Ga naar inhoud

Deze website is onderdeel van Helisports International B.V., hét adres voor fitnessapparatuur!

Foto

Lage Rug Spieren / Hernia

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 philip

philip

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 3 Posts:

Gepost 14-02-2007 - 15:42

Hallo,

Misschien een rare vraag maar, ik heb net de Jetstream JMR-4500 Roeitrainer aangeschaft. Deze heb ik gekocht omdat, na vorig jaar 8 maanden uit de roelatie te zijn geweest met een hernia en nu om het minste geringste ik weer steeds naar de therapeut moet met lage rug klachten ( vaak na voor mij te intensief gebruik van mijn rug kan bijv. niet even lekker tuinieren of iemand helpen met wat dozen sjouwen ) ben ik het zat. Tijd om aan te pakken en de rugspieren te gaan versterken. Zijn er andere forum gebruikers met een ongeveer gelijk verhaal graag wilde ik wat tips ontvangen. Het zijn mijn eerste stapjes op het gebied van fitness en thuis apperatuur.

Bij voorbaat dank,

Philip Kemp

#2 Boko

Boko

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3097 Posts:

Gepost 14-02-2007 - 16:02

Deadlift doe je om de onderrug (erectus spinae) te versterken
And I was like Baby baby baby oooooooh

#3 hansie

hansie

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 37 Posts:
  • Interesses:Krachttraining, motorracen

Gepost 14-02-2007 - 18:05

Deadlift doe je om de onderrug (erectus spinae) te versterken

Nog oefeningen voor diezelfde spier zijn good mornings, stif legged deadlifts, hyperextentions.

Ik zou wel niet te zwaar gaan in gewicht maar eerder om meerdere herhalingen gaan.
Pain is just weakness leaving the body.

35 j
1.68 m
76 kg

#4 cindy

cindy

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 483 Posts:
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:fietsen (wielrennen, mountainbiken en spinning)<br />hardlopen<br />zwemmen<br />snowboarden<br />Krachttraining<br />skaten<br />In het dagelijks leven ben ik research assistent bij een farmacologisch bedrijf, daarnaast geef ik sportmassage en ben ik spinninginstructrice. Tevens ben ik in de leer voor personal weight trainer<br /><br />Ter ontspanning lees ik graag literatuur over voeding en training en kijk ik films

Gepost 15-02-2007 - 09:08

Hallo,

Misschien een rare vraag maar, ik heb net de Jetstream JMR-4500 Roeitrainer aangeschaft. Deze heb ik gekocht omdat, na vorig jaar 8 maanden uit de roelatie te zijn geweest met een hernia en nu om het minste geringste ik weer steeds naar de therapeut moet met lage rug klachten ( vaak na voor mij te intensief gebruik van mijn rug kan bijv. niet even lekker tuinieren of iemand helpen met wat dozen sjouwen ) ben ik het zat. Tijd om aan te pakken en de rugspieren te gaan versterken. Zijn er andere forum gebruikers met een ongeveer gelijk verhaal graag wilde ik wat tips ontvangen. Het zijn mijn eerste stapjes op het gebied van fitness en thuis apperatuur.

Bij voorbaat dank,

Philip Kemp

vergeet ook je buikspieren niet!!!; die zorgen samen met de rugspieren voor een goede houding. Wat ook aan te raden is is om 1xper week of 1x per 2 wk naar een sportmasseur te gaan; door massage met het accent op je onderrug houd je je spieren goed in conditie. Ik ben sportmasseur en heb een aantal klanten met deze klachten geholpen. Ze zijn eerst enkele weken intensief gemasseerd en daarna hoefde ik het maar te onderhouden (1x per 2/3 wk)
groetjes Cindy
groetjes Cindy

-Voeding, training en rust zijn zilver, timing is goud-

#5 trainermartijn

trainermartijn

Martijn Jansen

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 129 Posts:
  • Geslacht:Man
  • Interesses:Mijn grootste passie is sport, en dan in het bijzonder Pencak Silat. Ik doe dit nu 14 jaar. Binnen deze sport heb ik enkele titels behaald waaronder Nederlands Kampioen, Europees kampioen en 5e plaats op de wereldkampioenschappen. Naast Silat beoefen ik ook fitness om de prestaties te optimaliseren.

Gepost 16-02-2007 - 14:54

Inderdaad zeer belangrijk dat je absoluut niet zwaar gaat tillen. Rustig opbouwen is heel belangrijk in het begin vooral!! Laat je dus goed inlichten voordat je gaat beginnen met trainen.

Groet,

martijn

#6 philip

philip

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 3 Posts:

Gepost 16-02-2007 - 17:27

bedankt voor jullie reacties ik zal ze zeker ter harte nemen

#7 Yolanda L

Yolanda L

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 491 Posts:
  • Interesses:Zie ook mijn artikel op deze Helisports site:
    Gezondheid > Mind & Body > 'Reuma? Dan juist bewegen!'
    M'n columns kan je vinden op: www.yory.nl

Gepost 04-04-2007 - 14:47

Beste Philip,

Houding is essentieel bij lage rugklachten. Misschien is het een idee om eens een Mensendieck te gaan bezoeken? Hij/zij kan je evt. correcties geven op je houding. Want niet alleen bij fitness is een goede houding van belang, ook bij de dagelijkse bewegingen.

Succes ermee.

Groetjes, Yolanda

#8 flattie

flattie

Ere lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip
  • 338 Posts:

Gepost 04-04-2007 - 17:06

Houding is essentieel bij lage rugklachten. Misschien is het een idee om eens een Mensendieck te gaan bezoeken?

Had ook veel last van lage rugklachten fysio hier fysio daar, echter was dit voor mij van tijdelijke aard, dat ik daarbij profijt had.
Mensendieck heeft me heel veel geholpen!
En uiteindelijk met pilates mijn buikspieren getraind.
Werk weer terug in de zorg wat voor jaren terug voor onmogelijk gezien werd.
De grote sport begint waar ze al lang opgehouden is gezond te zijn

#9 papasan

papasan

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 151 Posts:

Gepost 24-06-2007 - 22:31

Philip,

Het is natuurlijk geheel afhankelijk van het resultaat/plaats en/of vorm van operatie die is gedaan m.b.t. jouw hernia.

Zelf ben ik vorig jaar geopereerd aan een hernia en wel de laagste (l5s1).
Na 6 week ben ik weer fulltime gaan werken als kalkzandsteenverlijmer in de bouw.

Wat ik wil zeggen is dat er erg veel mogelijk is na een goed uitgevoerde hernia-operatie.

Zorg dat je je middensectie in ieder geval verstevigd; je buik en je onderrug.

veel succes met je rug!

Gr. Tjitte

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers