Fitnessforum: Buikvet Wegwerken - Fitnessforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Buikvet Wegwerken vetverbranding

#1 Gebruiker is offline   beetlejuice 

• Nieuw lid
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 05-04-05

Gepost 24-05-2005 - 10:57

hallo,
Graag had ik een vraag gesteld in verband met mijn hardnekkig buikvet die maar niet weg wil.
Ik doe reeds 2 jaar en half krachttraining.
Dit 5 maal per week(elke keer ongeveer 2 uur 2uur half) en daarna doe ik een uur cardio(fietsen,boksen).
Ik geraak echter niet in staat om mijn flinke buiklaag weg te werken.
Over de rest van mijn lichaam heb ik nergens problemen,ik ben tevreden over mijn spieren heb nergens anders vetophoping ,heb flinke schouders maar door het vetlaag op mijn buik blijft de V vorm weg.
Ik begrijp er niets van .Ik doe krachttraining en conditietraining en let zéér goed op mijn voeding.Toch blijft dit vet hardnekkig zitten.Ik heb zeker buikspieren maar deze blijven verstopt door die speklaag.Ik ben ten einde raad.
Daarom voeg ik hierbij mijn voedingsschema dat ik elke dag volg.
Misschien vindt u iets wat niet klopt of wat ik beter zou doen.Ik heb die vetlaag ondertussen al heel mijn leven(nochtans zeker niet overdreven;kleine spek laag) maar of ik nu train of niet,bij mijn buik veranderd er niets:
8.30ontbijt:schaal muesli
glas fruitsap
2 à 3 bruine boterhammen met kalkoen ham of kippewit
1à 2 stukken fruit
10.30:tussendoortje:zuivere eiwitshake isopure 30gr
1 à 2 stukken fruit
12.00 lunch:1(kipfilet,kalkoenfilet of magere steak) ong.200gr
1 aardappel
halfbord groenten
14.30:tussendoortje:2stukken fruit
isopure shake(30gr)
net voor training:vloeibare aminozuren
15.30:training
net na training:creavitargo+glutamine
18.00:avondeten:1(kipfilet,kalkoenfilet of magere steak) ong.200gr
1 aardappel
halfbord groenten of pasta
20.30:tussendoortje:2 à 3 boterhammen met kalkoenham of kippewit
1 à 2 stukken fruit
22.00-22.30:net voor slapen gaan:isopureshake:30 gr
Voila dit is mijn vast voedingssschema;missschien kan u me vertellen wat er mis mee is of wat ik verkeerd doe.
Ik dacht eerst dat ik te hoog in eiwitten en koolhydraten ging maar mijn eiwitten heb ik uitgerekend aan 2 gr per lichaamsgewicht en kom dus 180gr uit:ik weeg 90 kg en ben 1.87m.De eiwitten kloppen dus.
Aan de koolhydraten kan het volgens mij ook niet schelen want alle koolhydraten komen uit fruit ,groenten of pasta(zonder sausen).wat doe ik verkeerd?
Help me
Alvast bedankt voor alle mensen die reageren(ik ben ten einde raad)
0

#2 Gast - Gast.

• Groep: Gasten

Gepost 24-05-2005 - 18:21

Wat betreft je voeding probeer om de 2/3 uur voldoende eiwitten en koolhydrathen binnen krijgen. Je schommelt nogal kwa inname. Net na je training neem je echter geen shake in, wellicht een goede zet deze daar in te delen omdat het lichaam er dan juist om vraagt.

Je neem trouwens redelijk wat fruit binnen, op zich niet verkeerd maar vergeet niet dat het natuurlijke suikers bevat en dus dikmakend zijn en het probleem gebied is vaak de buik.

Wat betreft je training is er ook nogal wat te verbeteren.
Je traint zolang achter elkaar dat je je lichaam in catabale werking zet.
Een krachttraining hoort ongeveer een uur tot max uur en kwartier te duren voordat je lichaam catabool word en spiermassa afbreekt. Je traint 5 keer per week dus een splitschema zou een verstandige keuze zijn? Iedere dag (max 5 dagen) dus 2 lichaamsdelen bv? (dan niet 1 bepaald lichaamsdeel 3x per week aangezien een spier ongeveer 48 tot 72 uur nodig heeft om te herstellen en vervolgens nog moet groeien)

Je cardio moet dan ook niet aansluiten op je kracht training, deze zou beter op een aparte dag kunnen ivm de catabole staat van het lichaam.

Slik je overigens ook mutlivitame's? Dat is ook een waardevolle toevoeging voor een sporter.
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers