Fitnessforum: Aanspreken Of Niet? - Fitnessforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Aanspreken Of Niet?

#1 Gebruiker is offline   flattie 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 03-10-06
  • Geslacht:Vrouw

Gepost 25-11-2006 - 10:03

komen jullie ook wel eens van die typetjes tegen die een oefening helemaal verkeerd doen?
Gisteren nog kwam er een knul aan die wel zeker een half uur lang zijn schouders aan t trainen was met de zelfde oefening alleen de gewichten werden steeds zwaarder.
Je zag gewoon dat het gewicht veels te hoog was waardoor ie de oefening niet meer correct kon uitvoeren.

Of iemand die gaat deadliften met een verkeerde houding daar het gewicht veels te zwaar is.

Of sqauten wat niet op een goede manier uitgevoerd word.

Spreken jullie deze mensen aan op de sportschool of laten jullie ze maar hun gang gaan?

groetjes jacky
De grote sport begint waar ze al lang opgehouden is gezond te zijn
0

#2 Gebruiker is offline   Personal Trainer 

• Personal Trainer
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-10-02
  • Interesses:baanwielrennen <br />motorrijden

Gepost 25-11-2006 - 10:09

Is denk ik een kwestie van inschatten? meestal spreek ik (als ik zelf aan het trainen ben) mensen wel aan wanneer ze in mijn ogen echt iets verkeerd doen. Toch kan dit echter ook heel verkeerd uitpakken, er zijn types die hier helemaal niet van gedient zijn en zich dan ook zwaar beledigd voelen wanneer je iets van 'hun' training zegt. Probeer dus altijd in te schatten of iemand wel zit te wachten op mijn comentaar. heb namelijk geen zin om tijdens mijn training ruzie te moeten maken over een trainingsvorm......
Met sportieve groet,

Sebastiaan
Fitness instructeur
0

#3 Gebruiker is offline   flattie 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip

Gepost 25-11-2006 - 10:14

Toch kan dit echter ook heel verkerd uitpakken, er zijn types die hier helemaal niet van gedient zijn en zich dan ook zwaar beledigd voelen wanneer je iets van 'hun'trainings zegt.

Ja daar ben ik dus ook bang voor ook gezien dat ik net kom kijken en de meeste trainen al jaren.
Ook daar ik de enigste vrouw ben in die sportschool die aan krachttraining doet en word dus met argusogen in de gaten gehouden ;-)
0

#4 Gebruiker is offline   Personal Trainer 

• Personal Trainer
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-10-02
  • Interesses:baanwielrennen <br />motorrijden

Gepost 25-11-2006 - 10:20

Ja kan ik me voorstellen ;-) , denk bovendien als je net begonnen bent met trainen dat je misschien niks moet zeggen, sommige krachtsporters trainen nu eenmaal met opzet niet volgens het boekje. Wanneer het bijvoorbeeld gaat om het ontwikkelen van maximale kracht is techniek vaak van ondergeschikt belang. ik denk als je net bent begonnen met trainen dat je dit dan (met alle respect) nog niet goed kunt inschatten....

Bovendien is het soms ook heel vervelend om tijdens je trainingen lange gesprekken te voeren over dit soort zaken......
Met sportieve groet,

Sebastiaan
Fitness instructeur
0

#5 Gebruiker is offline   papasan 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 05-04-06

Gepost 25-11-2006 - 14:01

Ben ik het helemaal mee eens.
Geforceerde reps worden soms bewust meegenomen in een training.

En je kan je niet overal mee gaan bemoeien.
Een grote bek van een eigenwijze knaap zit niemand op te wachten!

Een beginner die erg onzeker overkomt is een ander verhaal! ;-)
0

#6 Gebruiker is offline   flattie 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip

Gepost 25-11-2006 - 16:17

En je kan je niet overal mee gaan bemoeien.
Een grote bek van een eigenwijze knaap zit niemand op te wachten!

hahaha ja snap wat je bedoelt
Als ik een ervaren iemand iets zie doen, zou ik wel vragen waarom ie een bepaalde oefening zo doet vooral om van te leren, te begrijpen.

Er zijn ook genoeg die ten opzichte van mekaar heel stoer willen doen qau gewichten, en dan de oefening helemaal verkeerd uitvoeren.
Moet er altijd stiekem om gniffelen.

Groetjes jacky
0

#7 Gast - pauline.

• Groep: Gasten

Gepost 25-11-2006 - 20:03

Van fitness heb ik zelf te weing verstand. Ik denk af en toe wel dat iemand het verkeerd doet, maar zal dat niet gauw iets van zeggen. Bij Bodupump, wat ik al jaren doe, zal ik het wel melden als ik zie dat iemand het verkeerd doet. Zeker omdat beginners vaak met weinig gewicht bezig zijn merken ze het niet meteen als ze het fout doen. Een foute gewoonte sluipt er dan gemakkelijk in, die pas te merken is als ze gewicht gaan opvoeren.
0

#8 Gebruiker is offline   papasan 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip

Gepost 26-11-2006 - 17:48

Bekijk Post flattie, op 25-11-2006, 16:17, zei:

Er zijn ook genoeg die ten opzichte van mekaar heel stoer willen doen qau gewichten, en dan de oefening helemaal verkeerd uitvoeren.
Moet er altijd stiekem om gniffelen.

Groetjes jacky

Zie ook wel eens jochies vreemd kijken wanneer ik een oefening geconcentreerd uitvoer met heel weinig gewicht, bijv. m'n laatste oefening voor biceps of triceps wanneer ik echt kapot ben.

Zo van: die gast is ook niet sterk met z'n opgeblazen lichaam, haha. :-P

Niet dat ik mega ben ofzo, maar wanneer je echt aan het pompen bent, dan lijk je een keer zo groot natuurlijk! :cool:
0

#9 Gebruiker is offline   r.vanbeek 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-03-06
  • Geslacht:Man

Gepost 26-11-2006 - 18:02

Bekijk Post papasan, op 26-11-2006, 17:48, zei:

Zo van: die gast is ook niet sterk met z'n opgeblazen lichaam, haha. :-P
Ik ken het :-) Alleen is het bij mij precies andersom. Al die brede stoere macho kerels en de instructeurs bij ons op de gym staan met hun mond vol tanden wanneer ik bv biceps curls doe met 55 kilo barbell ( ez curlstang met met grote 20 kilo bankdrukschijven aan weerszijde ) Zelfde geldt voor de rug. Allemaal een ENORME V-shape maar breed chinnen ho maar ! Stelletje fakers met hun steriöds.. Zo zie je maar weer dat als je natural traint je er niet alleen sterk uitziet, maar het ook nogeens bent :-P

Wat betreft het aanspreken van mensen:

In het begin wilde ik dat nog weleens doen, maar nu zoeken ze het maar uit als ze te eigenwijs zijn en de week erna weer met hun rug staan te tillen en als een mongool staan te gooien met zware gewichten om stoer te lijken. Dan gun ik ze die hernia van harte :cool:

Deze post is bewerkt door r.vanbeek: 26-11-2006 - 18:04

Remy van Beek | Instructeur Body Support
e : bodysupport@remyvanbeek.nl
i : www.remyvanbeek.nl
0

#10 Gebruiker is offline   papasan 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip

Gepost 26-11-2006 - 19:04

Begrijp wat je bedoelt,

:-) Ik wilde eigenlijk hiermee aangeven dat wanneer je goed kapot bent en toch die extra reps eruit wilt persen op een beheerste manier met behoud van de juiste techniek, je echt niet zo gek veel gewicht meer nodig bent.

:cool: Die barbell-curl met ez-stang en 2x 20kg olympisch gewicht aan weerszijden kan ik ook wel,
alleen niet wanneer ik al "leeg" bent.

:-P Enne.....ik ken trouwens steroïde-knapen zat die wel degelijk sterk zijn en bv. boven de 200 kg bankdrukken en/of kniebuigen, maar dit even terzijde.
Is een gegeven dat je sterker wordt met steroïden; juist daarom is het zo blessuregevoelig, door de abnormale krachttoename. :-P
0

#11 Gebruiker is offline   r.vanbeek 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 27-11-2006 - 12:47

Bekijk Post papasan, op 26-11-2006, 19:04, zei:

:dry: Ik wilde eigenlijk hiermee aangeven dat wanneer je goed kapot bent en toch die extra reps eruit wilt persen op een beheerste manier met behoud van de juiste techniek, je echt niet zo gek veel gewicht meer nodig bent.
Dat begreep ik ook, langzaam heffen doe ik ook regelmatig met wat minder gewicht waardoor het net zo zwaar kan zijn als op 80-90% van je max.

:cool: Die barbell-curl met ez-stang en 2x 20kg olympisch gewicht aan weerszijden kan ik ook wel,
alleen niet wanneer ik al "leeg" bent.
Dat zal best, maar ik train pas 8 maanden en jij 10 of meer jaar. Ben voor een natural dus erg goed op weg moet ik zeggen :-P

:-P Enne.....ik ken trouwens steroïde-knapen zat die wel degelijk sterk zijn en bv. boven de 200 kg bankdrukken en/of kniebuigen, maar dit even terzijde.
Is een gegeven dat je sterker wordt met steroïden; juist daarom is het zo blessuregevoelig, door de abnormale krachttoename. :-)
Ik had het over de macho's bij ons op de gym en niet de mensen die jij kent :cool: Veel kerels beginnen met steriöds en wachten niet tot ze 5-10 jaar verder zijn en op hun plateau zijn aangekomen. Dat wilde ik zeggen ;-)
0

#12 Gebruiker is offline   Remco_V 

• Jong lid
  • Pip
  • Lid geworden: 31-08-06

Gepost 27-11-2006 - 17:36

Hmm, lastig onderwerp idd. Er lopen bij mij in de sportschool van die types die dan een onwijs groot gewicht tillen met bicep curls maar dan in mijn ogen hun rug aan het trainen?(verneuken) zijn en als ik er dan wat van zeg, is het zo van jaaahoor ik til toch meer dan jij. Maja ik lach er om stelletje breezers, want groter worden ze namelijk niet..
Meestal loopt er wel een begeleider die er gelukkig wat van zegt, gozer die er zeker wel verstand van heb doet het ook al jaartje of 8 en is echt GIGANTISCH :closedeyes: hijs wel natural btw..
-----------------------
Benchpress: 6x 75 kg
Squat: 6x 100 kg
Bicep curl: 6x 16 kg per arm
-----------------------

Stats:

17 jaar
1.83 m
72 kg
7,5%V
0

#13 Gebruiker is offline   papasan 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip

Gepost 27-11-2006 - 17:51

Bekijk Post r.vanbeek, op 27-11-2006, 12:47, zei:

Ik had het over de macho's bij ons op de gym en niet de mensen die jij kent :closedeyes: Veel kerels beginnen met steriöds en wachten niet tot ze 5-10 jaar verder zijn en op hun plateau zijn aangekomen. Dat wilde ik zeggen :wacko:

Staan op 1 lijn in deze.
Zulke types hebben een instelling van niks.
0

#14 Gebruiker is offline   Manzanita 

• Jong lid
  • Pip
  • Lid geworden: 09-08-06

Gepost 28-11-2006 - 19:29

Ik zie heel vaak mensen die in de crosstrainer de hele oefening achteruit bewegen... :dry:

Opzich is niet zo slecht (denk ik), maar er ziet zo stom uit!! jaja
0

#15 Gebruiker is offline   r.vanbeek 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 28-11-2006 - 19:37

Bekijk Post Manzanita, op 28-11-2006, 19:29, zei:

Ik zie heel vaak mensen die in de crosstrainer de hele oefening achteruit bewegen... :dry:

Naar mijn weten gebruik je bij een voorwaartse beweging je quadriceps ( de bovenkant van je benen ) en bij het achteruit bewegen meer je hamstrings ( de achterkant van je benen )
0

#16 Gebruiker is offline   flattie 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip

Gepost 29-11-2006 - 12:00

Bekijk Post Manzanita, op 28-11-2006, 19:29, zei:

Heb sinds kort ook een crosstrainer en heb een programma waarin ik achteruit moet bewegen ziet niet alleen stom uit maar is ook nog eens lastig :dry:
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers