Ga naar inhoud

Foto

Lichaamslengte en hometrainer

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Menno555

Menno555

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 2 Posts:

Gepost 16-01-2012 - 19:24

Hallo allemaal

Eerste posting hier, dus ff voorstellen: Menno, man, 45 jaar, 2,01 meter en 122 kilo. Dat gewicht zit het meeste in/rond m'n buik, voor de rest alles in proporties.
Op zich heb ik wel een bouw die dat gewicht kan hebben maar het is nu op een punt gekomen dat het niet meer goed voelt (en ook wel een "zwanger" uiterlijk krijg), dus wil/moet wat meer bewegen (ik ben geen sporter, loop wel gemiddeld 2 uur per dag in totaal). In mijn geval is het geen eten kwestie: mijn eetgewoontes zijn normaal tot goed. Alleen de biertjes ben ik wat meer laten staan de laatste maanden :P
Hardlopen is helaas geen echte optie gezien een slechte knie maar fietsen gaat prima dus wil een hometrainer aanschaffen.
Nu zijn er genoeg hometrainers die mijn gewicht kunnen dragen alleen vindt ik nergens echt info over lichaamslengte.
Vraag is dus: zijn hometrainers gemiddeld genomen ook geschikt voor 2 meter lange mensen of moet ik dan toch richting een specialer soort/merk kijken? Wil er ongeveer 300 á 400 Euro max aan uitgeven.

Alvast bedankt!

Menno

PS .. ik wil gemiddeld 20 á 30 minuten per dag fietsen en heb de neiging nogal krachtig te fietsen.

Deze post is bewerkt door Menno555: 16-01-2012 - 19:30

#2 Fitness Shop Online

Fitness Shop Online

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 3 Posts:
  • Geslacht:Man
  • Interesses:Wielrennen, spining, cyclo cross, schaatsen, gezond leven en kunnen genieten van de kleine maar o zo belangrijke dingen in het leven.

Gepost 16-01-2012 - 21:52

Hoi Menno,

Ik ben Joram, eigenaar van Fitness Shop Online, 32 jaar 1,86 meter en 78 kilo. Hardlopen is ook niet mijn ding, kraakbeenverlies in mijn enkel en een zwakkere linkerknie. Ik houdt het liever bij wielrennen en spinning. Ik heb een vader van 2,03 meter en een broer van 2,02 meter. Op fietsgebied ben ik zelf erg actief en is mijn vader het meest fanatiek van de 2 meter+ familieleden. Ik kan je het volgende adviseren http://www.fitnesssh...ergo-b5-1e.html prima geschikt voor jouw lengte en met computer. Of een goedkopere variant welke nu in de aanbieding is http://www.fitnesssh...tyle-bike.html. Van de laatste is zowel het stuur als zadel is in hoogte verstelbaar en het is een zeer solide spinning bike.

Hopelijk heb je er wat aan en zo niet veel succes met je zoektocht en het kwijtraken van de kilo's.

Voedingstip > Begin 's ochtends eens met een shake van: Avocado, komkommer, veldsla een appel en 1,5 glas water. Even in de blender, neus dicht en wegtikken. Niet echt te rammen maar je hebt wel gelijk belangrijke voedingstoffen binnen voor de rest van de dag en de eerste 3 à 4 volgende uren geen trek. Je zult merken dat als je dit structureel volhoudt je veel meer energie krijgt, kilo's kwijtraakt, je huid structuur ook schoner aanvoelt.

Nog een tip > Belangrijk bij afvallen is dat je bloedsomloop verbeterd. Door een goede bloedsomloop wordt je stofwisseling stukken beter, organen worden sterker en je voelt je vitaler. De tip is bij deze Iedere dag beginnen met een koude douche. Al is het maar 30 seconden en dan warm helemaal prima. Deze tip heb ik van een vriend Wim Hof the Iceman en werkt top!

Nogmaals veel Succes!

Vriendelijke groet,

Joram van Doorn

Hallo allemaal

Eerste posting hier, dus ff voorstellen: Menno, man, 45 jaar, 2,01 meter en 122 kilo. Dat gewicht zit het meeste in/rond m'n buik, voor de rest alles in proporties.
Op zich heb ik wel een bouw die dat gewicht kan hebben maar het is nu op een punt gekomen dat het niet meer goed voelt (en ook wel een "zwanger" uiterlijk krijg), dus wil/moet wat meer bewegen (ik ben geen sporter, loop wel gemiddeld 2 uur per dag in totaal). In mijn geval is het geen eten kwestie: mijn eetgewoontes zijn normaal tot goed. Alleen de biertjes ben ik wat meer laten staan de laatste maanden :P
Hardlopen is helaas geen echte optie gezien een slechte knie maar fietsen gaat prima dus wil een hometrainer aanschaffen.
Nu zijn er genoeg hometrainers die mijn gewicht kunnen dragen alleen vindt ik nergens echt info over lichaamslengte.
Vraag is dus: zijn hometrainers gemiddeld genomen ook geschikt voor 2 meter lange mensen of moet ik dan toch richting een specialer soort/merk kijken? Wil er ongeveer 300 á 400 Euro max aan uitgeven.

Alvast bedankt!

Menno

PS .. ik wil gemiddeld 20 á 30 minuten per dag fietsen en heb de neiging nogal krachtig te fietsen.

Sportieve Groet,

Joram van Doorn
Fitness Shop Online
Mulderpark 1 A
9351 NR Leek
050 - 3113072
info@fitnessshoponline.nl

#3 Michael G.

Michael G.

Ere lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip
  • 338 Posts:
  • Geslacht:Man

Gepost 18-01-2012 - 10:35

De voedingstips zijn leuk en kunnen een bijdrage leveren, echter zal je voornamelijk gaan afvallen door minder kcal te eten.
Lees op het forum even goed de voedingssticky's door om een beter beeld te krijgen van belangrijk en schoon voedsel. Eetgewoontes normaal tot goed is waarschijnlijk niet helemaal waar aangezien je wat hoog in je gewicht zit (en dit niet alleen door biertjes zal komen).

Post anders in het voedingsgedeelte wat je op een dag zoals vandaag eet. Je zal zien dat je een hoop goede tips kan krijgen en je zal versteld staan van de voeding die wel en niet goed voor je is.

Wat betreft de hometrainer.

Ik heb de modellen van Joram bekeken en dit zijn inderdaad prima modellen. Het Reebok model verkopen wij zelf namelijk ook. Ik wil wel aangeven dat dit model qua specificaties niet ons beste model is.

Op het moment dat je het model naast andere modellen rond dezelfde prijsklasse zal leggen zie je wel een hoop verschil:

zie hier!

Wat ik kan aanraden is om de producten even te proberen (bij bijvoorbeeld 1 van de vestigingen van Helisports). Op deze manier kan je alles goed afstellen en zelf voelen hoe een model zit en of hij je lengte + gewicht goed aan kan.

Met vriendelijke groet,

Michael Gortz
Helisports

#4 Menno555

Menno555

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 2 Posts:

Gepost 18-01-2012 - 18:45

@ Joram en Michael

Dank voor de tips, ga het even bekijken.
Zal inderdaad ook de voedings sticky's bekijken.

Menno

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers