Ga naar inhoud

Deze website is onderdeel van Helisports International B.V., hét adres voor fitnessapparatuur!

Foto

Bier na het Trainen

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 henkkk

henkkk

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 18 Posts:
  • Geslacht:Man

Gepost 01-12-2008 - 22:59

1. Is het nou slecht om 1x in de week op de vrijdag,
na het sporten om een uurtje of 10 een paar
biertjes te drinken ?? Ik hoorde al dat teveel alcohol
je spiergroei beinvloed, maar eenuur na de training
heeft dit zwaarder effect of valt het allemaal wel mee?

2. Waarom doen sommige mensen een bankje
onder hun voeten bij de bench press? heeft dit voordelen
is het beter/slechter of maakt het weinig uit.

3. ik hoor de laatste tijd vaak over het schema
met reps van 12,10,8,6 maar bij 12 reps train je toch
je kracht ipv je spiergroei? of is het dan beter voor mij
om dan 10,8,8,6 te pakken, met iets zwaardere gewichten?

Thanks Henkkkkk

#2 Duke

Duke

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3133 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:08

1. Paar biertjes moet kunnen als je dat lekker vind, zeker niet te moeilijk over gaan doen. Goed is het uiteraard niet, alcohol is katabol.

2. Persoonlijke voorkeur en misschien biedt het bij sommige meer ondersteuning. Bij powerlift wedstrijden moet je je voeten op de grond houden.

3. Je moet niet te strict denken wat betreft rep ranges. Het is heus niet zo dat als jij op 12 herhalingen zit je puur en alleen massa zult aankomen. Massa aankomen en kracht verlies gaat niet, dus als jij 12 herhalingen met meer kg's kan wordt je natuurlijk ook sterker. Als je puur op kracht zou trainen zou ik niet te hoog in je reps gaan zitten, gewoon onder de 5 blijven.
Squat: 130kg
Bankdruk: 102.5kg
Deadlift: 170 kg

#3 Bumfluff

Bumfluff

Guido 4 Life

• Fitnessforum leden
  • 2430 Posts:
  • Interesses:Gewichtheffen, powerlifting, bodybuilding, boksen, muziek, film, voeding, reizen en fotografie.

Gepost 01-12-2008 - 23:09

1. Is het nou slecht om 1x in de week op de vrijdag,
na het sporten om een uurtje of 10 een paar
biertjes te drinken ?? Ik hoorde al dat teveel alcohol
je spiergroei beinvloed, maar eenuur na de training
heeft dit zwaarder effect of valt het allemaal wel mee?

2. Waarom doen sommige mensen een bankje
onder hun voeten bij de bench press? heeft dit voordelen
is het beter/slechter of maakt het weinig uit.

3. ik hoor de laatste tijd vaak over het schema
met reps van 12,10,8,6 maar bij 12 reps train je toch
je kracht ipv je spiergroei? of is het dan beter voor mij
om dan 10,8,8,6 te pakken, met iets zwaardere gewichten?

1. Goed is anders..
2. Bedoel je niet "voeten onder hun bankje?" Dat is om je rug extreem hol te maken zodat je de stang minder ver hoeft te laten zakken voordat hij je borst raakt.
3. Zwaarder trainen (dus minder herhalingen) legt de nadruk op kracht. Ik weet niet wat je doelen zijn dus ik weet niet of het voor jou beter is om met zware gewichten te trainen. Als je nog een beginner bent zou ik sowieso niet superzwaar gaan trainen.
Geposte afbeelding

#4 Duke

Duke

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3133 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:12

2. Bedoel je niet "voeten onder hun bankje?" Dat is om je rug extreem hol te maken zodat je de stang minder ver hoeft te laten zakken voordat hij je borst raakt.

Nee, hij bedoelt dat mensen hun voeten heffen bij het benchen, ik zag het in mn oude gym ook wel eens wat mensen doen.

#5 Bumfluff

Bumfluff

Guido 4 Life

• Fitnessforum leden
  • 2430 Posts:
  • Interesses:Gewichtheffen, powerlifting, bodybuilding, boksen, muziek, film, voeding, reizen en fotografie.

Gepost 01-12-2008 - 23:16

Oww zo, dat dient vast voor mensen die denken dat archen slecht is. Ik vind het 10x kut, ik sodemieter zelf bijna van dat bankje af als ik m'n voeten daar op zet.
Geposte afbeelding

#6 Duke

Duke

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3133 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:17

Oww zo, dat dient vast voor mensen die denken dat archen slecht is. Ik vind het 10x kut, ik sodemieter zelf bijna van dat bankje af als ik m'n voeten daar op zet.

ik ook, al leg ik wel wat schijven onder mijn voeten als ik ga benchen, maar dat komt omdat ik dan zo meer kan archen.

#7 henkkk

henkkk

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 18 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:23

Okee dus dat biertje is dan ook zo erg weer niet:P

En ik zag het een aantal mensen doen die hun voeten op een bankje zetten,
dus ik dacht dat het misschien iets uitmaakte maar ik vind zelf gewoon het lekkerste
om mijn voeten op de grond te houden.

Verder is mijn doel meer spiergroei dus ik zit vaak rond de 6,8, en 10 reps.

#8 Boko

Boko

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3097 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:23

1. Paar biertjes moet kunnen als je dat lekker vind, zeker niet te moeilijk over gaan doen. Goed is het uiteraard niet, alcohol is katabol.

bron?
And I was like Baby baby baby oooooooh

#9 Sava

Sava

Yeah buddy!

• Fitnessforum leden
  • 3101 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:24

Denk dat ik weinig slechtere dingen kan bedenken dan alcohol na je training.

* Alcohol vermindert de kracht en het uithoudingsvermogen van het hart. Ook de maximale longventilatie is verminderd. Bij een hogere dosis oefent alcohol een negatieve invloed uit op de pompkracht van het hart. Het heeft echter geen uitgesproken negatieve invloed op zuurstofopname, hartsnelheid, bloedvoorziening en lactaatconcentraties.

* Alcohol kan bij zware inspanningen leiden tot een verhoogde opstapeling van melkzuur in de spieren en extra vermoeidheid, krampen en spierstijfheid veroorzaken.

* Te veel alcohol kan het normale voedingspatroon uit evenwicht brengen en de werking van de spijsvertering verstoren en zo op termijn tot voedingsstoornissen leiden.

* Het hormonale evenwicht kan uit balans raken waardoor de opbouw van spierweefsel en kracht niet meer optimaal verloopt en ondermaats blijft.

* Alcohol is een diureticum

* Alcohol wordt door je lichaam als eerste verwerkt, voor vetten, eiwitten en koolhydraten. Dus in zekere zin leg je de rest van je stofwisseling plat. Geen eiwitsynthese dus.
"It took me a long time to find out that pretty much everything else is a bunch of... something else, yunno."
-SRV-

#10 Bumfluff

Bumfluff

Guido 4 Life

• Fitnessforum leden
  • 2430 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:26

Verder is mijn doel meer spiergroei dus ik zit vaak rond de 6,8, en 10 reps.

Arnold zoop ook bier na het trainen :P Die reprange is trouwens prima voor massatraining.

Maar er zijn wel onderzoeken die "bewijzen" dat alcohol de spieropbouw niet bepaald bevorderd hoor Boko, maar ik heb ff geen zin om die nu te gaan zoeken want ik ga maffen :P
Geposte afbeelding

#11 henkkk

henkkk

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 18 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:35

hehehe
ik ga maffen !!

Mazzelll

#12 Boko

Boko

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3097 Posts:

Gepost 01-12-2008 - 23:35

Arnold zoop ook bier na het trainen :P Die reprange is trouwens prima voor massatraining.

Maar er zijn wel onderzoeken die "bewijzen" dat alcohol de spieropbouw niet bepaald bevorderd hoor Boko, maar ik heb ff geen zin om die nu te gaan zoeken want ik ga maffen :P

katabool is iets anders dan niet-bevorderend.
And I was like Baby baby baby oooooooh

#13 Wharrgarbl

Wharrgarbl

Wolverine

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 6658 Posts:

Gepost 02-12-2008 - 08:31

Ethanol has a variable effect on body weight. It is ketogenic; ketones (like acetaldehyde) may produce a rapid weight loss of several pounds. Acetaldehyde is particularly toxic. The drug, disulfiram (Antabuse) impairs the enzymatic degradation of acetaldehyde. The accumulation of this chemical causes flushing of the face, shortness of breath, headache, fast and often irregular heart action, nausea, vomiting, weakness, fainting or collapse. Recovery follows in hours, after the ethanol and acetaldehyde have been metabolized. A person taking Antabuse is warned that even a small drink will make them ill. The immediate, rather than delayed, symptoms of AB ingestion are supposed to deter drinking.

Ethanol interferes with carbohydrate energy metabolism. Liver and muscle glycogen are depleted.

As cellular toxin, ethanol is catabolic and promotes structural tissue loss. The catabolic effect causes a greater loss of weight than caloric input can replace in the form of fat stores. Typically, fat distribution shifts to the belly and trunk, leaving the extremities skinny and weak. Men often grow female breasts, as estrogen accumulates in their system. ;-) Their psyches follow their body degeneration. Macho men turn to mushos and amygdaloids (people who have lost control of their rage response). There are a host of body responses to ethanol ingestion, as it acts in its drug/chemical pathogenic role

Deze post is bewerkt door Jereplofje: 02-12-2008 - 08:32

#14 jaco k

jaco k

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 155 Posts:

Gepost 02-12-2008 - 09:36

Als je anabolen gebruikt groei je op stront vreten nog. ;-)
Alcohol sloop je spieren en gaan niet samen of je moet eens een biertje drinken.

#15 Wharrgarbl

Wharrgarbl

Wolverine

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 6658 Posts:

Gepost 02-12-2008 - 11:38

Als je anabole steroïden gebruikt moet je er toch alsnog goed bij trainen? (en eten)

Deze post is bewerkt door Jereplofje: 02-12-2008 - 11:38

#16 Sava

Sava

Yeah buddy!

• Fitnessforum leden
  • 3101 Posts:

Gepost 02-12-2008 - 11:39

ja o.a. veel eiwitrijker en verhoging in je kcal's
"It took me a long time to find out that pretty much everything else is a bunch of... something else, yunno."
-SRV-

#17 Duke

Duke

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3133 Posts:

Gepost 02-12-2008 - 13:25

Als je anabole steroïden gebruikt moet je er toch alsnog goed bij trainen? (en eten)

Uiteraard, je spieren gaan harder groeien en hebben dus meer nodig.

#18 Duke

Duke

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3133 Posts:

Gepost 02-12-2008 - 13:26

Er zijn genoeg bodybuilders die veel zuipen, Kale zoop ook zo 15 bier op een feestje, maar ook zij weten dat het niet goed is.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers