Fitnessforum: Dijkie voortgang - Fitnessforum

Ga naar inhoud

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Dijkie voortgang

#21 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 22-12-11

Gepost 30-01-2012 - 08:53

Ja vind ik ook, alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik met die foto op het strand weinig verschil zie met mijn buik gedeelte... maar belangrijkste is dat ik me lekker voel, en ik kan nu eenmaal niet dezelfde resultaten verwachten binnen 6 maand als een ander, puur omdat de een de ander niet is :)

Zoals gezegd, ik voel me fitter, sterker, en strakker dus dat is sowieso prima!
0

#22 Gebruiker is offline   hercules 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-11-09
  • Geslacht:Man

Gepost 30-01-2012 - 13:55

deadlifts, squats, shoulderpress en chinups. allen zonder machines maar puur met de stang. dan hoef je je niet meer op speciale spiergroepen te richten, dan train je alles. richt je dan nog maar op 2 dingen: correcte vorm en elke training proberen gewicht toe te voegen.

laat je niet van wijs brengen door instructeurs die zeggen dat je door moet ademen tijdens de beweging, deadlifts en squats zijn beter uit te voeren met een forse hap lucht in je borst die je vast houdt. de hele beweging houd je de borst vol en doe steeds 1 beweging, wacht enkele seconden, neem een nieuwe hap lucht en opnieuw. niet achter elkaar doorhalen van bewegingen maar bewaak iedere beweging je vorm en houd die strikt aan.
www.easyshape.nl

"Ik ben niet erg snel van begrip, niet scherpzinnig... mijn vermogen om een langdurige en zuiver abstracte gedachtegang te volgen is zeer beperkt... maar in het opmerken van dingen die makkelijk aan de aandacht ontsnappen, en in het nauwgezet observeren daarvan, ben ik beter dan de gemiddelde mens."
(Darwin)
0

#23 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 30-01-2012 - 14:32

Goeie tips, ik zal extra kritisch zijn of ik de squats en deathlifts nu goed doe bedankt!

Deze post is bewerkt door Mr.Dijkie: 30-01-2012 - 14:32

0

#24 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 13-02-2012 - 10:21

Ik wilde deze week omdat ik standby heb in de avonden en overdag vrij ben eens een pomp weekje doen, dat wil zeggen dinsdag / woensdag / donderdag / vrijdag / zondag trainen...

Dat wil ik doen omdat de afgelopen week het er juist een beetje bij inschoot... doen meer mensen dat wel eens en is dat adviseerbaar of juist slecht?

Deze post is bewerkt door Mr.Dijkie: 13-02-2012 - 10:21

0

#25 Gebruiker is offline   Jordy_22 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 01-11-10

Gepost 13-02-2012 - 17:05

Ik ken wel mensen die 5x per week trainen en in het weekend rust nemen. Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van.. maar als je een goede afwisseling hebt qua spiergroepen, je rust neemt e.d. denk ik dat het niet veel kwaad kan. Daarnaast lees ik dat je maar een weekje "niet gegaan/minder gegaan" ben.. dusja, zo ernstig is het niet dat je dat moet compenseren met een pompweek.

Draai zelf ook nog niet zo lang mee (+-2 jaar) en doe vooral kennis op van wat ik lees en ervaar, dus aan jou wat je met mijn mening doet ;)
- Gewicht 1-5-2011: 69.2kg
0

#26 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 14-02-2012 - 16:36

Bedankt voor je tip, ging vandaag in ieder geval erg goed en weinig last van spierpijn, ik had me zelfs verrekend bij bankdrukken, maar ging nog prima... dus kan wel een schepje bovenop schijnbaar :)
0

#27 Gebruiker is offline   Michael G. 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 16-12-09

Gepost 14-02-2012 - 16:42

Bekijk Post hercules, op 30-01-2012 - 13:55, zei:

deadlifts, squats, shoulderpress en chinups. allen zonder machines maar puur met de stang. dan hoef je je niet meer op speciale spiergroepen te richten, dan train je alles. richt je dan nog maar op 2 dingen: correcte vorm en elke training proberen gewicht toe te voegen.

Weet je niet of je de bench press vergeten bent, maar die zou ik hier nog wel aan toe willen voegen. Verder ben ik het eens met Hercules zijn visie (gezien jouw doel dan).
0

#28 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 14-02-2012 - 21:37

Thanks!
0

#29 Gebruiker is offline   hercules 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-11-09

Gepost 25-02-2012 - 14:17

Bekijk Post Michael G., op 14-02-2012 - 16:42, zei:

Weet je niet of je de bench press vergeten bent, maar die zou ik hier nog wel aan toe willen voegen. Verder ben ik het eens met Hercules zijn visie (gezien jouw doel dan).

nee, ik was de benchpress niet vergeten.
dat vind ik persoonlijk geen goede oefening. dan adviseer ik mensen eerder om te leren 1-handig op te drukken, dan train je tenminste nog de romp. benchpress is een beweging van schouderblad tot hand, opdrukken van tenen tot hand..
www.easyshape.nl

"Ik ben niet erg snel van begrip, niet scherpzinnig... mijn vermogen om een langdurige en zuiver abstracte gedachtegang te volgen is zeer beperkt... maar in het opmerken van dingen die makkelijk aan de aandacht ontsnappen, en in het nauwgezet observeren daarvan, ben ik beter dan de gemiddelde mens."
(Darwin)
0

#30 Gebruiker is offline   the.gift 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-02-11

Gepost 25-02-2012 - 14:53

Bekijk Post hercules, op 25-02-2012 - 14:17, zei:

nee, ik was de benchpress niet vergeten.
dat vind ik persoonlijk geen goede oefening. dan adviseer ik mensen eerder om te leren 1-handig op te drukken, dan train je tenminste nog de romp. benchpress is een beweging van schouderblad tot hand, opdrukken van tenen tot hand..

Dat is waar en misschien ook wel goed (al denk ik dat de hoeveelheid gewicht op een bar wel verschil maakt in belasting).

Echter noemde ik de BP omdat je met jouw 4 aangegeven oefeningen natuurlijk heel beperkt je borst traint (terwijl dit toch een grote spiergroep is).

Deze post is bewerkt door the.gift: 25-02-2012 - 15:40

status: Onderhoud (83kg)
Bench: 115kg
Squat: 150kg (riem)
Deadlift: 200kg (riem + straps)

Whether you Think You Can,or think you can't,You're Right
0

#31 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 26-02-2012 - 15:26

@The.Gift ik zie dat jij nu squat 150 Kg met Riem, is dat nodig? Want ik ben inmiddels op 110 Kg zonder riem aangekomen in mijn training, en ook deadlift begint richting 80 kg te gaan nu (en dat is meer omdat ik die stang na 3 keer 8 tot 10 keer niet meer in mijn handen kan houden haast, dat ik niet ook rond de 100 kg zit met die oefening :) )

Grtz
Dijkie

Deze post is bewerkt door Mr.Dijkie: 26-02-2012 - 15:27

0

#32 Gebruiker is offline   forzaracing 

• Jong lid
  • Pip
  • Lid geworden: 18-01-12

Gepost 26-02-2012 - 20:22

welke oefeningen doe je voor borst? als mijne op 4 maanden dat resultaat hebben ben ik gelukkig :d
0

Deel dit topic:

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers