Ga naar inhoud

Pijn Kuiten Tijdens Hardlopen

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Gast - JohnathanDoe.

Gast - JohnathanDoe.
  • Gasten

Gepost 27-04-2007 - 08:22

hallo. Ik ben een beginner met lopen en loop nu ongeveer 7-8 km per uur. Maar laatste tijd na 15 min. krijg ik al spierpijn in de kuiten. Doe warming up (rustig inlopen 5-6km per uur) ca. 5-6 min. en daarna verder oo 6-7-8 km p/u. Is dit gewoon beginnerspijn en komt dat wel goed? heb gelezen ergens dat het niet goed is voor je en je dan rustiger moet gaan lopen? Als ik na 30 min zeg maar warm ben gelopen dan krijg ik ineens een 'kick' en kan ik gerust 7-8 km p/u gaan lopen zonder 'pijn' in de kuiten zeg maar. Die pijn is dat dezelfde als spierpijn, verzuring zeg maar? bedankt alvast.

#2 flattie

flattie

Ere lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip
  • 338 Posts:
  • Geslacht:Vrouw

Gepost 27-04-2007 - 09:40

dit kan aan je schoenen liggen.
Heb zelf aangepaste schoenen mijn demping was niet goed met als gevolg harde stukjes spier in de kuit en ja dat deed verekte pijn!
De grote sport begint waar ze al lang opgehouden is gezond te zijn

#3 cindy

cindy

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 483 Posts:
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:fietsen (wielrennen, mountainbiken en spinning)<br />hardlopen<br />zwemmen<br />snowboarden<br />Krachttraining<br />skaten<br />In het dagelijks leven ben ik research assistent bij een farmacologisch bedrijf, daarnaast geef ik sportmassage en ben ik spinninginstructrice. Tevens ben ik in de leer voor personal weight trainer<br /><br />Ter ontspanning lees ik graag literatuur over voeding en training en kijk ik films

Gepost 27-04-2007 - 12:21

wees in ieder geval voorzichtig, als je door blijft lopen kun je geblesseerd raken. en dan ben je verder van huis.. Dus eerst de oorzaak zoeken (het kan inderdaad aan je schoenen liggen; ga naar een goede runners-zaak waar ze je van goed advies kunnen voorzien) en dan pas verder lopen!!!!!!!!