of achterlangs trekken, komt bij mij het antwoord uit op 'het maakt niet uit, zolang je genoeg schade maakt, voldoende hersteld en voldoende eet'.

Het kan zeker wat uitmaken voor de uitvoering van de oefening. Als je 'm achter je hooft naar beneden trekt ben je geneigt je torso in elkaar te
trekken. Dus je borstbeen naar beneden te trekken. Wat als vanzelf sprekend niet goed is, en blessures in de rug/wervelkolom in de hand kan werken.
Als je voorlangs doet heb je altijd een gestrekte rug! Sommige mensen trekken 'm voorlangs naar onderkant sternum, borstbeen. Wat natuurlijk niet juist
is omdat je dan het laatste stuk van de beweging vanuit je armen maakt.
Dus voorlangs naar bovenkant borstbeen is het advies. Bij komend trainingsvoordeel is dat je niet kunt 'vals spelen' door de beweging uit je hele bovenlichaam te halen. Dus als je niet meer kunt, kun je niet meer, en gaat de gewoon stang niet verder naar beneden.

+Quote Post

dannl123
plaatsen 30-07-2010, 14:21
Bericht #9

Fitness Goeroe (Goud)

QUOTE(Gibson31 @ 30-07-2010, 13:20) *
Bij komend trainingsvoordeel is dat je niet kunt 'vals spelen' door de beweging uit je hele bovenlichaam te halen.
Eens, maar hier kun je natuurlijk ook net zo goed een nadeel in zien (het feit dat je eerder stopt, terwijl je nog niet alles uit je werkset hebt gehaald). Ik zie momentum gebruiken niet echt als valsspelen. Meer als een keuze om het wel of niet te doen, terwijl je je bewust bent van de voor- en nadelen van beide methodes.

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Print Versie Actuele tijd: 09-09-10 13:16
Invision Power Board skin developed by Transverse Styles