Fitnessforum: Voorstellen +vraag - Fitnessforum

Ga naar inhoud

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Voorstellen +vraag Thuis trainen mogenlijk?

#1 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 11-07-10

Gepost 19-07-2010 - 05:50

Hoi Fitnessforum!

Ik ben een jonge man woonachtig in Haaglanden.
Via google kwam ik op dit forum terecht en hoop hier hulp te krijgen om mijn doelen te behalen.

Gewicht: 68 kilo
Vetpercentage: 15 %
Lengte: 1.78

Sinds 6 maanden drink ik alleen water en eet nauwelijks suiker. eet veel rundvlees, kwark, rijst, bruin brood met pindakaas, fruit etc. Mijn doel is om rond de 72 kilo met minder vetpercentage te wegen, natuurlijk snap ik dat voeding,rust,training de belangrijkste factoren zijn...

Het liefst wil ik lekker thuis trainen, sterker nog ik weiger naar een sportschool te gaan. Ik vroeg me dus af of het mogelijk is met de juiste apparatuur en een budget van 500 EUR.. het mogelijk is gespierder te worden? Ik zat te denken om de rippetoe methode toe te passen.. volgens mij heb ik hier alleen een halter set voor nodig toch? En weet iemand waar je goede apparatuur voor een goedkope prijs kan inkopen?

Nou dat was het dan..

Groetjes Rock Alarm :biggrin:

Deze post is bewerkt door Rock Alarm: 19-07-2010 - 06:14

0

#2 Gebruiker is offline   Mark 

• Mooiboy
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 04-02-08
  • Geslacht:Man

Gepost 19-07-2010 - 08:20

Welkom!

Rippetoe is een goede keuze, ik zou alleen ook kijken voor een squat rek of iets dergelijks zodat je veilig kan squaten.
0

#3 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 19-07-2010 - 19:26

Bekijk Post Mark, op 19-07-2010, 09:20, zei:

Welkom!

Rippetoe is een goede keuze, ik zou alleen ook kijken voor een squat rek of iets dergelijks zodat je veilig kan squaten.

Ik leef in een kamertje van 16 vierkante meter hopen dat het allemaal past.
0

#4 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 19-07-2010 - 19:49

Ik vond het volgende op internet:

http://www.fitness-seller.nl/product_info....er-Gripper.html

Wat denken jullie daarvan? goede prijs of niet? Ik zag ook nog goedkoper maar deze schijnt geluidsarm te zijn.. wat me wel aanspreekt zeker omdat ik met nog drie andere woon :D
0

#5 Gebruiker is offline   Wharrgarbl 

• Wolverine
  • Lid geworden: 31-03-08

Gepost 19-07-2010 - 21:32

Moet goedkoper kunnen, afgezien van dat is het prima.

Power rack + bankje + stang + nog 100 kg aan ijzer moet genoeg zijn als je doelen niet hoger gesteld zijn dan je ze in je openingspost noemde...
0

#6 Gebruiker is offline   delano 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 24-10-07

Gepost 20-07-2010 - 14:37

welkom kajol
0

#7 Gebruiker is offline   T-Archer 

• Fitness Goeroe (Goud)
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 07-09-08

Gepost 20-07-2010 - 16:57

Welkom.

Bekijk Post lentheman, op 22-09-2010, 08:44, zei:

Ja, maar T-archer is altijd scherp, die loopt de ganse dag met pijl en boog op z'n rug klaar om toe te slaan. ;)

18 jaar/176 cm/65 Kg
Status: Eten, trainen, slapen!!!

Log

http://www.eastsidep...ce.nl/index.htm
0

#8 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 23-07-2010 - 16:54

Oké ik ga mezelf nu heel erg tegenspreken...
Vandaag ben ik lid geworden van de sportschool...

Reden: 1 minuut loopafstand is er een sportschool in de buurt! nooit geweten haha.
Eerst even rond wezen kijken en babbeltje met mensen... vriendelijke mensen daar.
Uiteindelijk lid geworden en de instructeur raden me dat rippetoe systeem af.. hij zei dat je met alleen halter niet gaat groeien. Niet alles in je lichaam..

Ik heb afgesproken 3 maanden lang te gaan trainen op de manier die hij dit voorstelt. Dus ben nu voor drie maanden lid en ga precies doen wat die me verteld. Dus kijken hoe dat gaat! Voorlopig drie keer per week trainen. Vandaag mijn eerste training gehad die erg soepel verliep.
0

#9 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 23-07-2010 - 16:56

Bekijk Post delano, op 20-07-2010, 15:37, zei:

welkom kajol

Kajol is me ex :laugh:
0

#10 Gebruiker is offline   Wharrgarbl 

• Wolverine

Gepost 23-07-2010 - 17:27

Bekijk Post Rock Alarm, op 23-07-2010, 17:54, zei:

hij zei dat je met alleen halter niet gaat groeien. Niet alles in je lichaam..

Onzin.

Het is juist met apparaten en andere geforceerde bewegingen dat je bepaalde spieren niet traint, omdat er minder sprake is van coördinatie en stabilisatie.

Veel beter dan halters wordt het niet. (dumbbells, kettlebells of clubbells zijn trouwens prima, afhankelijk van je doel, maar als het je om massa gaat maak je het jezelf alleen maar lastig terwijl je met een schema als Rippetoe in relatief korte tijd veel vooruitgang kunt boeken met relatief veel eenvoud)

Even ter illustratie: mijn trainingsmaatje (graatmager stereotype "ik kom niet aan, wat ik ook doe") heeft met Rippetoe + veel eten in een jaar tijd iets van 15-20 kg aan massa erbij gekregen. (en zodanig weinig vet erbij gekregen dat zijn buikspieren nog steeds zichtbaar waren)

Dat ik heb mensen met een doorsnee fitnessinstructeurs schema nog nooit zien bereiken.
0

#11 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 23-07-2010 - 17:37

Bekijk Post Jereplofje, op 23-07-2010, 18:27, zei:

Onzin.

Het is juist met apparaten en andere geforceerde bewegingen dat je bepaalde spieren niet traint, omdat er minder sprake is van coördinatie en stabilisatie.

Veel beter dan halters wordt het niet. (dumbbells, kettlebells of clubbells zijn trouwens prima, afhankelijk van je doel, maar als het je om massa gaat maak je het jezelf alleen maar lastig terwijl je met een schema als Rippetoe in relatief korte tijd veel vooruitgang kunt boeken met relatief veel eenvoud)

Even ter illustratie: mijn trainingsmaatje (graatmager stereotype "ik kom niet aan, wat ik ook doe") heeft met Rippetoe + veel eten in een jaar tijd iets van 15-20 kg aan massa erbij gekregen. (en zodanig weinig vet erbij gekregen dat zijn buikspieren nog steeds zichtbaar waren)

Dat ik heb mensen met een doorsnee fitnessinstructeurs schema nog nooit zien bereiken.

Als ik die vent ging tegenspreken werd die beetje pissig :D, met 1 ding heeft die gelijk... ik heb totaal geen ervaring... dus wie ben ik het beter te weten? Hij liet zelfs een foto zien van 10 jaar geleden... die vent was enorm gespierd... ik heb dus beloofd precies te doen wat die zegt :D

Ik kijk dit drie maanden aan, op die manier leer ik de basis ook. Daarna ga ik gewoon volop Rippetoe doen.
Vandaag vooral Bench Press gedaan en wat triceps, biceps, zondag de rug en schouders doen.

Deze post is bewerkt door Rock Alarm: 23-07-2010 - 17:47

0

#12 Gebruiker is offline   Chayenne-model 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 23-01-10
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:Auto's, tuning, sport, pole fitness, superyachten, (lak, verf &) kleuren.....

Gepost 23-07-2010 - 17:46

Wat voor oefeningen ga je nu doen dan??
Wel raar dat hij zo'n uitspraak doet, want losse gewichten zijn juist beter dan apparaten...
Zegt hij zo'n fysiek bereikt te hebben dankzij het trainen met apparaten??
(zou denken dat hij ook met losse gewichten traint...)

Bekijk Post Jereplofje, op 31-05-2010, 08:03, zei:

Inderdaad! Als iemand dat aan mij vraagt denk ik altijd meteen aan blond-haar-met-dikke-tieten á la Chayenne, maar in de praktijk ben ik nooit verliefd geweest op dat type. :laugh:

foto's!!

Ik: 21, auto's (mopar!), tattoos, leguanen, pole fitness, fanatiek, sixpack, yachtspuiter, gymnasium, Würzburg, body-building, roze

"Every workout is one step closer to your goal" - ad nauseum - ( = totdat je er misselijk van wordt)
0

#13 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 23-07-2010 - 17:50

Bekijk Post Chayenne-model, op 23-07-2010, 18:46, zei:

Wat voor oefeningen ga je nu doen dan??
Wel raar dat hij zo'n uitspraak doet, want losse gewichten zijn juist beter dan apparaten...
Zegt hij zo'n fysiek bereikt te hebben dankzij het trainen met apparaten??
(zou denken dat hij ook met losse gewichten traint...)

Vandaag heb ik Bench Press gedaan, daarna zelfde soort maar dan zittend.
Triceps en biceps met aparte apparatuur getraind.
Zondag gaan we de rug en schouders doen... en dinsdag de benen.
Zijn fysiek was echt ENORM. Schrok me een hoedje... hij liet alleen de foto uit zijn portemonnee zien.
"dit was ik 10 jaar geleden"
0

#14 Gebruiker is offline   Chayenne-model 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip
  • Interesses:Auto's, tuning, sport, pole fitness, superyachten, (lak, verf &) kleuren.....

Gepost 23-07-2010 - 17:51

Heb je hem ook gevraagd hoe hij die fysiek heeft bereikt??

Inderdaad! Als iemand dat aan mij vraagt denk ik altijd meteen aan blond-haar-met-dikke-tieten á la Chayenne, maar in de praktijk ben ik nooit verliefd geweest op dat type. :laugh:

foto's!!

Ik: 21, auto's (mopar!), tattoos, leguanen, pole fitness, fanatiek, sixpack, yachtspuiter, gymnasium, Würzburg, body-building, roze

"Every workout is one step closer to your goal" - ad nauseum - ( = totdat je er misselijk van wordt)
0

#15 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 23-07-2010 - 17:52

Bekijk Post Chayenne-model, op 23-07-2010, 18:51, zei:

Heb je hem ook gevraagd hoe hij die fysiek heeft bereikt??

Nee maar dat zal ik zondag even aan hem vragen... ben wel benieuwt
0

#16 Gebruiker is offline   Wharrgarbl 

• Wolverine

Gepost 23-07-2010 - 19:24

Bekijk Post Rock Alarm, op 23-07-2010, 18:37, zei:

Als ik die vent ging tegenspreken werd die beetje pissig :D, met 1 ding heeft die gelijk... ik heb totaal geen ervaring... dus wie ben ik het beter te weten? Hij liet zelfs een foto zien van 10 jaar geleden... die vent was enorm gespierd... ik heb dus beloofd precies te doen wat die zegt :D

Ik kijk dit drie maanden aan, op die manier leer ik de basis ook. Daarna ga ik gewoon volop Rippetoe doen.
Vandaag vooral Bench Press gedaan en wat triceps, biceps, zondag de rug en schouders doen.

Ben benieuwd wat voor schema hij je wil geven...

Overigens kun je best groot worden met apparaten maar
-Je functionele kracht is minder
-Het duurt langer voor goed resultaat
-Er is meer kans op onbalans in je spieren wat (vooral als je meerdere sporten doet) voor blessures kan zorgen, denk maar aan mensen met slecht gebalanceerde schouders doordat ze wel bankdrukken maar geen overhead of military presses doen
-Je kunt flexibliteit kwijt raken als je oefeningen doet in een apparaat die je bewegingsuitslag beperken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een diepe squat die juist je flexibiliteit kan verbeteren)

en zo nog wel wat.

Overigens vermoed ik dat hij niet verschrikkelijk groot is. Ik weet niet tot in hoeverre je je in bodybuilding verdiept, maar voor iemand die nieuw is met fitness ziet een Jean Claude van Damme er al groot uit, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen. Hoewel hij gespierd is, is hij niet bijzonder groot, maar heeft vooral weinig vet waardoor hij gespierder lijkt.
0

#17 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 25-07-2010 - 11:16

Bekijk Post Jereplofje, op 23-07-2010, 20:24, zei:

Ben benieuwd wat voor schema hij je wil geven...

Overigens kun je best groot worden met apparaten maar
-Je functionele kracht is minder
-Het duurt langer voor goed resultaat
-Er is meer kans op onbalans in je spieren wat (vooral als je meerdere sporten doet) voor blessures kan zorgen, denk maar aan mensen met slecht gebalanceerde schouders doordat ze wel bankdrukken maar geen overhead of military presses doen
-Je kunt flexibliteit kwijt raken als je oefeningen doet in een apparaat die je bewegingsuitslag beperken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een diepe squat die juist je flexibiliteit kan verbeteren)

en zo nog wel wat.

Overigens vermoed ik dat hij niet verschrikkelijk groot is. Ik weet niet tot in hoeverre je je in bodybuilding verdiept, maar voor iemand die nieuw is met fitness ziet een Jean Claude van Damme er al groot uit, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen. Hoewel hij gespierd is, is hij niet bijzonder groot, maar heeft vooral weinig vet waardoor hij gespierder lijkt.

Bedankt voor je uitgebreide post man, hij trainden vroeger ook met apparaten zegt die. En ja ik vind Jean Claude van Damme al breed en zo breed als hem was hij nou ook weer niet :D

Vandaag heb ik alleen maar met apparaten gewerkt... en dinsdag alleen de benen doen. Hij blijft herhalen : Met alleen halters train je niet elke spiergroep, die man neemt niets aan van newbies als ik aan. Ik zit te denken gewoon 3 maanden dit volhouden, zien waar het heen gaat zodat ik vast een basis heb of is dat tijdverspilling?

In de sportschool traint NIEMAND met halters, je ziet ook geen brede gasten daar. De meeste mensen die ik spreek trainen daar al jaren... maar zien er allemaal vrij dun uit. Dus tjah hoe kan ik ooit het Rippetoe schema leren als niemand me er mee kan helpen? Ik wil wel de oefeningen op de juiste manier doen.
0

#18 Gebruiker is offline   Chayenne-model 

• Volwaardig lid
  • Pip Pip

Gepost 25-07-2010 - 12:19

Op zich is zo'n trainer daar om JOU te helpen met wat JIJ wilt.
Dus als jij zegt : ik wil squats/deadlifts/benchpresses doen... dan moet hij jou daarbij helpen
Dat je niet alle spieren met dumbells/halters pakt is onzin, want je kan er zoveel oefeningen mee doen (ook isolatie-oefeningen).
Balen dat hij het je zo moeilijk maakt.
Ik zou gewoon zeggen: Ik heb veel gelezen, veel informatie verzameld en ik wil graag rippetoe proberen (bijvoorbeeld).
Dus: 'ik wil dat je mij begeleid zodat ik de compound-oefeningen goed doe. (squats enzo)

foto's!!

0

#19 Gebruiker is offline   Wharrgarbl 

• Wolverine

Gepost 25-07-2010 - 16:15

Opties:
-Tegen je trainer zeggen dat je toch met halters wilt werken en hem overhalen
-3 maanden doen wat de trainer zegt en riskeren dat je zodanig weinig vooruitgang boekt dat je beter naar een andere sportschool had kunnen gaan (tenzij je een genetische mutant bent is die kans groot)
-Jezelf de oefeningen aanleren door je heel veel in te lezen over de oefeningen, filmpjes van jezelf te maken en die hier te plaatsen zodat wij tips kunnen geven om je uitvoering te verbeteren, etc.
-Naar een andere sportschool gaan

Dat hij een voorkeur heeft voor machines boven halters kan natuurlijk (ondanks dat zijn onderbouwing waarschijnlijk meer een persoonlijke voorkeur is dan dat het iets met wetenschappelijke onderbouwing of goed resultaat te maken heeft), maar dat je niet al je spieren kunt trainen met halter is onzin.

En ALS dat al waar is, dan los je dat probleem niet op met apparaten maar met andere dingen. (van volleybal tot roeien tot touwklimmen tot kettlebells tot... noem maar op)
0

#20 Gebruiker is offline   Rock Alarm 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 30-07-2010 - 11:57

@Chayenne-model
@Jereplofje

Bedankt voor jullie advies, ja ik heb gezegd gewoon met halters te willen werken. Dus hier ondersteund hij me nu in. Enigste wat ik me afvraag... ik had de eerste drie trainingen ontzettend veel spierpijn. Gister alleen met halters gewerkt maar ik voel vandaag totaal geen spierpijn? Is dat een slecht teken? want ik had gister wel een voldaan gevoel na de training. Als ik geen spierpijn voel is het dan beter om de volgende dag meteen te trainen of toch een dagje rust?

Deze post is bewerkt door Rock Alarm: 30-07-2010 - 16:01

0

Deel dit topic:

• 2 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers