Fitnessforum: VeldMuijz - Fitnessforum

Ga naar inhoud

• 42 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

VeldMuijz Sinds deze week begonnen met serieus trainen

#1 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

• Fitness Goeroe (Zilver)
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 27-09-10
  • Geslacht:Man

Gepost 27-09-2010 - 10:26

Goedenmorgen allemaal,
Ik ben Jeroen en kom uit Almere. Ik heb jarenlang karate gedaan (tot bruine band) daarna ben ik gaan basketballen voor 4 jaar en toen was ik 15/16 en heb ik eigenlijk heel weinig aan sport gedaan. Altijd geirriteerd aan mijn slanke postuur en al een keer eerder een slappe poging gewaagd om te gaan fitnessen. Werd uiteindelijk een beetje op apparaten zitten waarmee ik mijn armen en buik kon trainen (phail :P).

Nu geinspireerd door deze site over voeding en trainen ben ik toch weer enthousiast geraakt over het fitnessen. Mijn traininsprogramma is Stronglifts 5x5 Beginner. Daarbij eet ik redelijk veel en drink ik minmaal 2l water op een dag. Foto's heb ik gemaakt en upload ik ergens vanavond.

Gemiddelde dagelijks eetpatroon:
16 boterhammen verdeeld over de dag tot 18.00 uur.
12.00 uur maaltijdsalade van AH (kip of tonijn) + 1l melk (hiervoor dronk ik nooit melk dus dit is echt veel voor me :P)
Water de hele dag door.
18.00/19.00 uur avond eten, meestal wat de pot schaft als ik zelf kook meestal rijst vlees en groente
21.30 nog 4 broodjes.
Broodjes worden doorgaans belegd met vlees (kipfilet, cervelaat, filet americain, gebraden gehakt, boterhamm.worst, enz.) of pindakaas.

Gestopt met het vreten van chips, nootjes enz.
Wil eigenlijk ook beginnen met haver maar ik weet niet of ik dat te pruimen vind, Brinta spuug ik gewoon weer uit.
Wil ook naar de 2l melk op een dag.
Moet ook beginnen met kwark, maar hoe zit het met de zoetmakertjes zijn die kankerverwekkend (van horen zeggen)?
Ik heb geen idee op hoeveel calorieen ik uit kom.
Ben van 73 kg naar 78 kg gegaan zonder te trainen en alleen maar vreten binnen een maand/1.5 maand tijd.

Ben nu sinds maandag begonnen met trainen. Training is 3x in de week Stronglifts. Dinsdag, donderdag en zaterdag.
De spierpijn na de eerste twee trainingen waren echt niet normaal, vooral me benen ivm de squats. 3e Training eigenlijk niet meer. Het voelde dan ook alsof ik niet hard genoeg getraind had. Maar ik volg trouw het programma dus lekker beuken en groeien.
Ik wil vooral aankomen en groter (lees:breder) worden. De v-vorm is toch wel een van de dingen die ik echt wil.

Ben nu rond de 1.92 weeg 78 kilo, twee weken terug in ieder geval.

-xx- Jeroen

Deze post is bewerkt door VeldMuijz: 27-09-2010 - 10:29

Beginnen met trainen, maar hoe?
Lees: Fitness voor beginners
Lees: Basisinformatie trainen
Lees: Basisinformatie voeding
Gelieve het bovenstaande door te nemen voor het posten van berichten.
Uitleg over Rippetoe. Let op: er is nog veel meer info over Rippetoe te vinden, zoek op Google en je zult vinden.
Afkortingen/begrippen die je tegen gaat komen.

- http://www.lecielbleu.eu/ - Bed And Breakfast In Frankrijk?
0

#2 Gebruiker is offline   ElSjiepo 

• Papzak
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 22-06-09
  • Interesses:Gitaar spelen, modelbouw, vliegtuigen, m'n vriendin, m'n auto, Corvettes, fitness, motoren.. niet per se in die volgorde.

Gepost 27-09-2010 - 10:37

Bekijk Post VeldMuijz, op 27-09-2010, 11:26, zei:

Ben van 73 kg naar 78 kg gegaan zonder te trainen en alleen maar vreten binnen een maand/1.5 maand tijd.

Dan kan je er wel vanuit gaan dat dat voor het grootste deel vet is en of dat is wat je wil bereiken is natuurlijk aan jezelf. Verder vind ik 20 sneetjes brood per dag erg veel en raad je dan ook aan om de voedingssticky hier op het forum eens door te nemen. Mogelijk kan je daarmee nog verbeteringen aanbrengen in je voedingspatroon.

5x5 stronglifts is een prima programma om mee te beginnen (been there, done that) en om kracht mee op te bouwen, dus succes daarmee. Wees daarentegen niet zo eigenwijs om nog extra oefeningen te gaan doen omdat je geen pomp voelt na de verplichte oefeningen ofzo. Dat gaat je geen goed doen. Wederom been there, done that eigenlijk... :-P Desalwelteplus moet je flink sterk kunnen worden op deze manier. Succes!

Bekijk Post Flying Fox, op 13-10-2010, 19:29, zei:

Veel succes met je trainingen, maar ooit zal je niet anders kunnen dan beseffen dat je met wii fit veel meer had kunnen bereiken.

20jr, 1.75m, 95kg, BF% ~25-30%
Doel: meer spieren, minder vet

BP: 1x150kg
SQ: 4x150kg
DL: 1x160kg
0

#3 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 27-09-2010 - 12:15

Jah ik voelde wel wat vet aan komen op mijn buik en de heupjes :P. maar vind ik niet heel erg, droog worden kan later ook nog wel weer :P.

En idd ik had al een paar keer in die voedingsstickie gekeken, maar ik zie niet hoe mensen zoveel calorieen naar binnen werken? Lijkt me echt ontzettend veel. Daarbij komt dat het ivm het werk dat ik doe makkelijker is om brood te eten, ik heb maar een half uurtje pauze per dag en zit 5 uur in het ov (veranderd binnekort wel). Het is in dat opzicht makkelijker om brood te maken en te eten dan om bijvoorbeeld elke keer een bak macaroni op te warmen (ookal is dat echt lekker :P).

Over die oefeningen ernaast doen: dat doe ik ook niet hoor, er werden al wat meer mensen terecht gewezen zag ik op dat vlak. Dus ik volg en gehoorzaam netjes.

Zag alleen wel dat ik mijn voeten verkeerd had staan met de squats. Ik heb de teentjes netjes naar voren en de knietjes buigen dezelfde kant op. Blijkt dat dit naar buiten moet, even aanpassen de volgende keer ;).
Uitleg over Rippetoe. Let op: er is nog veel meer info over Rippetoe te vinden, zoek op Google en je zult vinden.

0

#4 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 27-09-2010 - 12:16

Bekijk Post ElSjiepo, op 27-09-2010, 11:37, zei:

Desalwelteplus

Leuk gevonden :-P

0

#5 Gebruiker is offline   ElSjiepo 

• Papzak
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Interesses:Gitaar spelen, modelbouw, vliegtuigen, m'n vriendin, m'n auto, Corvettes, fitness, motoren.. niet per se in die volgorde.

Gepost 27-09-2010 - 14:25

Bekijk Post VeldMuijz, op 27-09-2010, 13:15, zei:

maar ik zie niet hoe mensen zoveel calorieen naar binnen werken? Lijkt me echt ontzettend veel.

Zei de man die 20 boterhammen per dag eet. :-P Dat vind ik wel humor.

Brood is ongeveer 250kcal/100g. 1 brood = 23 sneetjes (geloof ik) en ~800g. Als in: jij eet een heel brood per dag = 8x250kcal = 2000kcal. Dat schiet al lekker op natuurlijk.

Edoch, als je niet bang bent voor vet en 'droog worden kan later altijd nog', kan je met zoveel brood natuurlijk prima bulken. Besef je wel dat bijna de helft van dat brood koolhydraten is, dus dat je uit alleen je brood al zo'n 400g koolhydraten binnen krijgt, met als gevolg dat je waarschijnlijk sneller vet aan zet, dan wanneer je minder KH en meer EW zou eten.

Veel succes met je trainingen, maar ooit zal je niet anders kunnen dan beseffen dat je met wii fit veel meer had kunnen bereiken.

0

#6 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 27-09-2010 - 17:37

Dus eigenlijk is het het beste om dan in dit opzicht minder KH binnen te werken en meer EW?
Want als ik tijd heb maak ik graag een eitje, alleen als je om 6 uur de deur uit moet en om 5 uur op gaat word ie wel strak.
Krijg ik niet veel EW uit vlees dan? En de melk niet te vergeten natuurlijk? Ik dacht dat ik zo wel aardig aan mijn EW kon komen....
Please correct me when I'm wrong.

0

#7 Gebruiker is offline   dannl123 

• Fitness Goeroe (Goud)
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 20-01-07

Gepost 27-09-2010 - 17:46

In jouw geval zou ik me minder zorgen maken over de samenstelling van je voeding, dan over de kwantiteit. Wil je in jouw sitautie aankomen, dan moet je leren meer te eten. Dat is niet makkelijk, dat moet met kleine stapjes tegelijk (geleidelijk aan meer eten) en en dat moet uiteindelijk ervoor zorgen dat je gestaag in gewicht toeneemt.
0

#8 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 27-09-2010 - 18:51

Ja, dit had ik al opgemaakt uit het Stronglifts programma. Iets van 'Don't worry about counting calories just eat healthy and a lot of it.'.
Dus daar was ik al mee begonnen. Van een actief bestaan als automonteur naar bureau muis gegaan. Eerst at ik 16 boterhammen en avond eten, nu zit ik stil en eet ik veel meer in verhouding.
En ik merk dat ik ook steeds meer kan eten/honger heb dus ik probeer als ik een beetje honger begin te krijgen gelijk te eten.
Maar moet ik niet aan mijn EW denken dan? I.v.m. spiergroei enzovoorts?

0

#9 Gebruiker is offline   dannl123 

• Fitness Goeroe (Goud)
  • Lid geworden: 20-01-07

Gepost 27-09-2010 - 19:03

Het is prima om over je EW na te denken. Maar laat het niet je hoofdprioriteit zijn. Straks ga je beginnen aan whey shakes, ben je bezig met een compleet aminozuurprofiel te schetsen in je voeding, en kom je erachter dat je nog niet vooruit gaat omdat je totaal te weinig eet om gewicht (en daarmee spiermassa) aan te zetten. Ik zou niet wakker liggen van een paar grammetjes meer of minder EW, zolang je niet in gewicht toeneemt. Zo lang je in gewicht toeneemt, is het prima om wat meer aandacht op je EW te leggen, als je dat graag wilt doen. Experimenteer wat met nieuwe voeding, kijk wat werkt voor je (niet zozeer qua resultaten, maar meer qua praktische doeleinden, zoals 'kan ik dit wel op de lange termijn blijven eten zoals ik nu doe' of 'kan ik hier nog meer van toevoegen om m'n intake te verhogen') Stagneer je over een langere tijd (zeg een maand), dan is het tijd om je intake op te schroeven. Gooi er wat extra bij, een paar eieren, een handjevol noten, ander beleg, grotere porties, hoe jij wilt.
0

#10 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 27-09-2010 - 20:15

Ok top, nou eerst maar is kijken hoe dit nu werkt voor mij. Train ook nog maar een week dus moet het extreme gainen nog niet zichtbaar zijn lijkt mij. Ik ga even wat foto's uploaden die ik zaterdag had gemaakt na het trainen.
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
de laatste was geen succes de foto, maar ik hoorde de eigenaar weggaan van de fitness school en ik was toen in gesloten :S vet kut maarjah geen tijd gehad om dus nog een te maken.

Deze post is bewerkt door VeldMuijz: 27-09-2010 - 20:28

0

#11 Gebruiker is offline   ElSjiepo 

• Papzak
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 27-09-2010 - 20:21

Bekijk Post VeldMuijz, op 27-09-2010, 18:37, zei:

Dus eigenlijk is het het beste om dan in dit opzicht minder KH binnen te werken en meer EW?
Want als ik tijd heb maak ik graag een eitje, alleen als je om 6 uur de deur uit moet en om 5 uur op gaat word ie wel strak.
Krijg ik niet veel EW uit vlees dan? En de melk niet te vergeten natuurlijk? Ik dacht dat ik zo wel aardig aan mijn EW kon komen....
Please correct me when I'm wrong.

Uit het vlees op je brood haal je lang niet zoveel g EW als KH uit je brood (als voorbeeld: 2 sneetjes brood = ongeveer 70g waarvan 30-35g KH. als je 50g kipfilet erop doet (en dat is veel!) heb je +/-10-15 gram EW binnen. Zie je waar ik heen wil?). Je melk biedt wat dat betreft enige uitkomst: meer EW, maarrr... ook meer KH. Kortom: de balans slaat uiteindelijk stevig door naar KH. Niet per definitie slecht, wel iets om in overweging te nemen als je straks merkt dat je in kilo's toeneemt, maar niet meer kilo's kan tillen in de sportschool. Dan kan je rustig de conclusie trekken dat je voornamelijk vet aan het aanzetten bent in plaats van spiermassa.

Verder idd wat Dannl zegt.

0

#12 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 27-09-2010 - 20:32

Ok en kan kwark + de melk dan een uitkomst bieden? Of is het echt nodig om een deel van het brood te dumpen? Want ik ben wel gek op brood, het is makkelijk te eten en ik kan er veel van op :P.

Bekijk Post VeldMuijz, op 27-09-2010, 11:26, zei:

Moet ook beginnen met kwark, maar hoe zit het met de zoetmakertjes zijn die kankerverwekkend (van horen zeggen)?

0

#13 Gebruiker is offline   T-Archer 

• Fitness Goeroe (Goud)
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 07-09-08

Gepost 27-09-2010 - 21:18

Als ik jou was zou ik me niet te druk maken om de hoeveelheid Kh en EW. Gewoon ervoor zorgen dat je genoeg eet zoals Dannl al zei. Als je gewoon brood eet met kip en daarnaast melk drinkt en kwark eet en bij het avondeten vlees dan krijg je opzich al genoeg eiwitten binnen.
Maar het mag allemaal wel wat gevarieerder. Vervang eens wat brood door nootjes/zaden of iets dergelijks. Wat meer zuivel kan ook geen kwaad: Kwark, kaas, melk etc.
En groente!

Als je gewoon de magere naturel kwark neemt dan zit daar geen enkele zoetmaker in. Aan het begin zal de smaak wat wennen zijn, maar na een poosje ga je dat wel lekker vinden.

Succes!

Bekijk Post lentheman, op 22-09-2010, 08:44, zei:

Ja, maar T-archer is altijd scherp, die loopt de ganse dag met pijl en boog op z'n rug klaar om toe te slaan. ;)

18 jaar/176 cm/65 Kg
Status: Eten, trainen, slapen!!!

Log

http://www.eastsidep...ce.nl/index.htm
0

#14 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 28-09-2010 - 07:35

Ok en dan zijn het de gewone noten toch? Zoals amandelen, pinda's, cashews enzovoorts allemaal ongezouten dan he?
Als ik mijn brood dan vervang door noten komt er dan nog wel genoeg binnnen of moet ik dan absurde hoeveelheden noten gaan eten? Of gewoon 100 gr ofzo?
En groente eet ik elke dag dus maak ik me daar niet zo'n zorgen over.

En zit vandaag op de 2l melk per dag, dus dat schiet wel al op. Maar ik ga deze tips in acht nemen en even kijken waar ik nette noten kan halen die lekker en ongezouten zijn. Vind gezouten cashews wel erg lekker, maar probeer ook ontzettend op mijn zout inname te letten dus die zijn een no-go voor mij.

Bedankt voor de reacties. :-P

0

#15 Gebruiker is offline   ElSjiepo 

• Papzak
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 28-09-2010 - 09:26

Zulke noten idd. Ongezouten klopt ook. 100g amandelen = 615kcal. De meeste noten zitten wel zo rond die waarde, kan je zelf inschatten hoeveel je nodig hebt... Overigens moet je niet AL je brood vervangen door noten, want dan moet je idd 300+ gram per dag gaan eten.

0

#16 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 28-09-2010 - 10:19

Bekijk Post ElSjiepo, op 28-09-2010, 10:26, zei:

Overigens moet je niet AL je brood vervangen door noten, want dan moet je idd 300+ gram per dag gaan eten.

Haha dat was ik ook niet van plan :P.

0

#17 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 28-09-2010 - 20:06

Wat noten + krenten gegeten vandaag, was wel goed te doen. Ook heb ik magere kwark gehaald, die zal wel tight zijn in het begin maar gewoon door bikkelen.

Trainen ging lekker overal hoger op gedaan behalve op de chin up en de prone bridge. De chinups vallen me vies tegen kom niet hoger dan 5x en dan 3x en dan 2x 2x en 2x. De pullups gaan daarentegen tegen de 12 ongeveer aan. Zal wel even bikkelen worden.

Edit: kreeg nog complimenten over de prone bridge, dat je die tegenwoordig niet zoveel meer ziet in de sportschool. +1

22.00 uur mijn 250 gram kwark gegeten, damn dat is vies echt met moeite weggekregen.

Deze post is bewerkt door VeldMuijz: 28-09-2010 - 22:27

0

#18 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 30-09-2010 - 21:34

Haai allemaal
Vandaag weer lekker getraind:

5x5 squats 30 kg
5x5 bp 27.5 kg
3xf inverted rows
(tot de 15 gekomen de eerste keer, tweede keer tot 8, derde keer tot 6)
3xf pushups
heel erg gelet op mijn houding (tot 25 eerste keer, tot 15 tweede keer, tot 10 laatste (was niet zo mooi maar wilde perse naar de 10 :ph34r: ))
3x12 reversed crunches
Gingen lekker! :ph34r:

Moest voordat ik ging trainen nog een pasfoto laten maken voor het werk, dus ik in me overhemd en trainingsbroek de deur uit, kwam ik in de sportschool tot de ontdekking dat ik mijn trainingsshirt was vergeten.
Dus als een echte zakenman heb ik staan trainen deze keer, iedereen keek me raar aan :blink:.

Daarna naar huis, we gingen patat halen! Joepie dacht ik, helaas was ik na 4 happen al misselijk van het vet, heb nog wel ffies doorgegeten als een echte vent. Heb me hamburger gegeten (die was wel echt lekker) en toen ik bij me berenhap aankwam dacht ik pff ik wil niet meer, 1 hapje en toen heb ik hem weggegeven aan me vader. Jammer genoeg hele avond misselijk van geweest, maar ach.

Oh jah en memo aan mezelf ik moet dat excel bestand van Stronglifts gaan gebruiken ik raak elke keer de tel kwijt wat ik op de stang moet doen :P.

Gegroet,

VeldMuijz

0

#19 Gebruiker is offline   ElSjiepo 

• Papzak
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 30-09-2010 - 23:09

Bekijk Post VeldMuijz, op 30-09-2010, 22:34, zei:

ik raak elke keer de tel kwijt wat ik op de stang moet doen :P.

Vuistregel: 100kg is genoeg om mee te beginnen. Gaat het makkelijk? Gebruik dan meer gewicht.

:blink:

0

#20 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 01-10-2010 - 12:48

Hehe, sjah als ik de 100kg op de stang zet dan weet ik in ieder geval wat ik de volgende keer niet moet nemen :blink:.

0

Deel dit topic:

• 42 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers