Shirleyy, op 02-02-2012 - 21:09, zei:
hm ik heb weer eventjes wat zitten lezen en denken en wat dingetjes aangepast bij eten en sporten.
Eten:
07.00-08.00 Kommetje brinta
10.30-11.30 Stukje fruit
12.30-14.00 2 boterhammen+ (misschien eitje?)
15.30-16.00 Stukje fruit/ of vis?(tonijn in groente?)
17.00-18.00 Avond eten (aardappels of rijst of soep)
(maandag, woesndag, vrijdag)Sporten van +-18.00 tot 20.00 (ligt aan begin) +-2 uur sporten.
21.00 Stukje fruit
Dat is al beter dan eerst. Dat 'eitje' mag wel 2 eieren worden, minimaal. Misschien wat kwark in de ochtend en nog wat kwark in de avond. (kan me voorstellen dat je niet zo veel kwark in 1 keer weg krijgt)
Het hoeft ook helemaal niet perfect. Zorg dat je langzaamaan wat dingen aanpast, dat kan al schelen.
Sporten:
3 apparaten voor beenspieren en 4 voor arm spieren zo'n 20/30 minuten (ga meer doen) en zo'n 45 minuten cardio waarvan 30 minuutjes crosstrainer en 15 minuten fietsen.
Lijkt nergens naar. Oefeningen met losse gewichten zijn veel effectiever, maar je moet wel iemand hebben die ze je aanleert. Daarnaast heb je meer dan je benen en armen, het is belangrijk om je hele lichaam te trainen.
De cardio... Tja, zelf weten. Is in principe niet nodig, maar kan een extra'tje zijn, als je die tijd er in wilt steken.
O en qua drinken gelden die kcal ook mee? zoals pakje vifit of fruitsapje? meestal drink ik water maar soms wil ik toch iets met smaak hiihi.

Limonade is ook niet zo heel erg als je hem heel licht doet denk? of vitamine water? :) gaat denk meer om het eten en je eet patroon? of zit ik verkeerd?

Ja, die calorieën tellen ook mee. Als je iets met suiker wilt (zoals limonade), doe het dan het liefst na de krachttraining. Op dat moment heeft je lichaam het meest aan die suiker.
Shirleyy, op 02-02-2012 - 21:12, zei:
zou 1,5 uur sporten en 4/5 dagen ook goed zijn? of 2 uur en 3 dagen beter omdat je dan 2 avonden toch nog een beetje rust heb??
Drie dagen per week krachttraining is zat. Als je daarnaast nog cardio wilt doen... Kan, maar hoeft niet. Drie kwartier tot anderhalf uur trainen is doorgaans ook echt wel genoeg.
En over mijn avond eten, vaak voordat ik ga sporten eet ik brood en daarna dus nog warm (soms) of ook brood.. omdat ik redelijk zwakke maag heb het komt echt heel snel omhoog maar voor sporten warm eten is beter neem ik aan omdat je het meteen weer weg werkt? hebben meer mensen dat en is hier een oplossing voor..

Maakt niet heel veel uit. Als je maar zodanig eet dat je er last van krijgt bij het sporten.