Ben jij ook op zoek naar een Personal Trainer?
X   Site bericht
(bericht sluit in 2 seconden)

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Wie kan mij goede tips geven om aan te komen?!, Tips voor aankomen?

Angie87
plaatsen 29-07-2010, 18:50
Bericht #1

Nieuw lid

Groep: Fitnessforum leden
Sinds: 29-07-10
Gebruiker Nr.: 8,288

Ola!

Ik zal me even voorstellen. Ben Angie, 23 jaar oud en heb mijn hele leven al zwaar ondergewicht. Ik ben 1.80m en weeg maar (durf het bijna niet te schrijven) 50 kilo.

Ik ben het nu echt helemaal zat en wil graag een kilo of 20 erbij hebben.

Ik heb nu voor mezelf het volgende schema in elkaar gezet en ben hier nu een aantal weken mee bezig.

Zijn er mensen die mij misschien kunnen voorzien van extra tips, bijvoorbeeld kwa aanvullende producten, weightgainers enzovoort?!

Ik zou het super op prijs stellen biggrin.gif

Mijn schema:

s'ochtens:

4 volkoren boterhammen (2 pindakaas, 2 kipfilet)
1 glas volle melk

tussendoor:

glas vruchtensap
sultana/liga of extra boterham

lunch:

4 boterhammen melkwit (2 speculoos, 2 pindakaas)
1 glas volle melk

tussendoor:

glas vruchtensap
stuk fruit/ liga/ sultana

avondeten:

Verschillend, aardappels, rijst, pasta 7 opscheplepels. Volle vla

tussendoor:

Verschillende soorten noten

Go to the top of the page

+Quote Post

Jereplofje
plaatsen 29-07-2010, 19:02
Bericht #2

Wolverine

Sinds: 31-03-08
Gebruiker Nr.: 4,325

Het is een kwestie van meer eten dan je verbrandt. Probeer een manier te vinden die voor jou werkt.

Kijk eens wat er met je gewicht gebeurt bij je huidige eetpatroon. Verandert er niets?
Eet wat meer. Ga jezelf niet ineens volstampen, dat houd je niet vol. Probeer het langzaam op te bouwen. Hoe gezonder, hoe beter natuurlijk, maar het heeft geen zin om supergezond te doen als je dat toch niet weg krijgt....

Weight gainers... tja, beetje zonde van je geld. Als je moeilijk aan je kcal komt kun je beter denken aan volle melk drinken, extra pindakaas op je brood, dat soort dingen...

Als je het combineert met krachttraining kun je vet én spier erbij krijgen waardoor je er voller uit kunt zien zonder dat de boel gaat hangen. Houd er wel rekening mee dat je daarmee meer kcal gaat verbranden en je nóg meer moet eten.

--------------------
QUOTE(Jereplofje @ 30-08-2010, 14:53) *
Zoek je nog werk?
QUOTE(T-Archer @ 30-08-2010, 15:16) *
Niet als ik jouw kont moet zien.

+Quote Post

HavanA
plaatsen 30-07-2010, 05:27
Bericht #3

Energie in Balans™

Groep: Fitnessforum Moderators
Sinds: 11-04-07
Van: Duitsland
Gebruiker Nr.: 2,586

QUOTE(Jereplofje @ 29-07-2010, 18:02) *
Het is een kwestie van meer eten dan je verbrandt.

...of een kwestie van minder verbruiken dan je eet. smile.gif

Wat doe je zoal op een dag? Hoe ziet je dagelijkse leven eruit? Wat doe je voor werk? Wat doe je aan sport? Wat doe je aan ontspanning? Heb je veel stress? etc.

--------------------
Dames: een mooie kont en benen kweken? klik
Heren: werken aan je blokjesbuik, biceps en schouders? klik

Rijkdom is niet veel bezitten, rijkdom is tevreden zijn met wat je hebt.

+Quote Post

Angie87
plaatsen 30-07-2010, 08:37
Bericht #4

Nieuw lid

Sinds: 29-07-10
Gebruiker Nr.: 8,288

Ola,

Bedankt voor jullie reacties! Misschien inderdaad wel zo goed om te vermelden. Ik doe op dit moment vrij weinig aan sporten puur en alleen omdat ik er sinds een paar maanden geen energie meer voor heb. Merk gewoon dat mijn gezondheid nu enorm achteruit is gegaan vanwege mijn gewicht. Ik heb een kantoorbaan, dus geen lichamelijk zware baan.

Zodra ik wat meer aansterk wil ik graag weer gaan sporten, gezien ik ook niet wil dat alles gaat hangen blink.gif maar voor nu is mijn doel echt om aan te sterken.

Misschien dat ik wel enorm ongeduldig ben want merk nu nog geen verschil, zowel in gewicht als in mijn energie, maar goed ben ook pas twee weken bezig.

Voor mijn doen is wat ik nu eet enorm veel en had dan ook wel een verschil verwacht (in iedergeval kwa energie level).
Ik zit nu ongeveer aan de 2800 tot 3250 cal. per dag tegenover voorheen 1400 per dag. Is dit wel voldoende verschil om aan te komen?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

+Quote Post

dannl123
plaatsen 30-07-2010, 10:23
Bericht #5

Fitness Goeroe (Goud)

Sinds: 20-01-07
Van: Schiedam
Gebruiker Nr.: 2,147

QUOTE(Angie87 @ 30-07-2010, 09:37) *
Ik zit nu ongeveer aan de 2800 tot 3250 cal. per dag tegenover voorheen 1400 per dag. Is dit wel voldoende verschil om aan te komen?
Dat valt niet echt van tevoren te zeggen. We kunnen zogezegd niet even een kijkje in jouw lichaam nemen om te kijken hoe het allemaal verloopt.

Kijk anders eens of je bent aangekomen binnen 4 weken. Ben je dat niet, verhoog je je intake.

--------------------

+Quote Post

WannabeArnold
plaatsen 02-08-2010, 10:48
Bericht #6

Nieuw lid

Sinds: 17-06-10
Gebruiker Nr.: 8,175

zet de frietpan aan en ga frituren?

+Quote Post

Freak
plaatsen 02-08-2010, 11:04
Bericht #7

Volwaardig lid
**

Sinds: 01-02-10
Van: Bussum
Gebruiker Nr.: 7,717

QUOTE(WannabeArnold @ 02-08-2010, 11:48) *

Ja, dat is lekker gezond....

--------------------
QUOTE(Henk_Schoenzool @ 26-08-2010, 16:47) *
Me woorden zijn raar maar wat zich achter het scherm gebeurt is groot .

--
Status: cutten naar 14% bf

+Quote Post

kenwuyts
plaatsen 02-08-2010, 11:16
Bericht #8

Fitness Goeroe (Zilver)

Sinds: 29-12-08
Van: Zoersel
Gebruiker Nr.: 6,262

QUOTE(WannabeArnold @ 02-08-2010, 11:48) *

Goed idee, dan kan je dat vet later omzetten in spieren.

--------------------
QUOTE(Henk_Schoenzool @ 28-07-2010, 22:37) *
kben toe aan nieuwe boxershorts , die van mij zitten te krap van voor...

18jaar
1,72m
61kg

Foto's.

+Quote Post

dannl123
plaatsen 02-08-2010, 11:40
Bericht #9

Fitness Goeroe (Goud)

Los van het feit of het gezond is of niet, je kunt niet zomaar dingen gaan eten als je je heel de dag al hebt volgepropt. Probeer maar eens een maaltijd te eten als je vol zit. Dat is best lastig.

De truuk is om het langzaam op te bouwen. Net als met training, steeds meer je grenzen te verleggen. Je zult merken dat je dezelfde hoeveelheid steeds makkelijker wegkrijgt. En je dus steeds makkelijker meer toe kunt voegen. Tot je op een gewicht komt waar je tevreden mee bent. en dat is het tijd om nieuwe doelen te stellen.

--------------------

+Quote Post

Jereplofje
plaatsen 02-08-2010, 17:03
Bericht #10

Wolverine

Sinds: 31-03-08
Gebruiker Nr.: 4,325

QUOTE(kenwuyts @ 02-08-2010, 12:16) *
Goed idee, dan kan je dat vet later omzetten in spieren.

laugh.gif

Maar voor de mensen die het niet weten toch wel belangrijk om te vermelden dat je hier een grap maakt, en dit niet mogelijk is. laugh.gif

--------------------
QUOTE(Jereplofje @ 30-08-2010, 14:53) *
Zoek je nog werk?
QUOTE(T-Archer @ 30-08-2010, 15:16) *
Niet als ik jouw kont moet zien.

+Quote Post

Paukl
plaatsen 02-08-2010, 18:31
Bericht #11

Jong lid
*

Sinds: 08-08-09
Gebruiker Nr.: 7,136

Wat voor mij erg goed werkt is volle melk drinken.

Het beste kun je gewoon normaal blijven eten, dat wil zeggen, gezonde dingen en niet ineens heel veel patat of taartjes omdat je maar aan moet komen. Klinkt misschien logisch maar dat is volgens mij toch een veelgemaakte fout. Ik probeer zelf 90%+ onbewerkt voedsel te eten, dus dingen zoals groente, fruit, vlees, pasta of melk.
Volle melk is erg fijn bij aankomen omdat je met een liter melk toch al weer zo'n 650 kcal binnen hebt met vet, koolhydraten en eiwit. (ter vergelijking: een liter cola is maar +/-120 kcal en eigenlijk alleen suiker) en drinken is gemakkelijker dan eten. Je drinkt bijvoorbeeld na elke maaltijd een groot glas volle melk. Later kun je dat opbouwen tot bijvoorbeeld een halve liter na elke maaltijd als je dan nog niet aankomt.
Als je het langzaam opbouwt kun je best een aantal liter per dag dag wegkrijgen, maar waarschijnlijk is dat niet eens echt nodig om aan te komen :)

+Quote Post

dannl123
plaatsen 02-08-2010, 19:40
Bericht #12

Fitness Goeroe (Goud)

QUOTE(Paukl @ 02-08-2010, 19:31) *
Ik probeer zelf 90%+ onbewerkt voedsel te eten, dus dingen zoals groente, fruit, vlees, pasta of melk.
Alles wat je hier opnoemt is wel bewerkt. Conserveringsmiddelen, smaakversterkers, kleur- en smaakstoffen, bindmiddelen... you name it.

Dit bericht is bewerkt door dannl123: 02-08-2010, 19:41

--------------------

+Quote Post

Omber
plaatsen 04-08-2010, 19:41
Bericht #13

Moderator Belgium

Sinds: 21-10-09
Van: Ettelgem City
Gebruiker Nr.: 7,362

QUOTE(Paukl @ 02-08-2010, 19:31) *
Wat voor mij erg goed werkt is volle melk drinken.

Ik heb de beste gains gemaakt met Halfvolle Chocolademelk, kan me voorstellen dat Volle Melk nog beter zou werken. Minder nutteloze suikers en dergelijke. Soms dronk ik op 1 dag 3 Liter Melk weg, dit ging zo gemakkelijk. Nu ik drink nog steeds hopen melk en ik groei enorm.

Om de beginposter even een vergelijking te maken:

2.05m
69kg op Maart 2009
85kg op Maart 2010

Ik had ook heel zwaar ondergewicht, en als je wilt aankomen is zoals Dannl123 het zegt, opbouwen. Je kan niet van de ene dag op de andere overschakelen op 3800 Kcal Dieet, als je daarvoor nauwelijks aan de 1900 Kcal kwam. Dat gaat gewoon niet, punt. Maar als je het opbouwt, treed er gewenning op, en beetje bij beetje lukt het wel. Melk drinken is een tip die Rippetoe gaf aan zijn leerlingen (zie boek: Starting Strength) daarin stond dat Rippetoe elk van zijn leerlingen verplichte "minstens" 1 liter melk te drinken per dag.

Mensen die groot zijn, zoals jij of ik, mogen dus ook meer drinken dan kleinere mensen, onze vochtbalans is groter. En ik meen mij te herinneren dat echte Powerlifters met gemak 10 Liter "Drank" wegkrijgen over 1 dag (Melk, Water, ...)

Het is mogelijk, de voeding is de basis van alles. Voeding is de basis van je energiepeil overdag, van of je zult afvallen, of bijkomen. Of je zult bijkomen in vetmassa, of in spiermassa. Zonder je voeding kun je uberhaupt geen "Adonis" lichaam verkrijgen. Mensen die er mooi uitzien qua spieren en dergelijke hebben een goede voeding die hun daarbij helpt.

Groetjes

Omber

--------------------
Wie: Omber
Gewicht: 85.2kg
Lengte: 2.05m
Geslacht: Man
Bench Press 1RM: 100kg - No Gear Used
Squat 1RM: 110kg - No Gear Used

Doel 2011: 100kg+ Body Weight by Clean Bulk

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Print Versie Actuele tijd: 07-09-10 08:22
Invision Power Board skin developed by Transverse Styles