Fitnessforum: Pull up/ chin up - Fitnessforum

Ga naar inhoud

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Pull up/ chin up Hoeveel cm boven de bar?

#21 Gebruiker is offline   Bourne007 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 28-01-12
  • Geslacht:Man
  • Interesses:fitness

Gepost 25-02-2012 - 15:44

even vraagje staat los van het rek maar niet van de oefening :happy:

wanneer trek je jezelf weer omhoog?

als je weer met gestrekte armen hangt of als je op driekwart hangt/zit?
want als je met gestrekte armen hangt, is de spanning weer weg en geef je eigenlijk de spieren weer een soort van rust, dacht ik zo
ik zelf strek mijn armen nooit nl, behalve in startpositie. dus vroeg me af voer ik het wel goed uit :blush:

misschien dat iemand mij de juiste wijze kan vertellen of bevestigen :laugh:
Lengte: 190cm
Start gewicht
29-01-2012: 64kg
01-04-2012: 68,9kg
13-05-2012: 67,9kg :(

doelstelling eind april

DL: 90>100
OP: 35>40
BP: 50>60
BOR: 40>50
SQUAT: 50>70

dikke faal..
0

#22 Gebruiker is offline   Jordy_22 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 01-11-10

Gepost 25-02-2012 - 16:49

Zoals ik het heb "geleerd/gezien/gehoord" strek je je armen nooit helemaal. Twee redenen: rustpunt + belasting van je gewrichten.
Weet niet of dit exact klopt... mijn kennis gaat ook niet zo ver over dat soort zaken.
Zelf gebruik ik als geheugensteuntje de leg press. Daar strek je je benen ook niet helemaal uit, omdat je dan al het gewicht op je gewrichten laat steunen.
- Gewicht 1-5-2011: 69.2kg
0

#23 Gebruiker is offline   hercules 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-11-09

Gepost 25-02-2012 - 18:44

Bekijk Post krachtstroom, op 25-01-2012 - 13:24, zei:

Hoe ver kom ik met mijn hoofd boven de stang als ik pull up of chin ups doe?
Beetje gekke vraag, maar ik wil het graag weten i.v.m. de aanschaf van een powerrack en de hoogte van mijn plafond.
http://www.helisport...Power-Rack.html

Het rack is 215 cm hoog en mijn plafond is 237. Kan ik dan nog pull ups en chin ups doen? Of bonk ik dan elke keer met mijn hoofd tegen het plafond?

Michael G als je dit leest, ik wilde graag van meerdere mensen horen, voordat ik over ga op de aanschaf van zoiets.

ik heb dezelfde hoogte gehad, jij krijgt het niet voor elkaar je hoofd te stoten met een powerrack. mijn plafond was ook krap 240.. niemand heeft ooit zijn hoofd gestoten (45 personen per week)
www.easyshape.nl

"Ik ben niet erg snel van begrip, niet scherpzinnig... mijn vermogen om een langdurige en zuiver abstracte gedachtegang te volgen is zeer beperkt... maar in het opmerken van dingen die makkelijk aan de aandacht ontsnappen, en in het nauwgezet observeren daarvan, ben ik beter dan de gemiddelde mens."
(Darwin)
0

#24 Gebruiker is offline   Vertic 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-02-10
  • Interesses:Fitness, Krachttraining, Wetenschap

Gepost 26-02-2012 - 13:29

Bekijk Post Jordy_22, op 25-02-2012 - 16:49, zei:

Zoals ik het heb "geleerd/gezien/gehoord" strek je je armen nooit helemaal. Twee redenen: rustpunt + belasting van je gewrichten.
Weet niet of dit exact klopt... mijn kennis gaat ook niet zo ver over dat soort zaken.
Zelf gebruik ik als geheugensteuntje de leg press. Daar strek je je benen ook niet helemaal uit, omdat je dan al het gewicht op je gewrichten laat steunen.

Dit klopt eigenlijk niet, je hoort het wel vaak van fitness instructeurs (zeker over de leg press)
de beginpositie als je alles laten hangen, de eindpositie is als de kin over stang is

om het heel simpel uit te leggen, ga ik de bench press nemen als vb:
de beginpositie van een bench press is als de armen helemaal in lock out zijn, en niemand heeft hier ooit een opmerking over gemaakt, maar als we hetzelfde doen met onze benen is het opeens fout
Vreemd, he?
0

Deel dit topic:

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers