Ga naar inhoud

Deze website is onderdeel van Helisports International B.V., hét adres voor fitnessapparatuur!

Foto

Juiste gewicht medicijnbal

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Sander S

Sander S

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 3 Posts:

Gepost 30-08-2010 - 14:57

Ik ben al een tijdje aan het zoeken op het internet maar nergens kan ik een goed advies vinden voro het gewicht van en medicijnbal.
Binnenkort wil ik gaan beginnen met het trainen met een medicijnbal alleen deze heb je in verscheiden maten en gewichten.

Nu ben ik erg benieuwd wat voor gewicht ik zou moeten nemen. Verschillende pagina's op internet spreken elkaar tegen.
De één zegt dat je moet beginnen met een gewicht van 2Kg en de ander raadt aan om een 5 of 6 Kg bal te nemen.

Via verschillende artikelen van Men's Health heb ik leuke oefeningen gevonden zoals deze: http://www.menshealt...m200000cee793cd
Wat kan een regelmatige sporter het best kiezen als gewicht voor een medicijnbal?

Alvast bedankt!!

#2 T-Archer

T-Archer

Dr. T

• Fitnessforum Moderators
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10034 Posts:
  • Geslacht:Man

Gepost 30-08-2010 - 15:06

Als je genoeg geld hebt, kan je een set kopen van 2 t/m 10 kg. Sommige oefeningen zijn veel zwaarder dan anderen, dus heb je verschillende gewichten nodig.

Alleen naar dokter T luisteren. 

21 jaar/177 cm/77 Kg

Log

#3 Sander S

Sander S

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 3 Posts:

Gepost 30-08-2010 - 15:08

Als je genoeg geld hebt, kan je een set kopen van 2 t/m 10 kg. Sommige oefeningen zijn veel zwaarder dan anderen, dus heb je verschillende gewichten nodig.

Ja dat klopt inderdaad maar ik wil in het begin nog niet zoveel geld uitgeven. Ik kan ook meer herhalingen doen met een lichtere bal maar ik vind het zonde om een bal te kopen die misschien veel te zwaar of veel te licht is.

#4 T-Archer

T-Archer

Dr. T

• 10034 Posts:

Gepost 30-08-2010 - 15:14

Het verschilt per oefening, zoals ik al zei. Wat ben je ongeveer van plan als schema te volgen? En hoe getraind ben je? Misschien dat ik aan de hand daarvan meer kan zeggen.

21 jaar/177 cm/77 Kg

Log

#5 Sander S

Sander S

Nieuw lid

• Fitnessforum leden
  • 3 Posts:

Gepost 30-08-2010 - 15:22

Het verschilt per oefening, zoals ik al zei. Wat ben je ongeveer van plan als schema te volgen? En hoe getraind ben je? Misschien dat ik aan de hand daarvan meer kan zeggen.

Ik mag zeggen dat ik ik best getraind ben omdat ik veel aan vechtsport doe met stootkussens en bokszakken. Nu wil ik verder mijn buikspieren gaan trainen door oefeningen te doen met onder andere een medicijnbal.

Deze oefening had ik in mijn gedachte die ik als eerst wilde starten: http://www.menshealt...m10000013281eac

Hier geven ze aan dat je met een 3, 4 of 5 Kg mag beginnen maar 3 lijkt mij in de eerste instantie wat licht. Ik kan het compleet fout hebben maar zoals ik al eerder aangaf heb ik nog nooit met een medicijnbal gewerkt.

#6 T-Archer

T-Archer

Dr. T

• 10034 Posts:

Gepost 30-08-2010 - 16:02

Koop er eens eentje van 4 en 6 kg. Ik denk dat je daar wel even mee vooruit kan.
Bij de sportschool hebben wij alleen 2-4-6-8-10. Daar kan je alles mee wat je wil. Misschien is het een idee voor jou om ook alleen die 5 te kopen, in plaats van alle 10?

21 jaar/177 cm/77 Kg

Log

#7 dannl123

dannl123

Fitness Goeroe (Goud)

• Fitnessforum leden
  • 4188 Posts:

Gepost 30-08-2010 - 17:41

Kun je niet gewoon beter een set dumbbells kopen? Kun je zelf het gewicht bepalen, kun je velen malen makkelijker vasthouden etc.

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers