Jereplofje, op 24-07-2010, 00:20, zei:
Hangt er vanaf wat het probleem precies is...
Voel je ook een pijn ergens in de achterkant van je knieën?
Sommige mensen proberen hun heupen/dijen en hamstrings te strekken, en strekken daarbij hun knieën volledig, waardoor ze in feit de banden rond hun knieën strekken... Dat is bijzonder slecht voor je knieën, en ook absoluut niet functioneel voor geen enkele sport. (enige uitzondering is bepaalde extreme vormen van yoga geloof ik)
Het kan ook zijn dat je zodanig strekt dat je stretch reflex (dat strakke gevoel dat je krijgt bij het strekken) voor zoveel druk zorgt dat je spieren het bijna niet aan kunnen. Dat is niet per definitie slecht, maar dan moet je wel weten hoe het werkt.
Ik raad je aan om het boek 'Relax into stretching' van Pavel Tsatsouline eens te lezen... Het is niet heel erg lang, maar bevat een paar fantastische technieken om te stretchen die 10 keer effectiever en veiliger zijn dan wat in het Westen veel gedaan wordt.
(als je niet aan het boek kunt komen, stuur me je e-mail adres even in een PM, dan mail ik je het boek als e-book)
Mijn moeder heeft een boekenwinkel, ik zal zeker een keer zoeken!
En ja, de pijn is vooral achter mijn knie.
Vandaag had ik zelfs tijdens het fietsen het gevoel alsof de beenderen in mijn knie
tegen elkaar schoven, het deed echt pijn.
Maar dankje voor de tip!