Ga naar inhoud

Deze website is onderdeel van Helisports International B.V., hét adres voor fitnessapparatuur!

Foto

Spierpijn!

• Please log in to reply
36 replies to this topic

#21 NEO

NEO

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 538 Posts:

Gepost 25-10-2006 - 10:46

eerst je KT en daarna BC is een prima volgorde. Na verloop van tijd zul je merken dat je weinig spierpijn meer hebt.
Spieren lekker warm houden en bewegen is de beste remedie tegen spierpijn. (fietsen, crossen, wandelen)

#22 r.vanbeek

r.vanbeek

Fitness Goeroe (Brons)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1435 Posts:
  • Geslacht:Man

Gepost 25-10-2006 - 12:16

Lol nix geen truucjes voor mij ik doe het liever op mijn manier, 5 dagen per week trainen superveel vreten(nu alleen ff niet) en veel slapen, zo heb ik 2 dagen in week volledige rust(op wat cardio na) en mijn spieren hebben genoeg rust omdat ik een split hanteer, maandag(borst tri schouders) dinsdag Rug biceps woensdag benen(ultra zwaar) en donderdag en vrijdag weer borst en rug

Ik train 6 dagen per week en heb meer rust dan jou kerel.. Na je benendag dien je 1 ( of 2 ) dagen rust te nemen voordat je weer opnieuw begint om je CZS te laten herstellen. Of is jullie gym niet de hele dag open in het weekend ?
Remy van Beek | Instructeur Body Support Eindhoven
e : info@bodysupporteindhoven.nl
i : www.bodysupporteindhoven.nl

#23 Niekje

Niekje

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 15 Posts:

Gepost 25-10-2006 - 14:19

eerst je KT en daarna BC is een prima volgorde. Na verloop van tijd zul je merken dat je weinig spierpijn meer hebt.
Spieren lekker warm houden en bewegen is de beste remedie tegen spierpijn. (fietsen, crossen, wandelen)

Volgens mijn fitnessinstructeur was het ook geen enkel probleem om eerst KT te doen en dan BC.
Het probleem was/is dat ik eigenlijk nooit spierpijn had/heb. Dus was wel een keer blij om iets te voelen!

#24 Arno

Arno

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 242 Posts:

Gepost 25-10-2006 - 15:18

Lol nix geen truucjes voor mij ik doe het liever op mijn manier, 5 dagen per week trainen superveel vreten(nu alleen ff niet) en veel slapen, zo heb ik 2 dagen in week volledige rust(op wat cardio na) en mijn spieren hebben genoeg rust omdat ik een split hanteer, maandag(borst tri schouders) dinsdag Rug biceps woensdag benen(ultra zwaar) en donderdag en vrijdag weer borst en rug

zijn geen truukjes kerel, na 5 of 6 weken trainen,of dat nu 3 of 6 dagen per week zijn, split, fullbody, wsb of van mijn part hst, als je echt goed trained doe je er goed aan om dan een weekje of niet te trainen of op 50 a 60 %, je zult merken dat je harder vooruitgaat.
184, 94kg bij 12%

#25 Giesbertz

Giesbertz

Fitness Goeroe (Brons)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1416 Posts:
  • Interesses:Fitness, Voeding, en mijn vriendin :D

Gepost 27-10-2006 - 10:26

Ik train 6 dagen per week en heb meer rust dan jou kerel.. Na je benendag dien je 1 ( of 2 ) dagen rust te nemen voordat je weer opnieuw begint om je CZS te laten herstellen. Of is jullie gym niet de hele dag open in het weekend ?

Maandag tot en met vrijdag tot 10 uur open, zaterdag dicht, zonder tot 12 uur smorgens.
Aangezien ik niet smorgens kan/wil trainen train ik 5 dagen achterelkaar.

zijn geen truukjes kerel, na 5 of 6 weken trainen,of dat nu 3 of 6 dagen per week zijn, split, fullbody, wsb of van mijn part hst, als je echt goed trained doe je er goed aan om dan een weekje of niet te trainen of op 50 a 60 %, je zult merken dat je harder vooruitgaat.

ben keihard vooruit aan het gaan, ben van een 60kg deadlift naar 90 kilo deadlift gegaan in paar weken.
17 Jaar.
1.85m.
79.7Kg
10,6% vet.

Gold Member Of Relife Fitness.

Benchpress: 80kg.
Deadlift: 100kg.
Squat: --kg
Alternatieven vanwege F*cked up hamstring.

#26 NEO

NEO

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 538 Posts:

Gepost 27-10-2006 - 10:41

Giesbertz,

Voor iemand die puur voor massa gaat ben je wel erg bezig met gewicht. Zelfs in je avatar. :biggrin:

Is dit om jezelf te motiveren ?

#27 Arno

Arno

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 242 Posts:

Gepost 27-10-2006 - 12:22

Maandag tot en met vrijdag tot 10 uur open, zaterdag dicht, zonder tot 12 uur smorgens.
Aangezien ik niet smorgens kan/wil trainen train ik 5 dagen achterelkaar.
ben keihard vooruit aan het gaan, ben van een 60kg deadlift naar 90 kilo deadlift gegaan in paar weken.

gewicht is het niet doel....toch? (bij mij niet in ieder geval)
184, 94kg bij 12%

#28 papasan

papasan

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 151 Posts:

Gepost 29-10-2006 - 04:48

Daar ben ik het niet mee eens. Zodra ik begon met supplementen en 30 gram eiwit per 2-3 uur heb ik nooit meer last gehad van dagenlange spierpijn na een zware training.

Sorry van Beek,

Het is beslist niet waar dat je met een perfect uitgebalanceerde voeding geen spierpijn zou hebben.
Heb zelf naast m'n fitness-diploma ook voedingsleer gedaan, 15 jaar trainingservaring en ken ook het body-building wereldje goed.
Een voeding die mijn spierpijn kan voorkomen moet nog worden uitgevonden, en trouwens, jij bent de eerste bodybuilder/krachttrainer/powerlifter die ik ken zonder een beetje spierpijn.

Wat voor voeding neem jij, haha!

Groetjes,

Tjitte Storm

#29 jessiejames

jessiejames

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 40 Posts:

Gepost 29-10-2006 - 11:44

Volgens mij zijn er twee verschillende soorten spierpijn. 1 die lang duurt, langer dan 2 dagen en duid op een beschadiging van de spier en 1 die na een dag weer over is en wordt veroorzaakt door een ophoping van melkzuur in de spier.
Een goede coolingdown na de krachttraining is daarom wel belangrijk zodat de afvalstoffen in de spier snel worden afgevoerd.
Rekken wil soms ook wel helpen maar pas op dat je niet te ver rekt en de spier beschadigd.

#30 r.vanbeek

r.vanbeek

Fitness Goeroe (Brons)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1435 Posts:

Gepost 29-10-2006 - 12:19

jij bent de eerste bodybuilder/krachttrainer/powerlifter die ik ken zonder een beetje spierpijn.

Wat voor voeding neem jij, haha!

Pasta, rijst, veel groenten, volkoren brood, kalkoen, kip, kwark en whey isolaat. Kortom, véél eiwitten ! Aan de training ligt het zowieso niet, want train erg zwaar !
Remy van Beek | Instructeur Body Support Eindhoven
e : info@bodysupporteindhoven.nl
i : www.bodysupporteindhoven.nl

#31 jessiejames

jessiejames

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 40 Posts:

Gepost 29-10-2006 - 12:29

Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei. Je hoeft niet altijd spierpijn te hebben om je spieren te laten groeien of om sterker te worden.

#32 papasan

papasan

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 151 Posts:

Gepost 29-10-2006 - 14:25

Pasta, rijst, veel groenten, volkoren brood, kalkoen, kip, kwark en whey isolaat. Kortom, véél eiwitten ! Aan de training ligt het zowieso niet, want train erg zwaar !

Zeg ook niet dat ik je niet geloof,
maar ik zou willen dat ik zo'n goed herstel had als jij!

Zelf probeer ik iedere keer weer die spierpijn op te zoeken, d.m.v. variatie in oefening/snelheid/aantal reps.
Ben nog een krachttrainer van de oude stempel en train onder het principe "No Pain No Gain".
Deze theorie is misschien achterhaald, maar dat is bij mij gewoon zo ingeprogrammeerd denk ik en het voelt goed, haha!

Wel moet ik je zeggen dat ik na een zware beentraining abnormaal veel spierpijn heb, die veel te lang duurt. Heb vanalles geprobeert, veel cardio voor de doorbloeding, warming-up en cooling-down sla ik met beentrainen zowieso nooit over, omdat het dan gewoon allemaal wat soepeler gaat.
Doe het 1 maal per week, en heb het op advies van een prof-bodybuilder ook vaker geprobeert.
Hoe het ook zei, ik kom er maar niet vanaf.

Zoals ik eerder aangaf heb ik een goed gevoel bij spierpijn, maar bij m'n benen is het echt niet leuk meer!!!
Ik functioneer bij tijd en wijle gewoonweg niet 100% meer op m'n werk want heb er echt last van.
Moet ik dan op halve kracht trainen?!?!!!

Trainingsvoorbeeld: Opwarmen d.m.v crosstrainer
Front-squat opwarm-setje, dan dan 3x knallen. (3x 10-15 reps)
Legg press 45
Legg press
Leg curl
Kuitspieren trainen zowel zittend als staand (maar die train ik soms ook op een andere
dag)

Om de Hamstrings -en quadriceps op verschillende dage te trainen lijkt me geen oplossing daar je bij de squat alles toch wel zo'n beetje meepakt, en ik ben geen pro.

Gr

Tjitte

#33 papasan

papasan

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 151 Posts:

Gepost 29-10-2006 - 20:21

Bedoel leg extension i.pv. legg press; dat zou wel een beetje teveel van het goede zijn

#34 lo1405

lo1405

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 6 Posts:
  • Interesses:fitness,spinning,stepcomplex,grooveFX,salsa aerobic,aerobic,bbb,muziek,katten,schilderen,theater,schrijven met gedetineerden uit america :-))))).<br /><br />No i am not a crazy person only a human being with my own intressts.Just accept it!!!

Gepost 18-01-2007 - 23:48

Hallo daar,

Nou dat was ook weer feest voor mij zeg,ik heb 3 mnd geen krachttraining gedaan en afgelopen maandag weer voor het eerst.
Lopen gaat ff moeilijk nu hihi oh trouwens zitten ook en liggen ook :biggrin:
Maar goed doe ook spinning,en stepcomplex en aerobic lessen.
Vandaag had ik een dag rust maar dan kriebeld het enorm omdat ik graag wilde spinnen maar goed dit is beter voor mijn lichaam :-P
Dus morgenmiddag fitnessen en morgenavond stepcomplex,yesssss.
Ps :spierpijn is een slechte techniek? nou dan doe ik het wel heeeeeeeel erg slecht.

bye bye zwaai zwaai

#35 Flying Fox

Flying Fox

Lef

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1644 Posts:

Gepost 19-01-2007 - 18:53

Volgens mij zijn er twee verschillende soorten spierpijn. 1 die lang duurt, langer dan 2 dagen en duid op een beschadiging van de spier en 1 die na een dag weer over is en wordt veroorzaakt door een ophoping van melkzuur in de spier.
Een goede coolingdown na de krachttraining is daarom wel belangrijk zodat de afvalstoffen in de spier snel worden afgevoerd.
Rekken wil soms ook wel helpen maar pas op dat je niet te ver rekt en de spier beschadigd.

Ik heb net nog gehoord van één of andere professor doctor dat spierpijn niets te maken heeft met melkzuur. Het zou alleen de negatieve fase zijn (waarbij je de spier langer maakt en toch samentrekt) waarbij er "scheurtjes" ontstaan waaruit vloeistof druppelt. Of zoiets.

#36 Blaugrana

Blaugrana

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 20 Posts:

Gepost 17-02-2011 - 23:51

Ik neem na elke trainingsessie 2 dagen rust, maar nu heb ik na 2 dagen nog steeds spierpijn. Vandaag begin ik dus normaal aan een nieuwe sessie, maar is dat wel verstandig aangezien mijn spierpijn nog niet hersteld is?

#37 JemfitNL

JemfitNL

Personal Trainer

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 7202 Posts:
  • Interesses:Voeding, krachttraining, muziek, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling, computerspellen, vechtsporten en zo nog wel wat.

Gepost 17-02-2011 - 23:56

Hangt ervanaf. Als je aan de bewegingen gewend raakt zou die spierpijn toch wel weg moeten gaan... Tenzij je niet voldoende hersteld bent en je te veel van je lichaam vraagt.

Bij mezelf zie ik gebeuren dat als ik een nieuwe oefening doe, dat hooguit voor 3 trainingen of zo spierpijn zorgt... Dat kan niet zo'n kwaad. Maar als je consistent spierpijn hebt zou ik je trainingsschema eens onder de loep nemen.

www.jemfit.net (Online én offline personal training, evenals gratis artikelen over voeding/krachttraining)
www.facebook.com/jemfit (Facebook pagina met veel tips en informatie over voeding/krachttraining/gezondheid)
---------------------------------

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers