Ga naar inhoud

Foto

Hoeveel Mag Je Maximaal Afvallen Per Maand

• Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Nic

Nic

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 120 Posts:

Gepost 13-08-2006 - 15:10

van wat ik begrijp is een kilo per 2 weken maar soms hoor ik wel 1 kilo per week, dat zou zijn 4 kilo in e maand zijn allermaxst is? klopt dat?

en ook is de vraag als je cardio doet of je het voor je ontbijt doet, na je lunch of in de avond pas?

want het lijkt raar als je het na je lunch doet dat je daarna nog avondeten krijgt dat het cardio voor niets is geweest....zo idee kijrg ik corrigeer me met waarom als ik het mis heb.

Deze post is bewerkt door Nic: 13-08-2006 - 15:12

#2 nijnens

nijnens

clubmanager sportcentrum

• Fitnessforum Instructeurs
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1766 Posts:
  • Geslacht:Man
  • Interesses:Psycho sociaal werker
    Personal training

Gepost 13-08-2006 - 15:12

tja natuurlijk verschild het per persoon, maar als je ervan uit gaat dat 1 kilo vet ongeveer tussen de 8000 en 9000 calorieen is dan kun je al uitrekenen hoeveel arbeid je moet verrichten wil je 1 kilo vet verliezen. Als je meer dan zeg 1 kilo per week afvalt dan is dat vaak iets anders dan vet. Hoe dikker de persoon hoe sneller ze afvallen. Dit heeft vaak ook met de verandering van voedsel te maken
Groeten,

Bas Nijnens
Bespreek ook je schema met je eigen sportinstructeur.
Deze kent jou het best en kan vaak een persoonlijk schema voor je maken.

#3 Nic

Nic

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 120 Posts:

Gepost 13-08-2006 - 15:16

tja natuurlijk verschild het per persoon, maar als je ervan uit gaat dat 1 kilo vet ongeveer tussen de 8000 en 9000 calorieen is dan kun je al uitrekenen hoeveel arbeid je moet verrichten wil je 1 kilo vet verliezen. Als je meer dan zeg 1 kilo per week afvalt dan is dat vaak iets anders dan vet. Hoe dikker de persoon hoe sneller ze afvallen. Dit heeft vaak ook met de verandering van voedsel te maken

<{POST_SNAPBACK}>

tjah als ik het bereken lijkt het niet zo zwaar...corrigeer me weer als ik het mis heb als ik 500 calorieen aftrek van me onderhoud dagelijkse behoefte aan calorieen en daarnaast nog eens half uurtje stevig ga wandelelen en crosstrainnen op vet verbrandingzone zal dat waarschijnlijk ook 500 zijn ongeveer....wat 1000 is en ik train dan 5 keer week, dat is dan in de maand 20000 dat is dan 2 kilo + nog spieren die wat vreten dat ik misschien naar de 3 ga nog geen 4 maar klopt het wel ongeveer wat ik zeg? en als ik afval zoals ik het zeg is het dan wel meestal vet dat ik afval?

#4 s5034454

s5034454

Dennis

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1261 Posts:
  • Interesses:mijn vriendin, spaghetti, cardiotraining, fotografie (in die volgorde, maar het is een close call tussen nummer 1 en 2 :D)

Gepost 13-08-2006 - 17:41

Zoals Nijnens al zei: dat is voor iedereen anders. Om even naar de cijfers te grijpen (en zoals gewoonlijk: dit zijn maar gemiddelden):

Rustverbranding per dag = 2000 Kcal
Sport per dag = 500 kcal (maar ik neem 400 aangezien je niet ELKE dag gaat sporten)

Dus verbruik = 2400 Kcal per dag.
Dan moet je eten: 1900 Kcal per dag. (80% van 2400 Kcal)
Dus je verliest per dag: 500 Kcal
500 Kcal * 30 dagen = 15 000 Kcal per maand dat je verliest.
1 kg vet = 9000 Kcal, dus: 15 000 Kcal / 9000 Kcal = 1.6 kg op één maand dat je gezond zou afvallen. Daarom dat ik al verschillende keren heb gezegd dat 1 kg per week afvallen al te veel is voor sommige (de meeste) mensen.

Maar weer: dit is voor iedereen anders, dikkere mensen vallen sneller af dan de niet zo dikke mensen. En vet kwijt geraken is ook nog iets anders dan "afvallen" natuurlijk.

Ik ben nu 7 maanden bezig en ben 6.5 kg kwijt. Dit hoofdzakelijk door krachttraining (rustverbranding omhoog halen). Die 6.5 kg zal ik dan ook redelijk permanent kwijt zijn, zelfs als ik die er terug bij zou willen zou ik er moeite voor moeten doen. Mensen die 5 kg per maand kwijt zijn, zullen niet veel moeite moeten doen om die 5 kg er terug bij te krijgen, integendeel zelfs ...
It's not how much we fall in life what defines us, it's how many times we get back up ...

#5 Nic

Nic

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 120 Posts:

Gepost 13-08-2006 - 22:18

[quote name='s5034454' date='13-08-2006, 18:41']

Maar weer: dit is voor iedereen anders, dikkere mensen vallen sneller af dan de niet zo dikke mensen. En vet kwijt geraken is ook nog iets anders dan "afvallen" natuurlijk.
[quote name='s5034454' date='13-08-2006, 18:41']

oh ik bedoel met afvallen ook vet kwijtraken sorry.

#6 s5034454

s5034454

Dennis

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1261 Posts:
  • Interesses:mijn vriendin, spaghetti, cardiotraining, fotografie (in die volgorde, maar het is een close call tussen nummer 1 en 2 :D)

Gepost 13-08-2006 - 22:36

Tja, vet kwijt geraken is dus veel moeilijker dan mensen denken zoals je kan zien uit mijn "berekening".
It's not how much we fall in life what defines us, it's how many times we get back up ...

#7 Manzanita

Manzanita

Jong lid

• Fitnessforum leden
  • Pip
  • 69 Posts:

Gepost 14-08-2006 - 10:08

Interessante berekening Dennis.

Ik heb mijn voeding aangepast (kleinere porties en meer groente en fruit) en 3 keer gesport. In 1 week ben ik 1 kilo lichter. Of ik de andere 4 kilo zo snel zal kwijt raken weet ik niet. Zo lang ik me goed voel, vind ik het prima...

#8 s5034454

s5034454

Dennis

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1261 Posts:

Gepost 14-08-2006 - 10:25

De eerste kilo's vliegen er altijd het snelst af hoor, dat is normaal. Je metabolisme is niet gewend aan dit soort inspanningen en zal dus meer vetten verbranden dan het terug kan opslaan, maar dat blijft niet duren en dan komen de dagen dat je twijfelt of je wel aan het afvallen bent of het wel nut heeft wat je aan het doen bent. Dan is het kwestie van "the bigger picture" te zien en niet dag tot dag of zelfs van week tot week te tellen.

#9 Manzanita

Manzanita

Jong lid

• Fitnessforum leden
  • Pip
  • 69 Posts:

Gepost 14-08-2006 - 10:33

Klopt. Eigenlijk wil ik de resultaat over 5 maanden zien. Nu is te vroeg om te juichen, maar ik weet wel dat ik op de goede weg zit. :)

#10 s5034454

s5034454

Dennis

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1261 Posts:

Gepost 14-08-2006 - 10:43

Ik ben er zeker van dat je op de goede weg zit hoor. ;)

Kijk eens op http://www.dennisclaes.valtaf.nl/ Dat is mijn afvalgrafiek sinds eind januari. Daar kan je zien dat in de eerste 2 maanden de kilo's er af vlogen, daarna ging het steeds maar trager. In maart ofzo begon ik zelfs te twijfelen of ik überhaupt nog wel afviel. Maar zoals je kan zien blijft de grafiek langzaam maar zeker omlaag gaan en zo zal het bij jou ook zijn als je blijft volhouden.

Een bijkomende factor is natuurlijk ook dat ik veel aan krachttraining doe en dat spieren zwaarder zijn dan vet. Dus stiekem hoop ik dat ik al 8 kg verloren hebt ipv de 6 kg op de grafiek. :D

Ohja, en let maar niet op de uitschieter qua vetpercentage. Ik had mijn vetpercentage al een tijdje niet meer gemeten en ineens geeft dat ding 3% minder aan dan een paar weken geleden. Ikke heel content, maar ja ... het was blijkbaar een verkeerde meting. Klaat het lekker toch in de grafiek staan. :haha:

Deze post is bewerkt door s5034454: 14-08-2006 - 12:28

#11 Manzanita

Manzanita

Jong lid

• Fitnessforum leden
  • Pip
  • 69 Posts:

Gepost 14-08-2006 - 11:41

Leuke pagina. B)

#12 Nic

Nic

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 120 Posts:

Gepost 12-09-2006 - 23:06

Zoals Nijnens al zei: dat is voor iedereen anders. Om even naar de cijfers te grijpen (en zoals gewoonlijk: dit zijn maar gemiddelden):

Rustverbranding per dag = 2000 Kcal
Sport per dag = 500 kcal (maar ik neem 400 aangezien je niet ELKE dag gaat sporten)

Dus verbruik = 2400 Kcal per dag.
Dan moet je eten: 1900 Kcal per dag. (80% van 2400 Kcal)
Dus je verliest per dag: 500 Kcal
500 Kcal * 30 dagen = 15 000 Kcal per maand dat je verliest.
1 kg vet = 9000 Kcal, dus: 15 000 Kcal / 9000 Kcal = 1.6 kg op één maand dat je gezond zou afvallen. Daarom dat ik al verschillende keren heb gezegd dat 1 kg per week afvallen al te veel is voor sommige (de meeste) mensen.

Ik ben nu 7 maanden bezig en ben 6.5 kg kwijt. Dit hoofdzakelijk door krachttraining (rustverbranding omhoog halen). Die 6.5 kg zal ik dan ook redelijk permanent kwijt zijn, zelfs als ik die er terug bij zou willen zou ik er moeite voor moeten doen. Mensen die 5 kg per maand kwijt zijn, zullen niet veel moeite moeten doen om die 5 kg er terug bij te krijgen, integendeel zelfs ...

mag je hiuer nog eens 500 extra bij doen voor sport?

dus 500 is calroiebhoefte beperken (anders eten en niet teveel) en 500 nog eens door de sports?

#13 ano20

ano20

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 5 Posts:

Gepost 15-03-2008 - 16:56

Ok paar dingen: 1 kilo puur vet is geen 9000 kcal maar 7000 dus das 1 ding 's5034454'.
1900 kcal eten per dag kan je niet verwachten dat je veel afvalt zal rond 2.5 kilo per maand zijn.

zullen effe berekening maken:
zonder sporten verbruik je 2500 kcal per dag cut je eten naar 1500 kcal per dag, val je al 1 kilo per week af.
zou je nou 45 min erbij gaan joggen komt er 500 kcal bij je verbruikte kcal, dus dat is al 1.5 kilo per week.
das dus al 6 kilo per maand.

dus hierbij zeg ik dat je per maand (niet eens maximaal) 6 kilo kan afvallen.
en dat is zonder een crash dieet alleen maar wat gezonder eten en 45 min per dag joggen.

de kcal aantal kan je maximaal tot 1200 kcal verlagen dus ik zou het op 1500 kcal per dag houden.
als je onder de 1200 kcal per dag kom zal je dus inweze crash dieeten.

Iedereen heeft ze eigen mening maar 6 kilo per maand gezond afvallen is dus goed mogelijk.

Deze post is bewerkt door ano20: 15-03-2008 - 16:57

#14 Sava

Sava

Yeah buddy!

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3101 Posts:

Gepost 15-03-2008 - 17:03

1500 kcal/d is echt wel crashen kerel.. dat is 1000kcal onder je onderhoud en dat is zelfs zonder sporttoeslag

Was het maar zo´n feest. Als jij 6 kg per maand afvalt is dat echt geen vet maar zit daar veel vocht en spiermassa bij.
"It took me a long time to find out that pretty much everything else is a bunch of... something else, yunno."
-SRV-

#15 ano20

ano20

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 5 Posts:

Gepost 15-03-2008 - 17:07

Boven de 1200 kcal per dag is geen crash dieet zoek het maar op.

#16 Bumfluff

Bumfluff

Guido 4 Life

• Fitnessforum leden
  • 2430 Posts:
  • Interesses:Gewichtheffen, powerlifting, bodybuilding, boksen, muziek, film, voeding, reizen en fotografie.

Gepost 15-03-2008 - 17:41

1900 kcal eten per dag kan je niet verwachten dat je veel afvalt zal rond 2.5 kilo per maand zijn.

Iedereen heeft ze eigen mening maar 6 kilo per maand gezond afvallen is dus goed mogelijk.

Lol, als ik 1900 kcal per dag zou eten zou ik echt wel 6 kilo per maand afvallen. Ik krijg dan namelijk maar de helft van m'n kcal binnen. Vier van die zes kilo zullen dan wel spier en vocht zijn natuurlijk. En voor dikke huisvrouwen die de hele dag tel sell kijken is 1200 kcal misschien geen crash dieet, maar voor mij (en iedereen met en baan en veel sport) wel.
Geposte afbeelding

#17 Sava

Sava

Yeah buddy!

• Fitnessforum leden
  • 3101 Posts:

Gepost 15-03-2008 - 17:54

Heb je wetenschappelijke bronnen die jouw beweringen kunnen ondersteunen? Want dit is echt de eerste keer dat ik dat hoor.
"It took me a long time to find out that pretty much everything else is a bunch of... something else, yunno."
-SRV-

#18 ano20

ano20

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 5 Posts:

Gepost 15-03-2008 - 18:17

echte wetenschappelijke heb ik niet nee, maar wel veel gelezen en zelf ervaring met dieeten.

wat ik zij is gewoon een bereking dat zou moeten kloppen (en voor mijzelf klopt).
en 7000 kcal is echt 1 kilo vet.
dus zulke dingen zuig ik niet uit me duim.
en je kan veilig en gezond 1000 kcal cutten per dag.
tuurlijk als je maar 250 kcal per dag gaat cutten val je maar 1 kilo per maand af bijf.
1000 kcal per dag cutten is gewoon 1 kilo puur vet per week geen bullshit als spieren en vocht.
erbij sporten verhoogd de resultaten.

en water drinken is een must 2 tot 3 liter.
met sporten mag of moet het zelf meer zijn.
en als ik al zij iedereen mag ze eigen mening hebben en dit is de mijne.

#19 Sava

Sava

Yeah buddy!

• Fitnessforum leden
  • 3101 Posts:

Gepost 15-03-2008 - 18:21

Nee dus..

thx
-SRV-

#20 Boko

Boko

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3097 Posts:

Gepost 15-03-2008 - 18:34

echte wetenschappelijke heb ik niet nee, maar wel veel gelezen en zelf ervaring met dieeten.

wat ik zij is gewoon een bereking dat zou moeten kloppen (en voor mijzelf klopt).
en 7000 kcal is echt 1 kilo vet.
dus zulke dingen zuig ik niet uit me duim.
en je kan veilig en gezond 1000 kcal cutten per dag.
tuurlijk als je maar 250 kcal per dag gaat cutten val je maar 1 kilo per maand af bijf.
1000 kcal per dag cutten is gewoon 1 kilo puur vet per week geen bullshit als spieren en vocht.
erbij sporten verhoogd de resultaten.

volgens mij mag jij je wel even inlezen over het begrip 'cutten'
And I was like Baby baby baby oooooooh

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers