Fitnessforum: haaai - Fitnessforum

Ga naar inhoud

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

haaai voorstellen

#21 Gebruiker is offline   Shirleyy 

• Nieuw lid
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 30-01-12
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet

Gepost 02-02-2012 - 18:23

Bekijk Post Sportza, op 02-02-2012 - 17:26, zei:

Witte eieren!

Welkom Shirley! Leuke naam trouwens.

haaha okée :happy: Danku/jewel. :happy:
0

#22 Gebruiker is offline   Sportza 

• Nieuw lid
  • Lid geworden: 31-01-12

Gepost 02-02-2012 - 18:36

Ook tegen mij geen u, ben 21... Veel te beleefd jij.
0

#23 Gebruiker is offline   Shirleyy 

• Nieuw lid

Gepost 02-02-2012 - 20:03

haahaha is goed :happy:

Bekijk Post Sportza, op 02-02-2012 - 18:36, zei:

Ook tegen mij geen u, ben 21... Veel te beleefd jij.

0

#24 Gebruiker is offline   Shirleyy 

• Nieuw lid

Gepost 02-02-2012 - 21:09

hm ik heb weer eventjes wat zitten lezen en denken en wat dingetjes aangepast bij eten en sporten.

Eten:
07.00-08.00 Kommetje brinta

10.30-11.30 Stukje fruit

12.30-14.00 2 boterhammen+ (misschien eitje?)

15.30-16.00 Stukje fruit/ of vis?(tonijn in groente?)

17.00-18.00 Avond eten (aardappels of rijst of soep)

(maandag, woesndag, vrijdag)Sporten van +-18.00 tot 20.00 (ligt aan begin) +-2 uur sporten.

21.00 Stukje fruit

Sporten:

3 apparaten voor beenspieren en 4 voor arm spieren zo'n 20/30 minuten (ga meer doen) en zo'n 45 minuten cardio waarvan 30 minuutjes crosstrainer en 15 minuten fietsen.

Nu fiets ik 3x naar school soms vaker soms minder. 5km heen&5km terug. Binnenkort bbl opleiding dus 4/5 dagen fietsen zelfde km afstand ongeveer.

Is dit een beetje goed of niet? :$ heb echt totaal geen idee &ouders helpen ook niet echt mee :angry:

O en qua drinken gelden die kcal ook mee? zoals pakje vifit of fruitsapje? meestal drink ik water maar soms wil ik toch iets met smaak hiihi. :blush: Limonade is ook niet zo heel erg als je hem heel licht doet denk? of vitamine water? :) gaat denk meer om het eten en je eet patroon? of zit ik verkeerd? :blush:
0

#25 Gebruiker is offline   Shirleyy 

• Nieuw lid

Gepost 02-02-2012 - 21:12

zou 1,5 uur sporten en 4/5 dagen ook goed zijn? of 2 uur en 3 dagen beter omdat je dan 2 avonden toch nog een beetje rust heb??

En over mijn avond eten, vaak voordat ik ga sporten eet ik brood en daarna dus nog warm (soms) of ook brood.. omdat ik redelijk zwakke maag heb het komt echt heel snel omhoog maar voor sporten warm eten is beter neem ik aan omdat je het meteen weer weg werkt? hebben meer mensen dat en is hier een oplossing voor.. :blush:
0

#26 Gebruiker is offline   JemfitNL 

• Wolverine
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-11-10
  • Geslacht:Man
  • Interesses:Voeding, krachttraining, muziek, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling, computerspellen, vechtsporten en zo nog wel wat.

Gepost 03-02-2012 - 12:04

Bekijk Post Shirleyy, op 02-02-2012 - 21:09, zei:

hm ik heb weer eventjes wat zitten lezen en denken en wat dingetjes aangepast bij eten en sporten.

Eten:
07.00-08.00 Kommetje brinta

10.30-11.30 Stukje fruit

12.30-14.00 2 boterhammen+ (misschien eitje?)

15.30-16.00 Stukje fruit/ of vis?(tonijn in groente?)

17.00-18.00 Avond eten (aardappels of rijst of soep)

(maandag, woesndag, vrijdag)Sporten van +-18.00 tot 20.00 (ligt aan begin) +-2 uur sporten.

21.00 Stukje fruit

Dat is al beter dan eerst. Dat 'eitje' mag wel 2 eieren worden, minimaal. Misschien wat kwark in de ochtend en nog wat kwark in de avond. (kan me voorstellen dat je niet zo veel kwark in 1 keer weg krijgt)

Het hoeft ook helemaal niet perfect. Zorg dat je langzaamaan wat dingen aanpast, dat kan al schelen.

Sporten:

3 apparaten voor beenspieren en 4 voor arm spieren zo'n 20/30 minuten (ga meer doen) en zo'n 45 minuten cardio waarvan 30 minuutjes crosstrainer en 15 minuten fietsen.

Lijkt nergens naar. Oefeningen met losse gewichten zijn veel effectiever, maar je moet wel iemand hebben die ze je aanleert. Daarnaast heb je meer dan je benen en armen, het is belangrijk om je hele lichaam te trainen.

De cardio... Tja, zelf weten. Is in principe niet nodig, maar kan een extra'tje zijn, als je die tijd er in wilt steken.

O en qua drinken gelden die kcal ook mee? zoals pakje vifit of fruitsapje? meestal drink ik water maar soms wil ik toch iets met smaak hiihi. :blush: Limonade is ook niet zo heel erg als je hem heel licht doet denk? of vitamine water? :) gaat denk meer om het eten en je eet patroon? of zit ik verkeerd? :blush:

Ja, die calorieën tellen ook mee. Als je iets met suiker wilt (zoals limonade), doe het dan het liefst na de krachttraining. Op dat moment heeft je lichaam het meest aan die suiker.

Bekijk Post Shirleyy, op 02-02-2012 - 21:12, zei:

zou 1,5 uur sporten en 4/5 dagen ook goed zijn? of 2 uur en 3 dagen beter omdat je dan 2 avonden toch nog een beetje rust heb??

Drie dagen per week krachttraining is zat. Als je daarnaast nog cardio wilt doen... Kan, maar hoeft niet. Drie kwartier tot anderhalf uur trainen is doorgaans ook echt wel genoeg.

En over mijn avond eten, vaak voordat ik ga sporten eet ik brood en daarna dus nog warm (soms) of ook brood.. omdat ik redelijk zwakke maag heb het komt echt heel snel omhoog maar voor sporten warm eten is beter neem ik aan omdat je het meteen weer weg werkt? hebben meer mensen dat en is hier een oplossing voor.. :blush:

Maakt niet heel veel uit. Als je maar zodanig eet dat je er last van krijgt bij het sporten.
www.jemfit.net (Fysieke en persoonlijke ontwikkeling)
-Gratis blog artikelen (krachttraining, voeding, afvallen, gezondheid, etc.)
-Personal training en voedingscoaching
-Kidsafety (weerbaarheid en zelfverdediging voor kinderen)
0

#27 Gebruiker is offline   Shirleyy 

• Nieuw lid

Gepost 06-02-2012 - 20:07

weer bedankt voor de tips! sorry voor mijn late reactie. :blush:

ik heb het weer een beetje aangepast ga nu 3x perweek naar de sportschool en dan meer voor cardio en beetje arm en beenspieren en 2x in de week thuis 1 uurtje buik en benen en armen enzo! had wat oefeningen gezien op internet voor je buik en die zie ik ze op de sportschool ook altijd doen! aangezien ik het daar niet durf doe ik dat thuis! Voor mijn benen moet ik alleen wat meer vinden want dat weet ik nog niet zo goed. haaha. maar t gaat met stapjes vooruit. :happy:
0

#28 Gebruiker is offline   JemfitNL 

• Wolverine
  • Lid geworden: 02-11-10
  • Geslacht:Man
  • Interesses:Voeding, krachttraining, muziek, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling, computerspellen, vechtsporten en zo nog wel wat.

Gepost 07-02-2012 - 11:43

Al zou je alleen maar 2 keer in de sportschool deadlifts en overhead presses doen (vraag aan een goede instructeur om je die te leren) heb je bijna al je spieren al gebruikt en bereik je waarschijnlijk meer dan al die cardio en buikspieroefeningen die je nu waarschijnlijk doet...
www.jemfit.net (Fysieke en persoonlijke ontwikkeling)
-Gratis blog artikelen (krachttraining, voeding, afvallen, gezondheid, etc.)
-Personal training en voedingscoaching
-Kidsafety (weerbaarheid en zelfverdediging voor kinderen)
0

#29 Gebruiker is online   caroline88 

• Fitness Goeroe (Zilver)
  • Lid geworden: 30-11-10
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:voeding, beleggen, fotografie etc.

Gepost 22-02-2012 - 11:33

Welkom Shirley!

Eens met Jemfit maar toch wel een slim idee om die oefeningen thuis te doen waar je je op de sportschool niet prettig bij voelt.
Welke oefeningen doe je eigenlijk voor de buik?
krachtstats zonder gewicht van de halter (16 kg)

En door zijn offer werd ik vrij. Hij droeg mijn straf, Hij stierf voor mij.
Ontnam de dood zijn heerschappij. Dankzij zijn sterven leef ik nu.
0

#30 Gebruiker is offline   Shirleyy 

• Nieuw lid

Gepost 11-03-2012 - 12:53

sorry voor mijn hele hele late reactie, jaa ik zal er eens naar vragen van de week. @jemfitnl

@caroline88, em ja ik weet niet precies hoe ze heten ik heb een site op internet waar een aantal oefeningen worden uit gelegd met een filmpje. dat is bij optimaalsporten.
0

#31 Gebruiker is online   caroline88 

• Fitness Goeroe (Zilver)
  • Lid geworden: 30-11-10
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:voeding, beleggen, fotografie etc.

Gepost 12-03-2012 - 11:17

Bekijk Post Shirleyy, op 11-03-2012 - 12:53, zei:

sorry voor mijn hele hele late reactie, jaa ik zal er eens naar vragen van de week. @jemfitnl

@caroline88, em ja ik weet niet precies hoe ze heten ik heb een site op internet waar een aantal oefeningen worden uit gelegd met een filmpje. dat is bij optimaalsporten.

Haaai Shirley, welkom terug, hoop dat je wereldreis een leuke ervaring was! :laugh:

Ik heb op die site gekeken, die crunches kun je overslaan. Die oefeningen met de bal kan ik niet beoordelen. Maar alles wat plank heet is goede training voor je buikspieren. (Ik heb de filmpjes niet bekeken want de verbinding is vandaag nogal traag maar de planks oefeningen ken ik wel en die zijn goed te doen.)
krachtstats zonder gewicht van de halter (16 kg)

En door zijn offer werd ik vrij. Hij droeg mijn straf, Hij stierf voor mij.
Ontnam de dood zijn heerschappij. Dankzij zijn sterven leef ik nu.
0

Deel dit topic:

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers