Ga naar inhoud

Deze website is onderdeel van Helisports International B.V., hét adres voor fitnessapparatuur!

Foto

hoe gezond is een broodje gezond?

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 mark_85

mark_85

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 1 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 16:49

Dag mensen!

Sinds een maand of 2 ben ik aardig fanatiek met fitness, en dan voornamelijk krachttraining. Ik doe dit sowieso 4x in de week. Verder doe ik er nog wat cardio bij (probeer 2x in de week een half uur te fietsen op een bepaalde hartslag) om mn buikje er af te trainen.

Ook ben ik een stuk meer op mn voeding gaan letten.. Sochtends eet ik 3 blokken Weetabix in melk met een klein beetje suiker er over voor de smaak.

Tussendoor sochtens probeer ik een stuk fruit te eten.. maar moet zeggen dat ik er eigenlijk nog niet echt vaak aan toe kom :biggrin:

Tussen de middag ben ik meestal op school en eet ik daar dus ook. We hebben een behoorlijk goeie kantine en ik kies daar meestal voor een broodje gezond met een pakje Vifit. Nu mijn vraag: Hoe gezond is een broodje gezond eigenlijk.. In de meeste gevallen neem ik een bruin pistoletje met tomaat, komkommer, sla, veel ei, snijworst of ham en dan strooi ik er nog wat peper en zout over voor wat extra smaak!

Het beleg wat er op het broodje gezond zit.. is dat allemaal gezond? ik neem aan van wel toch? maar heeft het ook belangrijke stoffen die goed zijn in combinatie met veel trainen? Ham of salami is volgens mij wat te vet of niet? Helaas hebben ze geen kipfilet op school :(

Meestal doe ik er ook nog een bruin pistoletje met tonijnsalade bij... hoe goed/gezond is dit? En de Vifit.. Hoe zit het daarmee?

Ik ben benieuwd!

Grtz Mark

#2 Deccol

Deccol

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 681 Posts:
  • Geslacht:Man

Gepost 01-12-2008 - 18:30

Een broodje gezond is niet speciaal gezond, het hangt er ook vanaf wat je als alternatief zou eten.
Een dag niet gefitnessed is een dag niet geleefd.

#3 centurion

centurion

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 576 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 20:04

Ligt er een beetje aan hoe gezond jij je broodje maakt he.. :-P

#4 Duke

Duke

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3133 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 20:40

Doe niet zo moeilijk, als je zwaar en hard trained eten de meeste mensen eerder te weinig dan te veel.
Squat: 130kg
Bankdruk: 102.5kg
Deadlift: 170 kg

#5 s123

s123

Jong lid

• Fitnessforum leden
  • Pip
  • 70 Posts:

Gepost 02-12-2008 - 06:26

Weetabix voegt ijzer toe aan hun granen en in welke dosis. ;-)
Ik sta wel versteld dat ze eraan gedacht hebben om niacine i.p.v. niacinamide te gebruiken.
De GI van weetabix is te hoog, probeer eens lichtgekookte gerst of haver zemelen.
Ook zou je beter een beetje vetten eten bij jouw koolhydraten, dat verminderd ook de GI.

Ham zou ik ook niet eten. Voorverpakte ham (wat ze waarschijnlijk gebruiken) bevat nitrieten. Ja, dat is nog steeds toegelaten. ;-)
Over het vet zou ik me geen zorgen maken maar vlees is rijk aan heem-ijzer en dat veroorzaakt kolonkanker.
De mayonaise in tonijnsalade is waarschijnlijk gemaakt met een of andere omega-6 rijke olie. Lijkt me dus niet aan te raden.

Yoghurt heeft een hoge insuline index dus ik ben er geen fan van.

#6 HavanA

HavanA

Energie in Balans™

• Fitnessforum Moderators
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3061 Posts:
  • Interesses:krachttraining, voeding, voedingssuplementen, de werking van drugs/medicijnen, orthomoleculaire voedingsleer, voedingsgewoonten van andere culturen in relatie tot gezondheid, voedingsindustrie, dieetsoorten die succesvol zijn (vooral het waarom) het hoe en waarom van welvaartsziekten in relatie tot wat we eten, drinken en ademen. Verder veel interesse in ontspanning en anti-aging.

Gepost 02-12-2008 - 07:24

je denkt wel erg zwart-wit.

==

Hoe gezond is een broodje gezond als je witbrood gebruikt en daar een plastic boter op smeert? ;-)
Dames: een mooie kont en benen kweken? klik
Heren: werken aan je blokjesbuik, biceps en schouders? klik

Rijkdom is niet veel bezitten, rijkdom is tevreden zijn met wat je hebt.

#7 O.J.Simpson

O.J.Simpson

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 168 Posts:

Gepost 07-12-2008 - 10:01

Weetabix voegt ijzer toe aan hun granen en in welke dosis. :biggrin:
Ik sta wel versteld dat ze eraan gedacht hebben om niacine i.p.v. niacinamide te gebruiken.
De GI van weetabix is te hoog, probeer eens lichtgekookte gerst of haver zemelen.
Ook zou je beter een beetje vetten eten bij jouw koolhydraten, dat verminderd ook de GI.

Ham zou ik ook niet eten. Voorverpakte ham (wat ze waarschijnlijk gebruiken) bevat nitrieten. Ja, dat is nog steeds toegelaten. :laugh:
Over het vet zou ik me geen zorgen maken maar vlees is rijk aan heem-ijzer en dat veroorzaakt kolonkanker.
De mayonaise in tonijnsalade is waarschijnlijk gemaakt met een of andere omega-6 rijke olie. Lijkt me dus niet aan te raden.

Yoghurt heeft een hoge insuline index dus ik ben er geen fan van.

:-( . Wat kunnen we nog wel eten ??

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers