Ga naar inhoud

Deze website is onderdeel van Helisports International B.V., hét adres voor fitnessapparatuur!

Foto

Documentaires

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 T-Archer

T-Archer

Fitness Goeroe (Goud)

• Fitnessforum Moderators
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 9788 Posts:
  • Geslacht:Man

Gepost 03-01-2010 - 10:39

In de loop van de jaren zijn er hier al veel documentaires langsgekomen. Mede dankzij Havana. Het leek mij wel een goed idee om deze documentaires in één topic te zetten.
Ook zitten er nog een heleboel docu's tussen die hier nog nooit gepost zijn. De meeste gaan over voeding (vandaar ook dat ik het in deze sectie post), maar er zitten ook documentaires tussen die over bodybuilding, drugs, doping e.d. gaan.

Ik wil wel de mensen bedanken die hier al vaker documentaires hebben gepost. Dus vooral Havana: Bedankt!

Met links:

The mysterious human heart: Link
Documentaire over het menselijk hart. De docu bestaat uit 3 delen, elk van ongeveer 1 uur.
In deel 1 wordt verteld wat er gebeurd als een hart niet goed meer functioneert. Er worden 3 personen gevolgd en door hun verhaal kom je erachter hoe alles rondom een harttransplantatie te werk gaat.
In deel 2 wordt verteld waardoor het hart blijf kloppen en welke problemen er in dit systeem voor kunnen komen, waaronder hartritmestoornissen.
Deel 3 gaat over de mogelijke oorzaken van een hartstilstand.

Sugar: The bitter truth: Link
Documentaire over de gevaren van fructose. Met de nadruk op de gevaren van high fructose corn syrup.

Britain’s really disgusting Foods: Link
Deze documentaire geeft je een kijkje in de ingrediëntenlijst van een aantal producten die je overal in de winkel kan vinden. Als je ooit nog een wil genieten van je frikadel: Kijk dit dan niet!

Cholesterol: What your doctor didn’t tell you:
Link
Het is niet echt een documentaire te noemen maar in dit filmpje wordt misschien wel het grootste misverstand van de afgelopen decennia ontkracht.

Bodybuilders: The documentary:
Link
Documentaire over bodybuilding, waarin je een kijkje krijgt in het leven van wedstrijdbodybuilders. Ook zie je hoe het er achter de schermen van een naturel bodybuilding wedstrijd aan toe gaat. Er zit niet veel nieuwe informatie in, maar het is toch wel interessant om eens te zien hoe andere mensen te werk gaan.

BBC Story about Low Carb Dieting: Link
Documentaire over het Atkins dieet. Hoe werkt het nu precies, en waardoor werkt dit dieet zoveel beter dan alle andere diëten? Op het kanaal van dezelfde uploader zijn nog meer interessante docu’s te vinden over, onder andere, het Atkins dieet.

Alternatieve kankerbehandeling: Link
Reportage van Nova, waarin de gevaren van alternatieve kankerbehandeling aan het licht komen. Ik heb me dood geërgerd aan deze alternatieve artsen die tegen enorm hoge prijzen alternatieve medicatie voorschrijven, die nooit bewezen zijn.

Gezond eten verkoopt: Link
Reportage van Nova waarin wordt uitgelegd hoe fabrikanten de consumenten uitbuiten door ze te laten geloven dat hun producten enorm gezond zijn. Vaak zijn deze producten juist ongezond. Terwijl écht gezonde producten geen reclame met zich meedragen.

How the Food Industry is Deceiving: Link
Documentaire over de slechte praktijken van de voedingsindustrie in Amerika. De voedingsindustrie subsidieert allerlei slechte stoffen, zoals high fructose corn syrup, waardoor dit soort stoffen in steeds meer producten te vinden is. Terwijl groentes juist minder gesubsidieerd worden.
Ook wordt er verteld hoe marketing ervoor zorgt dat deze ongezonde producten zoveel verkocht worden.
Ook op het kanaal van deze uploader staan nog veel meer interessante docu’s.

De toekomst van ons voedsel: Link
Een docu over de toekomst van ons voedsel en de voedselindustrie. Hoe gezond zijn (ontbijt)granen? Als er op de verpakking staat "gezond", wat moet je daar dan van geloven? Waarom zit er geen etiket op groente en fruit dat vertelt hoe gezond dat is? Worden wij tot slaaf gemaakt van het voedsel dat door de industrie aangeboden wordt? En waarom je aan jouw overgrootmoeder zou moeten vragen wat gezond is... (Copyright Havana :biggrin: )

Met torrents

Pumping Iron: Torrent search
Documentaire over Arnold Schwarzenegger, waarin hij (en zijn rivalen) zich voorbereiden op de Mr. Olympia van 1975.

American drug war: Torrent search
Docu over het drugsgebruik in Amerika en de klopjacht die de overheid voert. De Amerikaanse overheid probeert iedereen die iets met drugs te maken hebben achter de tralies te krijgen. Of ze nou wel of niet voor overlast zorgen. Zelfs een jointje kan tot gevangenisstraf leiden.
Only in America!

Bigger stronger faster: Torrent search
Doping wordt tegenwoordig in elke sport gebruikt. Maar waarom gebruiken zoveel mensen Anabolen steroïde? En hoe is dit gekoppeld aan de Amerikaanse droom?

BBC horizon: The truth about vitamins: Torrent search
Ze zijn tegenwoordig voor iedereen, en overall, verkrijgbaar: Vitaminepillen. Maar helpen hoge doses vitamines eigenlijk wel? Of neemt iedereen ze voor niets? En zou het zelfs zo kunnen zijn dat deze vitaminesupplementen juist nadelig voor de gezondheid zijn?

BBC Horizon: How to live to 101:
Torrent search
Documentaire waarin verschillende ‘succesvolle’ levensstijlen worden vergeleken met elkaar. Verschillende eetgewoontes van volkeren die erom bekend staan dat ze oud worden, worden met elkaar vergeleken. Wat is het geheim achter deze ouderdom?

Stress, portrait of a killer: Torrent search
Iedereen heeft er wel eens last van: Stress. Maar niemand denkt er echt bij na hoe gevaarlijk dit kan zijn. Wat zijn de gevolgen die stress met zich meebrengt op het menselijk lichaam?

Food Inc: Torrent search
Documentaire waarin te zien is hoe de voedingsindustrie in Amerika te werk gaat. En dan met name de vlees -en maïsproductie. Na het kijken van deze docu was ik blij dat ik vegetariër was.
Als je niet wilt zien hoe allerlei beesten mishandeld en geslacht worden: Kijk deze documentaire dan niet!

Processed people: Torrent search
Tegenwoordig wordt alles voor ons geregeld. Er wordt bepaald wat wij eten en wat we doen. Maar is dit allemaal wel even gezond? En is er een verband tussen de bekende welvaartsziektes zoals diabetes, en deze slechte leefgewoontes?

Our daily bread: Torrent search
Documentaire waarin helemaal niet gesproken wordt. Je ziet alleen hoe bepaalde processen in de productie van ons voedsel gebeuren. Ook uit deze documentaire blijkt wel dat er op een schandalige manier wordt omgegaan met beesten.
Als je niet tegen zielige of gore beelden kan van slachterijen, is deze documentaire niets voor jou.

Food matters: Torrent search
Je bent wat je eet!
In deze documentaire wordt duidelijk in welke mate voeding een rol speelt in je gezondheid. En is het mogelijk om ziektes (waaronder kanker) te genezen door middel van vitamines en betere voeding? Ik vond dit echt een enorm erge interessante documentaire. Zeker kijken deze!

The beautiful truth: Gerson cancer cure: Torrent search
Dr. Gerson heft decennia geleden een theorie ontwikkelt, waarin hij beweerde dat veel ziektes beter te behandelen zijn met voeding dan met medicijnen. Toch wordt er niets gedaan met zijn theorie, ondanks dat het al meerdere malen positief bewezen is. Is deze theorie de oplossing voor kanker?

The gerson miracle: Torrent search
Een andere documentaire over gerson’s kankertherapie. In deze docu wordt verteld waarop Dr. Gerson zijn theorie basseerde, en hoe de therapie werkt. Het blijkt zo te zijn dat er inderdaad mensen genezen door deze therapie.
Ik weet niet precies wat ik er van moet denken, maar als het echt zou werken, vindt ik het vreemd dat het nog niet ingevoerd is. Er zijn dus 2 opties: Of de farmaceutische industrie onderdrukt deze behandeling, omdat zij anders geen winst meer maken. Of deze behandeling werkt niet.

Superzise me: Torrent search
Wat zal er met je gebeuren als je 30 dagen lang alleen maar Mac Donald voedsel eet? In deze documentaire probeert een man het uit.
Bulken voor gevorderden!

King corn: Torrent search
Maïs is in bijna alle voedingsmiddelen in Amerika te vinden. Dit is te wijten aan het feit dat maïs steeds goed koper wordt, door subsidies van de overheid. Deze documentaire laat zien op welke manier maïs in het voedsel terecht komt, en wat de risico’s ervan zijn.

Heb je nog aanvullingen? Posts ze dan hier. Het topic is niet bedoeld om discussies te starten. Als je een discussie wilt beginnen kan je dat in een ander topic doen. Misschien is het dan zelfs wel interesant om een link naar de discussie bij de desbetreffende documentaire te zetten.

Veel kijkplezier!!

Alleen naar dokter T luisteren. 

21 jaar/177 cm/77 Kg

Log

#2 Mark

Mark

Batman

• 9858 Posts:

Gepost 03-01-2010 - 20:12

Goed initiatief!

#3 ycnan

ycnan

Fitness Goeroe (Brons)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1121 Posts:
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:KT
    Sport
    EBM
    Familie

Gepost 03-01-2010 - 21:33

Ik heb er al een aantal bekeken, bedankt ! Deze vind ikzelf ook erg goed link
Eentje van de BBC: The truth about food ,waar o.a de mythe wordt ontkracht dat kinderen hyper worden van suiker.

Deze post is bewerkt door ycnan: 03-01-2010 - 21:33

The beauty lies deeper within
A matter of perspective.
YouFeed

#4 MisterG

MisterG

VIP lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 829 Posts:

Gepost 03-01-2010 - 22:44

Mooie toevoeging op het forum. Binnenkort eens een paar gaan kijken ;-).
Stats:

Age....... 22
Length... 1m79
Weight... ~79KG

'Live your dreams'

#5 kingsley

kingsley

Jong lid

• Fitnessforum leden
  • Pip
  • 92 Posts:

Gepost 04-01-2010 - 11:01

Nice ;-), weet gelijk weer wat gedaan
Status: Cutten
> vetpercentage : 15 %
> Gewicht : 93 kg
> Leeftijd : 21
> Lengte : 187 cm

BP: 1x100 kg
SQ: 6x115 kg
DL: 6x80 kg

Go heavy or go home

#6 T-Archer

T-Archer

Fitness Goeroe (Goud)

• 9788 Posts:

Gepost 04-01-2010 - 16:51

Eentje van de BBC: The truth about food ,waar o.a de mythe wordt ontkracht dat kinderen hyper worden van suiker.

Die zal ik van de week ook eens kijken. Bedankt voor de toevoeging.

21 jaar/177 cm/77 Kg

Log

#7 HavanA

HavanA

Energie in Balans™

• Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3061 Posts:
  • Interesses:krachttraining, voeding, voedingssuplementen, de werking van drugs/medicijnen, orthomoleculaire voedingsleer, voedingsgewoonten van andere culturen in relatie tot gezondheid, voedingsindustrie, dieetsoorten die succesvol zijn (vooral het waarom) het hoe en waarom van welvaartsziekten in relatie tot wat we eten, drinken en ademen. Verder veel interesse in ontspanning en anti-aging.

Gepost 05-01-2010 - 09:43

Top(ic)!
Dames: een mooie kont en benen kweken? klik
Heren: werken aan je blokjesbuik, biceps en schouders? klik

Rijkdom is niet veel bezitten, rijkdom is tevreden zijn met wat je hebt.

#8 dannl123

dannl123

Fitness Goeroe (Goud)

• Fitnessforum leden
  • 4188 Posts:

Gepost 05-01-2010 - 15:13

Lekker bezig T! Goede voornemens!

#9 T-Archer

T-Archer

Fitness Goeroe (Goud)

• 9788 Posts:

Gepost 05-01-2010 - 18:06

Thanks. Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven :happy:

21 jaar/177 cm/77 Kg

Log

#10 MCL

MCL

Eiercake

• 3294 Posts:

Gepost 05-01-2010 - 20:21

Thanks! Ik zal er binnenkort eens een paar kijken.
Het is weer eens pasen...Geposte afbeelding

#11 T-Archer

T-Archer

Fitness Goeroe (Goud)

• 9788 Posts:

Gepost 16-01-2010 - 20:37

Interessante docu. De stukjes over cholesterol waren dan wel weer een beetje jammer.

21 jaar/177 cm/77 Kg

Log

#12 Rox92

Rox92

Ere lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip
  • 311 Posts:
  • Interesses:Judo, Bodybuilding, Gamen, Ado Den haag :D

Gepost 04-08-2010 - 18:57

Ik kwam laatst tegen van de bbc why are thin people not fat.
Ook best interresant met verschillende theorien waarom mensen dik zijn.
Natuurlijk omdat ze teveel eten :biggrin: maar waarom ze teveel eten enzo.

torrent: http://btjunkie.org/...f7821f77599fc63
Stats:
BP: 111KG
SQ: 156KG
DL: 166KG

Leeftijd: 19
Lengte: 1.75
Gewicht: 90 KG

"The world ain't all sunshine and rainbows, It's a very mean and nasty place, and It doesn't care how tough you are, it will beat you to your knees and keep you there if you let it." - Rocky Balboa

#13 HavanA

HavanA

Energie in Balans™

• 3061 Posts:
  • Interesses:krachttraining, voeding, voedingssuplementen, de werking van drugs/medicijnen, orthomoleculaire voedingsleer, voedingsgewoonten van andere culturen in relatie tot gezondheid, voedingsindustrie, dieetsoorten die succesvol zijn (vooral het waarom) het hoe en waarom van welvaartsziekten in relatie tot wat we eten, drinken en ademen. Verder veel interesse in ontspanning en anti-aging.

Gepost 05-08-2010 - 06:30

Ik kwam laatst tegen van de bbc why are thin people not fat.
Ook best interresant met verschillende theorien waarom mensen dik zijn.
Natuurlijk omdat ze teveel eten :biggrin: maar waarom ze teveel eten enzo.

torrent: http://btjunkie.org/...f7821f77599fc63

<downloading>

thx.
Dames: een mooie kont en benen kweken? klik
Heren: werken aan je blokjesbuik, biceps en schouders? klik

Rijkdom is niet veel bezitten, rijkdom is tevreden zijn met wat je hebt.

#14 jetske

jetske

Ere lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip
  • 369 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet

Gepost 06-08-2010 - 14:33

Mooie Topic!! Ik ga ze zeker bekijken. Op TV zie ik eigenlijk te weinig intressante programma/docu's over voeding, bodybuilding en menselijk lichaam. Jammer!
Die van BBC "The truth about food" vond ik ook zeer intressant. dat was trouwens een serie van een paar afleveringen.

#15 ycnan

ycnan

Fitness Goeroe (Brons)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1121 Posts:
  • Interesses:KT
    Sport
    EBM
    Familie

Gepost 10-02-2011 - 21:41

Heb hem opgeslagen en ga zeker kijken, erg interessant
The beauty lies deeper within
A matter of perspective.
YouFeed

#16 VeldMuijz

VeldMuijz

Fitness Goeroe (Zilver)

• Fitnessforum leden
  • 3834 Posts:

Gepost 11-02-2011 - 11:52

Autumn Gold was woensdag op ketnet.
Mensen van 80+ zelfs mensen van honderd, nog aant kogelstoten discuswerpen speerwerpen. Die gingen mee doen aan een olympisch achtig toernooi. Ging ook over hun leven zelf enzo was wel heel leuk, maar laat dus heb hem niet afgezien.

1 van die gozers was al ver in de 80 geloof ik, die deed nog steeds vrouwen van 25 naakt schilderen. Lekkere meid was dat.

Wil deze zeker nog een keer zien.
Edit:

De Oostenrijkse Alfred Prokish is 100. Hij was er al bij tijdens de Olympische Spelen in Berlijn in 1936 en kan nog altijd aardig overweg met een discus. Daarnaast is hij ook een begenadigd kunstschilder. Een half jaar geleden heeft Alfred nog een kunstgewricht in zijn knie laten plaatsen en zijn grote zorg is om tegen het kampioenschap in Finland weer in vorm te zijn. De Italiaanse Gabre Gabic kwam op de Spelen van 1936 eveneens uit in het discuswerpen. Later werd ze journaliste. Haar leeftijd houdt ze liever voor zich, tot haar vriendin zich voor de camera verspreekt. Hoe dan ook: Gabre staat erop netjes geschminkt en met al haar juwelen gesierd deel te nemen aan de wedstrijden. Ook de Duitse Ilse (85, kogelstoten), de Zweed Herbert (93, honderd meter), de Tsjech Jirí (82, hoogspringen) laten zich door hun leeftijd niet weerhouden om aan competitiesport te doen. Jiri droomt ervan de kaap van 1 meter nog eens te overschrijden. Allemaal weten ze wel dat hun lichaam achteruitgaat, maar ze leggen zich daar niet zomaar bij neer. Het loopt niet meer zo vlot en rimpelloos, maar ze maken er het beste van, vastberaden en koppig. De sport is daarbij een metafoor voor hun energie en levenslust, die door Jan Tenhaven in deze film met veel humor en bewondering in beeld wordt gebracht.

Van de Canvas website.

Net 'Sugar: The bitter truth' gekeken. Heul erg interessant en erg leuk gebracht ook. Modderneuqers van Amerikaanse regering die obesitas heel erg loopt te stimuleren.

Deze post is bewerkt door VeldMuijz: 16-02-2011 - 12:52

Beginnen met trainen, maar hoe?
Lees: Fitness voor beginners
Lees: Basisinformatie trainen
Lees: Basisinformatie voeding
Gelieve het bovenstaande door te nemen voor het posten van berichten.
Uitleg over Rippetoe. Let op: er is nog veel meer info over Rippetoe te vinden, zoek op Google en je zult vinden.
Afkortingen/begrippen die je tegen gaat komen.

- http://www.lecielble...t In Frankrijk?

#17 Rox92

Rox92

Ere lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip
  • 311 Posts:
  • Interesses:Judo, Bodybuilding, Gamen, Ado Den haag :D

Gepost 23-02-2011 - 16:04

Laatst kwam ik een erg leuke documentaire tegen.
I want to look like that guy. Gaat over een iet wat dikke journalist die graag wil worden als iemand van een fitness reclame.
Op het laatste doet hij ook nog mee met een bb contest ;)
torrent: http://thepiratebay....torrent/5378546

Eentje over jonge bb's die zich voorbereiden op een wedstrijd.
testosterone boys torrent: http://thepiratebay....torrent/3633667

Eentje over steroids dan praten ze met oud top bb'ers en wat voor klachten ze kregen enzo.
superhuman steroids torrent: http://extratorrent.... {russian}.html

Hier op dbb nog een topic over allemaal documentaires helaas word hij niet meer geupdate maar er staan nog wel een paar leuke tussen ;)

Deze post is bewerkt door Rox92: 24-02-2011 - 17:19

Stats:
BP: 111KG
SQ: 156KG
DL: 166KG

Leeftijd: 19
Lengte: 1.75
Gewicht: 90 KG

"The world ain't all sunshine and rainbows, It's a very mean and nasty place, and It doesn't care how tough you are, it will beat you to your knees and keep you there if you let it." - Rocky Balboa

#18 Jordy_22

Jordy_22

Volwaardig lid

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip
  • 172 Posts:

Gepost 14-05-2012 - 12:46

Ik vind het moeilijk om een geschikte plek te vinden om dit te plaatsen, maargoed.. bij deze. De documentaire "The truth about exercise". Ben hem zelf op dit moment aan het kijken en wil hem graag met jullie delen. Kan voor veel mensen, zeker beginners, een betere kijk geven op sporten en wat je er voor over moet hebben.

Kort omscrhrijving:
Like many, Michael Mosley want to get fitter and healthier but can't face hours on the treadmill or trips to the gym. Help may be at hand.

He uncovers the surprising new research which suggests many of us could benefit from just three minutes of high intensity exercise a week.

He discovers the hidden power of simple activities like walking and fidgeting, and finds out why some of us don't respond to exercise at all

Using himself as a guinea pig, Michael uncovers the surprising new research about exercise, that has the power to make us all live longer and healthier lives.
- Gewicht 1-5-2011: 69.2kg
- Gewicht 10-12-2012: 77kg, vetpercentage 15,8%
- Gewicht 27-06-2013: 74kg, vetpercentage 10,5%

PR's:
- Deadlift: 5x 100kg
- Squat: 1x 105kg
- Bench Press: 5x 100kg

#19 Nivlem

Nivlem

Fitness Goeroe (Brons)

• Fitnessforum leden
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1126 Posts:

Gepost 04-06-2012 - 17:21

Hier een mooie docu van Kai Greene:

Part 1

Part 2A:

"Our greatest glory is not in never failing,
but in rising every time we fail.
"
-Confucius

"What doesn't kill us makes us stronger"
-Friedrich Nietzsche

#20 Dutchie

Dutchie

Jong lid

• Fitnessforum leden
  • Pip
  • 69 Posts:

Gepost 27-04-2013 - 23:44

Ik zag dat iemand Supersize Me van die vegangast heeft gepost. Er is een leuke tegenhanger op die docu gemaakt die weer een aantal van zyn theorieen ontkracht,helaas heb ik geen downloadlink maar zoek op Fathead.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers