Fitnessforum: beginners problemen - Fitnessforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

beginners problemen

#1 Gebruiker is offline   mister-x 

• Nieuw lid
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 27-01-12

Gepost 27-01-2012 - 14:23

Beste forumleden,

Ik ben sinds een anderhalf week begonnen met wat oefeningen voor mijn bovenlichaam. Ik ben 1,88 meter en ik weeg 71 kg (man). Nou ben ik een weekje begonnen en dit heb ik tot nu toe gedaan:
dag 1:
-push ups (zo'n 6 weeks programma van het internet http://www.100pushups.nl/)elke keer 5 sets en zit nu op 5x opdrukken per set
- dumbell curl 3 sets x 10 reps (5kg)
- bent over raise 3 x 10 (1,5 kg)

Dag 2: pull ups, de eerste dagen 3 sets van 2, 1, 2 maar dit was eigenlijk te zwaar, dus ben ik ook op een ander schema van internet gekomen en doe nu ook 5 sets van 1 rep maar dan alleen langzaam naar beneden
- kickback voor triceps 3 x 10 (1,5 kg)

Dag 1 en 2 doe ik dus steeds om en om. Maar nu heb ik sinds 3 dagen last van mijn rechter schouder. Tijdens de oefeningen heb ik geen last maar vooral snachts en als de arm overdag gewoon in rustpositie zit. Zou dit een soort van overbelasting zijn en is dit dus te zwaar om mee te beginnen? Het lijkt ook wel alsof de rechterschouder wat losser zit als de linker (ik hoor eerder een soort geknap bij beweging)

Deze post is bewerkt door mister-x: 27-01-2012 - 14:34

0

#2 Gebruiker is offline   the.gift 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-02-11

Gepost 27-01-2012 - 14:37

Kan zijn dat je bij een bepaalde oefening een spiertje verrekt hebt. Doe je wel een warming-uo (dat wordt namelijk wel aangeraden al is het maar 5 minuten).

Verder zal ik nu even die spier wat rust geven. Dus een beetje er omheen werken.

Deze post is bewerkt door the.gift: 27-01-2012 - 14:37

status: Bulk 78kg (16-01) => 82Kg (nu)
Bench: 110kg
Squat: 150kg (riem)
Deadlift: 200kg (riem + straps)

Whether you Think You Can,or think you can't,You're Right
0

#3 Gebruiker is offline   mister-x 

• Nieuw lid

Gepost 27-01-2012 - 14:47

hmm, dat zou er best eens bij ingeschoten kunnen zijn :unsure: wat stom!

Ik zat er sowieso aan te denken om even week rust te nemen. Zijn al deze oefeningen ook op 1 dag te doen overigens? Of anders alleen de push ups en pull ups op 1 dag? Dan begin ik volgende week gewoon opnieuw met een goede warming- up
0

#4 Gebruiker is offline   the.gift 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-02-11

Gepost 27-01-2012 - 15:18

Bekijk Post mister-x, op 27-01-2012 - 14:47, zei:

hmm, dat zou er best eens bij ingeschoten kunnen zijn :unsure: wat stom!

Ik zat er sowieso aan te denken om even week rust te nemen. Zijn al deze oefeningen ook op 1 dag te doen overigens? Of anders alleen de push ups en pull ups op 1 dag? Dan begin ik volgende week gewoon opnieuw met een goede warming- up

Ja wacht nog maar even een weekje. Je bent toch net begonnen dus dat verschil maakt ook niet zoveel uit. Persoonlijk zal ik lekker naar de sportschool gaan, maar zo niet kan je een hoop op 1 dag doen, inderdaad.
status: Bulk 78kg (16-01) => 82Kg (nu)
Bench: 110kg
Squat: 150kg (riem)
Deadlift: 200kg (riem + straps)

Whether you Think You Can,or think you can't,You're Right
0

#5 Gebruiker is offline   mister-x 

• Nieuw lid

Gepost 27-01-2012 - 15:42

Bekijk Post the.gift, op 27-01-2012 - 15:18, zei:

Ja wacht nog maar even een weekje. Je bent toch net begonnen dus dat verschil maakt ook niet zoveel uit. Persoonlijk zal ik lekker naar de sportschool gaan, maar zo niet kan je een hoop op 1 dag doen, inderdaad.

Ja, op termijn zat ik daar ook aan te denken, maar laat ik me eerst dan maar die push en pull ups op 1 dag doen. Heb de komende maanden ook vrij weinig tijd voor een sportschool dus mijn bedoeling was dan ook om gedurende deze maanden een goede basis voor de sportschool te leggen. Ik neem een week rust en hou het dan bij push - en pull ups. Dat dumbellgedoe komt in de sportschool dan wel!
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers