Fitnessforum: Keuze type crosstrainer - Fitnessforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Keuze type crosstrainer

#1 Gebruiker is offline   Mellie 

• Nieuw lid
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 11-02-12

Gepost 11-02-2012 - 18:19

Hallo,

Al enkele jaren gebruik ik een crosstrainer (al 2verschillende gehad van redelijk lage prijs).
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe crosstrainer, ter vervanging van mijn huidige.
Ik ben bereid om rond de 1000€ uit te geven (zeker niet meer dan 1200€), wat voor mij zeker belangrijk is dat het toetsel zéér stabiel is en niet begint te kraken/piepen.. Wat bij m'n vorige toestellen dus wel het geval was, en met dat ik dit toch al enkele jaren doe en bereid ben dit nog heel wat langer te doen, had ik mij graag geinvesteerd in deftig goed toestel.

Ik heb in een winkel al op enkele toestellen gestaan, waaronder de Flow Fitness CT1400, deze beviel mij echt qua beweging en leek mij ook stabiel en stil, maar helaas ligt de prijs toch wel boven mijn maximum budget (€1699).
Eventueel een bijkomstige eigenschap die welkom is: verstelbare lengtepas (of gewoon groter dan 16"). Dit is zeker geen verreiste, maar ik heb gelezen dat dit intensiever zou zijn en je hierdoor sneller resultaat boekt. De reden waarvoor ik een crosstrainer wil is om af te vallen en op gewicht te blijven.

Ik woon in België en heb geen ervaring met de crosstrainer-merken van Helisports, daarmee had ik graag geweten wat jullie mij aanraden.
Op de site heb ik al even gekeken en zowel het merk Proteus, Infinity en Spirit spreken mij wel aan.
Sowieso kom ik even langs in de winkel om te kijken wat het fijnst aanvoelt.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Deze post is bewerkt door Mellie: 14-02-2012 - 08:35

0

#2 Gebruiker is offline   Michael G. 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 16-12-09
  • Geslacht:Man

Gepost 14-02-2012 - 12:20

Beste Mellie,

Ik verwacht dat u Helisports Brabant zal bezoeken. Op deze vestiging zal deze week een nieuwe serie van Spirit binnnen komen. Erg robuuste modellen in de prijsklasse die u zoekt.

Doordat het vliegwiel en het gewicht bij deze serie aan de voorkant zitten, voelt deze robuuster aan dan de modellen met de roterende massa aan de achterkant. Deze modellen zal ik dan ook zeker kunnen aanraden.

De infiniti ST999 + Q21 en de sterkere Proteus modellen zijn inderdaad ook erg sterk. Het grootste verschil zit hem in de slag en dus het gevoel, wat voor u de 1 aangenamer kan maken dan de ander. Dit is dan ook erg belangrijk.

Qua specificaties doen de modellen niet echt onder voor elkaar. Het zal dan ook de juiste keuze zijn om even langs de vestiging te rijden. Wellicht kunt u van ter voren even bellen (+31 76 50 40 016) of de nieuwe modellen van Spirit er reeds staan, aangezien deze serie perfect aansluit bij uw eisen.
0

#3 Gebruiker is offline   FlowFitness 

• Nieuw lid
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 10-02-12

Gepost 20-02-2012 - 13:49

beste Mellie,

jou ervaringen met de Flow Fitness CT1400 crosstrainer brengen ons eigenlijk bij het volgende advies. De Flow Fitness CT1300 Crosstrainer is een kleinere versie van de CT1400. Deze crosstrainer heeft t.o.v. de CT1400 een 19inch vliegwiel i.p.v. een 20 inch vleigwiel. Beide crosstrainers beschikken over vrijwel dezelfde stabiliteit en beweging. De CT1300 is met zijn prijs van 1099,- aanzienlijk goedkoper dan de CT1400.

wij wensen u veel succes met het maken van de juiste keuze.

met vriendelijke groet,

Flow Fitness
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers