Vulcan's logje
Gepost 03-02-2012 - 20:58
zoals je aan mijn post count kunt zien ben ik hier nieuw, dus ik zal me eerst even snel voorstellen!
18 jaar oud, ben een maand of 2 geleden geopereerd aan mijn amandelen, ik was 4 maanden(!) ziek.
Net daarna woog ik 57kg, ik ben 18 jaar en ~1.83 lang.. Beschamend, he?
Nu natuurlijk de hamvraag, waarom een topic?
Een klein maandje terug heb ik besloten me in te schrijven voor een sportschool. ook zou ik mijzelf
aan leren om goed, en vooral veel te eten, ik ben altijd voor mager jongetje uitgemaakt. Ik hoop
met dit topic feedback te krijgen van jullie, en de nodige motivatie te stimuleren door ieder maandje
een foto te plaatsen van me vooruitgang.. That's it.
Ik fitness 3x per week, probeer zoveel mogelijk te eten en zit nu op zo'n 63kg. Ik heb voor beide
geen schema, misschien handig? Tot nu toe heb ik alleen maar mijn bovenlichaam getraind.. ik schaam
me enorm voor me benen omdat ze zo dun zijn.. maar wat de goeie oefeningen ervoor zijn weet ik niet.
Mijn doel is om 70kg te wegen, gezond te blijven en de plezier houden die ik nu nog steeds heb in fitnessen!
Gepost 03-02-2012 - 21:16
Jouw doel is dus aankomen in spiermassa en gewoon lekker je ding doen?
Wat doe je nu? Zomaar iets? Of iets wat de sportschool heeft gegeven? Vertel!
Wat eet je nu?
http://www.giantpt.c...iebehoefte.html met deze link (formule van Harris-Benedict)Bereken je jouw kcal behoefte.
Als je wilt aankomen, ga je daar 300kcal boven zitten (om mee te beginnen)
Dan ga je een schema maken voor jezelf. Excel is handig hulpmiddel, maar lees eerst maar eens de voedingsstickies door.
Dan vragen stellen
Qua trainen, er zijn veel opties. Mogelijk is het handig om eerst een 3way split te maken.
Voorbeelden van een 3way split schema zijn:
Maandag: benen/schouders
Woensdag: Rug/triceps
Vrijdag: borst/biceps.
Oefeningen kun je er vast zelf bij zoeken. Ik raad altijd compounds aan.
Heb je hulp bij de uitvoering? Trainer? Iemand die je kent die al wat langer sport en echt weet wat hij aan het doen is?
Succes!
DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
Gepost 03-02-2012 - 23:29
Je hebt namelijk (mijns inziens) al meer dan een goede basis en je kan zien dat je al even traint.
Gepost 04-02-2012 - 12:27
Nitwit, op 03-02-2012 - 21:16, zei:
Jouw doel is dus aankomen in spiermassa en gewoon lekker je ding doen?
Wat doe je nu? Zomaar iets? Of iets wat de sportschool heeft gegeven? Vertel!
Wat eet je nu?
http://www.giantpt.c...iebehoefte.html met deze link (formule van Harris-Benedict)Bereken je jouw kcal behoefte.
Als je wilt aankomen, ga je daar 300kcal boven zitten (om mee te beginnen)
Dan ga je een schema maken voor jezelf. Excel is handig hulpmiddel, maar lees eerst maar eens de voedingsstickies door.
Dan vragen stellen
Qua trainen, er zijn veel opties. Mogelijk is het handig om eerst een 3way split te maken.
Voorbeelden van een 3way split schema zijn:
Maandag: benen/schouders
Woensdag: Rug/triceps
Vrijdag: borst/biceps.
Oefeningen kun je er vast zelf bij zoeken. Ik raad altijd compounds aan.
Heb je hulp bij de uitvoering? Trainer? Iemand die je kent die al wat langer sport en echt weet wat hij aan het doen is?
Succes!
Hey nit,
wat ik nu doe is met 2 vrienden van mij mee naar de sportschool, we trainen op ma/wo/vr.
We gaan niet volgens een vast schema.. doen meer aan waar we op dat moment aan toe zijn.
Ik constateer dat ik nooit last heb van spierpijn, ik ga wel door totdat ik echt niet meer kan!
Ik eet nu ver boven wat ik normaal at, ga er maar ongeveer van uit dat ik best lang heb geleeft
op zo'n 1500~ kcal per dag. Ik zit nu tegen de 3000 aan dagelijks (al bijna een maand), als
ik dit combineer met veel trainen merk ik dat ik aankom (in spier).
Ik zal even een kijkje nemen naar dat linkje en proberen een schema te maken voor mijzelf!:)
Die 3way split is waar de vrienden van mij zich aan hielden, maar niet echt strak.. af
en toe zagen we er gewoon van af puur omdat we er geen zin in hadden, maar het is veel
beter voor mij als ik me daar aan ga houden, zo pak je het hele lichaam mee.
Verder hebben we wel iemand daar rondlopen die uitlegt hoe of wat, hij werkt er ook.
Jordy_22, op 03-02-2012 - 23:29, zei:
Je hebt namelijk (mijns inziens) al meer dan een goede basis en je kan zien dat je al even traint.
Ik train sinds 5 januari, ~3x per week. ook wel eens een keertje overgeslagen natuurlijk.
en thanks! ik hoop dat er wat moois uit te halen is :)
Gepost 04-02-2012 - 13:08
Ik heb een hekel aan kuiten trainen, toch doe ik het.. ook progressief, anders blijven ze achter en niets ziet er stommer uit dan magere onderbenen.
Alles voor een goed doel dus.
Ik denk dat je vaak ook niet doorzet omdat je eigenlijk niet weet wat je moet doen. Gebrek aan kennis dus.
Lees je in, maak een schema en probeer dat hier te laten controleren, trek die trainer aan zijn jas: laat het hem jou uitleggen, en gaan..
Kennis alles. Weten wat je aan het doen bent, maakt dat je gemotiveerd bent en blijft.
DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
Gepost 04-02-2012 - 16:00
Gepost 04-02-2012 - 16:02
Ook af en toe stoppen en weer beginnen hoord bij je trainingstijd.
Starts 20-10-10
75 Kilo
Recent 18-01-2012
83.4 Kilo
Recent: .................. New plan:
squat --> 110 kg ..... squat --> 130 kg (dec 2012)
bench --> 110 kg ..... bench --> 120 kg (dec 2012)
deadlift --> 180 kg ..... deadlift --> 200 kg (juni 2012)
Gepost 04-02-2012 - 16:28
Vertic, op 04-02-2012 - 16:00, zei:
Neuh, maar ik had weinig zin om er veel energie in te steken.
DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
Gepost 04-02-2012 - 17:01
Nitwit, op 04-02-2012 - 13:08, zei:
Ik heb een hekel aan kuiten trainen, toch doe ik het.. ook progressief, anders blijven ze achter en niets ziet er stommer uit dan magere onderbenen.
Alles voor een goed doel dus.
Ik denk dat je vaak ook niet doorzet omdat je eigenlijk niet weet wat je moet doen. Gebrek aan kennis dus.
Lees je in, maak een schema en probeer dat hier te laten controleren, trek die trainer aan zijn jas: laat het hem jou uitleggen, en gaan..
Kennis alles. Weten wat je aan het doen bent, maakt dat je gemotiveerd bent en blijft.
Ja maar als mijn vrienden wat anders gingen trainen deed ik daar gewoon aan mee, vond het stom om in me eentje wat anders te gaan doen..
maar het is nou eenmaal zo en zo denk ik er niet meer over na, ik wil nu strak met een schema fitnessen.
Vertic, op 04-02-2012 - 16:00, zei:
Ik veronderstel toch echt dat 63kg voor mijn lengte ondergewicht is (bmi)?
En ben 5 maanden chronisch ziek geweest en heb niets gedaan aan sport.. Waarom zou ik hierover liegen?
Ik heb waarschijnlijk gewoon totaal geen vet.. nooit gehad ook.
wess1988, op 04-02-2012 - 16:02, zei:
Laatste keer dat ik actief heb gefitnesst is ruim een jaar geleden tijdens me opleiding, en dit was maar 2-3 maanden lang
Deze post is bewerkt door Vulcan: 04-02-2012 - 18:01
Gepost 04-02-2012 - 18:56
Vulcan, op 04-02-2012 - 17:01, zei:
En ben 5 maanden chronisch ziek geweest en heb niets gedaan aan sport.. Waarom zou ik hierover liegen?
Ik heb waarschijnlijk gewoon totaal geen vet.. nooit gehad ook.
Inderdaad 63 kilo is immens ondergewicht, Ik weeg 74 en heb ongeveer jouw lengte en ben nog te mager
Daarom vind ik het ook vreemd om iemand te zien die bij ondergewicht er zo gespierd uit ziet
Ik moet eerlijk gezegd zeggen toen ik jouw topic voor de eerste keer las, dacht maar aan 1 ding, anabole steroïden
En ik ben nog steeds niet overtuigd dat dit 100% naturel is
Gepost 05-02-2012 - 16:05
wess1988, op 04-02-2012 - 16:02, zei:
Ik was ook aan het wachten op reacties
Status: Bulken

Help