Fitnessforum: Logje van nitwit ;-) - Fitnessforum

Ga naar inhoud

• 26 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Logje van nitwit ;-) What to do about those love handles!?

#41 Gebruiker is offline   Nitwit 

• Fitness Goeroe (Zilver)
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 23-03-11
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:Fitness, Border Collie's trainen, voeding, fotografie(hobby), terrasje pakken ;-)

Gepost 26-03-2011 - 13:29

3 liter? :laugh: :blink: En was al zo blij met mijn 2 liter..
Hihi.. Oh wat erg dit. Ik moet echt heel mijn systeem omgooien, maar het voelt wel goed. :wub:
Ik was juist van de crackers.

Vorige maand zat ik op:

'smorgens 1 cracker +slankie
water en thee
beetje yoghurt

10 uur appel+thee

12 uur 2crackers+ light jam en/of 30+kaas
water en thee

óf Salade (sla, tomaat,komk.mozerella)

15 uur noten/fruit

Avond eten: alleen groenten en soms vis erbij.

cést tout.

Ik had altijd honger.. niet zo gek, als ik zie wat ik nu eet.
Vreemd eet-beeld heb ik :blush:

Nu worstel ik het hardste met de eiwitten, mijn hemel.. die kwark inderdaad. Wel lekker hoor maar alleen als ik het vul met dingen. ('smorgens met fruit en noten, 'savonds om 21.30 met alleen noten)
:cool:
Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#42 Gebruiker is offline   End of Days 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-11-10
  • Geslacht:Man

Gepost 26-03-2011 - 13:36

Bekijk Post Sharon, op 26-03-2011 - 13:29, zei:

3 liter? :laugh: :blink: En was al zo blij met mijn 2 liter..
Hihi.. Oh wat erg dit. Ik moet echt heel mijn systeem omgooien, maar het voelt wel goed. :wub:
Ik was juist van de crackers.

Lol 2 liter is net voldoende. Alle frisdranken etc eruit. Thee is ook echt goed, maar geen fruitthee, liever groene thee :-) Het is inderdaad omgooien :-P

Vorige maand zat ik op:

'smorgens 1 cracker +slankie
water en thee
beetje yoghurt

10 uur appel+thee

12 uur 2crackers+ light jam en/of 30+kaas
water en thee

óf Salade (sla, tomaat,komk.mozerella)

15 uur noten/fruit

Avond eten: alleen groenten en soms vis erbij.

cést tout.

Ik had altijd honger.. niet zo gek, als ik zie wat ik nu eet.
Vreemd eet-beeld heb ik :blush:

Lol dat is inderdaad veel te weining. Als je zo weinig eet als daarvoor gaat je lichaam in spaarstand en verlies je spieren ipv vet. Daardoor word je dagelijkse behoefte minder (je hebt minder spieren die energie nodig hebben), waardoor het crashdieet ook minder effectief wordt. Daarom dat dieten de grootste fabel is die bestaat, dieten leidt tot massaverlies, wat je wilt is vetverlies. Je eetbeeld is nu in ieder geval in orde aan het komen. Vergeet niet dat je door spieren zwaarder wordt. Gooi de weegschaal de deur uit, de spiegel zal je vooruitgang veel mooier tonen. Spieren wegen zwaarder dan vet, dus als je het goed aanpakt zul je juist tijdens het strakker worden ook zwaarder worden ;-)

Nu worstel ik het hardste met de eiwitten, mijn hemel.. die kwark inderdaad. Wel lekker hoor maar alleen als ik het vul met dingen. ('smorgens met fruit en noten, 'savonds om 21.30 met alleen noten)
:cool:

Heel goed, gewoon mengen met gezonde zaken die je lekker vind en je went er vanzelf aan hoor :-)
The only one you can count on is yourself

The hardest battle you're ever going to fight is the battle just to be you

progressie nov 2010 - sep 2011

Rebirth by fire

Slow carb diet cut
Start: zondag 11 maart 2012
Einde: juni/juli 2012

Kcal: 2600
E-K-V: 45-25-30

BP: 2 x 117,5 kg (doel december 2012: 125 kg)
DL: 1 x 185 kg (doel december 2012: 220 kg)
SQ: 1 x 180 kg (doel december 2012: 200 kg)
0

#43 Gebruiker is offline   Nitwit 

• Interesses:Fitness, Border Collie's trainen, voeding, fotografie(hobby), terrasje pakken ;-)

Gepost 26-03-2011 - 13:44

Bekijk Post End of Days, op 26-03-2011 - 13:36, zei:

Lol 2 liter is net voldoende. Alle frisdranken etc eruit. Thee is ook echt goed, maar geen fruitthee, liever groene thee :-) Het is inderdaad omgooien :-P

Lol dat is inderdaad veel te weining. Als je zo weinig eet als daarvoor gaat je lichaam in spaarstand en verlies je spieren ipv vet. Daardoor word je dagelijkse behoefte minder (je hebt minder spieren die energie nodig hebben), waardoor het crashdieet ook minder effectief wordt. Daarom dat dieten de grootste fabel is die bestaat, dieten leidt tot massaverlies, wat je wilt is vetverlies. Je eetbeeld is nu in ieder geval in orde aan het komen. Vergeet niet dat je door spieren zwaarder wordt. Gooi de weegschaal de deur uit, de spiegel zal je vooruitgang veel mooier tonen. Spieren wegen zwaarder dan vet, dus als je het goed aanpakt zul je juist tijdens het strakker worden ook zwaarder worden ;-)

Heel goed, gewoon mengen met gezonde zaken die je lekker vind en je went er vanzelf aan hoor :-)

Ik drink nooit frisdrank, dus dat is gemakkelijk! haha. Wel munt thee en zoethout ofzo. Groene thee is ook nog een idee ja.
Dat het crashen niet werkt is idd een gegeven. Nou ja, het werkt wel maar je voelt je naadje :dry:

En als je 1 normaal ding eet; zit er gelijk een kg aan. Hahha :laugh:

Vandaar dat ik mij nu hier in verdiep, daar kan ik me mooi aan vasthouden ;-)

Gaat goedkomen hier!
Wel super dat je op dit forum zo veel hulp krijgt. Top!

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#44 Gebruiker is offline   caroline88 

• Lid geworden: 30-11-10
  • Interesses:voeding, beleggen, fotografie etc.

Gepost 26-03-2011 - 15:21

Sharon vervelend dat die blessure je belemmert bij het hardlopen maar gelukkig zul je daar bij de krachttraining met halterstang geen last van hebben. Ik weet natuurlijk niet precies wat je hebt maar als er eens een oefening komt die pijn veroorzaakt, is er altijd wel een alternatief te bedenken.

Die kwark gaat jou ook lukken. Wel op tijd beginnen natuurlijk :-P maar dan gewoon een portie pakken en later nog een tot die bak leeg is :cool:
krachtstats zonder gewicht van de halter (16 kg)

En door zijn offer werd ik vrij. Hij droeg mijn straf, Hij stierf voor mij.
Ontnam de dood zijn heerschappij. Dankzij zijn sterven leef ik nu.
0

#45 Gebruiker is offline   JemfitNL 

• Wolverine
  • Lid geworden: 02-11-10
  • Interesses:Voeding, krachttraining, muziek, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling, computerspellen, vechtsporten en zo nog wel wat.

Gepost 26-03-2011 - 15:35

Bekijk Post End of Days, op 26-03-2011 - 13:23, zei:

Om de 2-3 uur eten is voornamelijk belangrijk om je metabolisme hoog te houden, wat zorgt voor een verhoogde vetbverbranding.

Ik weet dat veel mensen dit roepen, ook populaire bodybuilders/coaches zoals Tom Venuto, maar ik zit nog altijd te wachten op wetenschappelijke onderbouwing hier van. Alle onderzoeken die ik heb gezien zeggen iets heel anders. The Warrior Diet (1 grote maaltijd per dag), Eat Stop Eat (2 keer per week 24 uur niets eten) worden allebei ondersteund door onderzoek.

Ik heb zelf ook totaal geen verschil gemerkt toen ik mijn maaltijdfrequentie ging aanpassen. Er zitten wel andere voordelen aan vast (minder lang zonder eten hoeven, je maag wordt wat kleiner, je went aan het eten van kleine maaltijden, je bloedsuiker blijft door de dag heen constant), maar een hogere vetverbranding is er bij mijn weten niet een van.

Wat de moeite met kwark betreft... Het went heel snel (vooral als je het combineert met iets lekkers als bessen), maar in het ergste geval kun je ook gewoon caseïne shakes nemen. Uiteindelijk is het goedkoper (als het gaat om de eiwitten) en krijg je ook niet zulke hoeveelheden bijna nutteloze lactose (suiker/koolhydraten) binnen uit de kwark.
www.jemfit.net (Fysieke en persoonlijke ontwikkeling)
-Gratis blog artikelen (krachttraining, voeding, afvallen, gezondheid, etc.)
-Personal training en voedingscoaching
-Kidsafety (weerbaarheid en zelfverdediging voor kinderen)
0

#46 Gebruiker is offline   End of Days 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 26-03-2011 - 16:20

Bekijk Post JemfitNL, op 26-03-2011 - 15:35, zei:

Ik weet dat veel mensen dit roepen, ook populaire bodybuilders/coaches zoals Tom Venuto, maar ik zit nog altijd te wachten op wetenschappelijke onderbouwing hier van. Alle onderzoeken die ik heb gezien zeggen iets heel anders. The Warrior Diet (1 grote maaltijd per dag), Eat Stop Eat (2 keer per week 24 uur niets eten) worden allebei ondersteund door onderzoek.

Ik heb zelf ook totaal geen verschil gemerkt toen ik mijn maaltijdfrequentie ging aanpassen. Er zitten wel andere voordelen aan vast (minder lang zonder eten hoeven, je maag wordt wat kleiner, je went aan het eten van kleine maaltijden, je bloedsuiker blijft door de dag heen constant), maar een hogere vetverbranding is er bij mijn weten niet een van.

Wat de moeite met kwark betreft... Het went heel snel (vooral als je het combineert met iets lekkers als bessen), maar in het ergste geval kun je ook gewoon caseïne shakes nemen. Uiteindelijk is het goedkoper (als het gaat om de eiwitten) en krijg je ook niet zulke hoeveelheden bijna nutteloze lactose (suiker/koolhydraten) binnen uit de kwark.

Daar heb je wel gelijk Jemfit! Het is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen, maar je ziet het regelmatig terugkeren bij de meer gerespecteerde coaches, vandaar dat ik het hier ook vermelde. Wetenschappelijk betekent helaas ook niet dat een onderzoek daadwerkelijk iets bewijst of een theorie voldoende onderbouwd. Pas als een onderzoek door gerenomeerde onderzoekers wordt gesteund, meermaals bewezen is en gedragen wordt door het overgrote deel van de onderzoekers, deskundigen, etc. kun je het pas redelijk als aangenomen accepteren. Zelfs dan zijn er altijd nieuwe of juist gedateerde onderzoeken die leiden tot nieuwe theorieen en inzichten (Hercules zijn theorie en oefeningen zijn daar een goed voorbeeld van). Een wetenschappelijk artikel wat ik tijdens mijn studie heb geschreven werd 3 jaar terug nog niet geaccepteerd, maar nieuwe ontwikkelingen tonen dat de inzichten die uit mijn onderzoek naar voren kwamen nu breed gedragen worden. Dit leidt ertooe dat mijn artikel ook binnenkort gepubliceerd wordt (ging trouwens over arbusculaire schimmels in conventionele en alternatieve landbouw, dus geen betrekking op voeding :-P) Jij weet echter vele malen meer van voeding dan ik, dus neem je nuance van mijn post direct aan en de onderzoeken breed gedragen worden :-)

Verhoogde vetverbranding is dus te kort door de bocht, maar het is duidelijk dat de effecten zeer voordelig zijn bij het eten van meerdere kleine maaltijden i.t.t. een of meerdere grote. De uiteindelijke maaltijdfrequentie, E-K-V ratio is uiteindelijk per persoon verschillend, maar daar weet jij nog meer van dan ik :-P Hogere vetverbranding is niet bewezen, maar persoonlijk ben ik er na de laatste 3 maanden flink experimenteren voor mij persoonlijk van overtuigd dat het eten van meerdere, kleinere maaltijden zal leiden tot een actiever en regelmatiger metabolisme, wat uiteindelijk alleen in je voordeel kan werken. Daarbij geloof ik wel dat het mijn vetverbranding de laatste weken flink heeft verhoogd, ook al is het misschien een placebo-effect :-P

Rebirth by fire

Slow carb diet cut

0

#47 Gebruiker is offline   Nitwit 

Gepost 26-03-2011 - 16:24

http://www.vitalife....dbei-1000g.html

Deze eiwitten shake gebruik ik nu.
Wat is het verschil met Caseïne shake's? :blush:
Welk merk is nu eigenlijk het beste?

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#48 Gebruiker is offline   End of Days 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 26-03-2011 - 16:35

Bekijk Post Sharon, op 26-03-2011 - 16:24, zei:

http://www.vitalife....dbei-1000g.html

Deze eiwitten shake gebruik ik nu.
Wat is het verschil met Caseïne shake's? :blush:
Welk merk is nu eigenlijk het beste?

Zijn op zich prima hoor. Ik gebruik whey en caseine als supplementen. 's Ochtends neem ik tegenwoordig een beetje whey bij mijn kwark of melk met fruit. 's Avonds neem ik caseine. Caseine-eiwitten werken langer, ik kan het je niet zo precies uitleggen en wil onvolledige informatie voorkomen anders tikt Jemfit me op de vingers :laugh:, maar op het forum kun je het ergens vinden als je er op zoekt.

Merk maakt niet zoveel uit, gaat om de samenstelling van de eiwitpoeders. Zorg voor zo schoon mogelijke en deze ziet er prima uit. Ik gebruik die van Link naar website

Rebirth by fire

Slow carb diet cut

0

#49 Gebruiker is offline   Nitwit 

Gepost 26-03-2011 - 16:46

Bekijk Post End of Days, op 26-03-2011 - 16:35, zei:

Zijn op zich prima hoor. Ik gebruik whey en caseine als supplementen. 's Ochtends neem ik tegenwoordig een beetje whey bij mijn kwark of melk met fruit. 's Avonds neem ik caseine. Caseine-eiwitten werken langer, ik kan het je niet zo precies uitleggen en wil onvolledige informatie voorkomen anders tikt Jemfit me op de vingers :laugh:, maar op het forum kun je het ergens vinden als je er op zoekt.

Merk maakt niet zoveel uit, gaat om de samenstelling van de eiwitpoeders. Zorg voor zo schoon mogelijke en deze ziet er prima uit. Ik gebruik die van Link naar website

Ok, ik denk dat ik daar ook op over ga en dan de laatste kwark over boord gooi. Het valt me nogal zwaar die kwark na de training om 22 uur :wacko:

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#50 Gebruiker is offline   End of Days 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 26-03-2011 - 16:48

Bekijk Post Sharon, op 26-03-2011 - 16:46, zei:

Ok, ik denk dat ik daar ook op over ga en dan de laatste kwark over boord gooi. Het valt me nogal zwaar die kwark na de training om 22 uur :wacko:

Dat kan prima hoor, poeders zijn uiteindelijk wel ietsje minder dan eiwitten uit voeding, maar dat kan in jouw geval weinig kwaad. Pas als je meerdere maaltijden door poeders en supplementen gaat vervangen sla je de plank mis. Ik zou je aanraden voor 's avonds dan de caseine-eiwitten te nemen ipv kwark :-)

Rebirth by fire

Slow carb diet cut

0

#51 Gebruiker is offline   Nitwit 

Gepost 26-03-2011 - 16:53

Goed idee, ga ik doen!

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#52 Gebruiker is offline   JemfitNL 

• Wolverine
  • Interesses:Voeding, krachttraining, muziek, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling, computerspellen, vechtsporten en zo nog wel wat.

Gepost 26-03-2011 - 17:45

Bekijk Post End of Days, op 26-03-2011 - 16:35, zei:

Caseine-eiwitten werken langer, ik kan het je niet zo precies uitleggen en wil onvolledige informatie voorkomen anders tikt Jemfit me op de vingers :laugh:, maar op het forum kun je het ergens vinden als je er op zoekt.

:laugh:

Klopt wel, en je lichaam kan nooit zo veel eiwitten/aminozuren tegelijk verwerken, dus overdag zou ik altijd voor caseïne (langzaam verterende eiwitten) gaan. Alleen als je net wakker bent (en je dus geen eiwitten in je maag of beschikbare aminozuren in je bloed hebt) zie ik een meerwaarde voor whey. Rondom de training vind ik ook niet zo interessant om meerdere redenen. Onderzoek wijst al uit dat caseïne meer nut heeft, doordat de eiwitten eerst nog verteerd moeten is het timen er van toch al lastig, en als je je eiwitinname over de dag verspreid (zoals doorgaans al aangeraden wordt) heb je toch al voortdurend aminozuren beschikbaar.

Ik zal me nog eens verdiepen in het onderwerp rondom maaltijdfrequentie. Ik ken iemand die er wellicht meer over weet.
0

#53 Gebruiker is offline   End of Days 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 26-03-2011 - 17:52

Bekijk Post JemfitNL, op 26-03-2011 - 17:45, zei:

:laugh:

Klopt wel, en je lichaam kan nooit zo veel eiwitten/aminozuren tegelijk verwerken, dus overdag zou ik altijd voor caseïne (langzaam verterende eiwitten) gaan. Alleen als je net wakker bent (en je dus geen eiwitten in je maag of beschikbare aminozuren in je bloed hebt) zie ik een meerwaarde voor whey. Rondom de training vind ik ook niet zo interessant om meerdere redenen. Onderzoek wijst al uit dat caseïne meer nut heeft, doordat de eiwitten eerst nog verteerd moeten is het timen er van toch al lastig, en als je je eiwitinname over de dag verspreid (zoals doorgaans al aangeraden wordt) heb je toch al voortdurend aminozuren beschikbaar.

Ik zal me nog eens verdiepen in het onderwerp rondom maaltijdfrequentie. Ik ken iemand die er wellicht meer over weet.

Zie je, zo mooi had ik het niet kunnen uitleggen :laugh: Hercules en Jemfit zijn net wandelende encyclopedieen op het gebied van fitness en voeding, heb al veel aan hun posts gehad :-)

Rebirth by fire

Slow carb diet cut

0

#54 Gebruiker is offline   longlegs 

• Jong lid
  • Pip

Gepost 26-03-2011 - 18:46

Ruilen :cool:

Tips heb niet. Ik ben ook een nitwit :cool: ik lees alleen mee om bij te leren
0

#55 Gebruiker is offline   Nitwit 

Gepost 26-03-2011 - 20:00

@Longlegs, is mijn nitwitten topic toch nog ergens goed voor :laugh:

@heren, thanks voor alle info! (alweer :laugh: )

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#56 Gebruiker is offline   Nitwit 

Gepost 04-04-2011 - 11:35

Vandaag even wat metingen verricht :blush:
(Jammer dat ik dat 3 weken geleden nog niet gedaan had..)

Lengte: 1.78
Gewicht: 68
Lichaamsvet: 24.1%
Aantal kilo's vet: 16.4
Vetvrije massa: 51.6
Omtrek nek: 32 cm
Omtrek middel: 75 cm
Omtrek heup: 95 cm

En we sporten vrolijk verder ;-)

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#57 Gebruiker is offline   Nitwit 

Gepost 04-04-2011 - 11:47

Oh ja, vandaag ben ik ook wéér naar de orthopeed geweest voor mijn knie. Weer 6 rontgen foto's gemaakt, daar komt niets uit.
Half mei terug voor wéér een MRI :dry: In de tussentijd fysio en tapen..Grrrr. Vaag vermoeden dat het over een jaar ofzo alsnog eens uitdraait op een operatie.
:rolleyes:

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#58 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

• Lid geworden: 27-09-10

Gepost 04-04-2011 - 13:24

Dat zal vervelend zijn, sterkte met je knie!
Beginnen met trainen, maar hoe?
Lees: Fitness voor beginners
Lees: Basisinformatie trainen
Lees: Basisinformatie voeding
Gelieve het bovenstaande door te nemen voor het posten van berichten.
Uitleg over Rippetoe. Let op: er is nog veel meer info over Rippetoe te vinden, zoek op Google en je zult vinden.
Afkortingen/begrippen die je tegen gaat komen.

- http://www.lecielbleu.eu/ - Bed And Breakfast In Frankrijk?
0

#59 Gebruiker is offline   Nitwit 

Gepost 04-04-2011 - 15:15

Ja, dank je. Ik loop inmiddels al vanaf half vorig jaar te sukkelen met mijn knieeen, maar goed..Ooit zal er wel een uitslag komen. *hoopt ze* :laugh:

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#60 Gebruiker is offline   JemfitNL 

• Wolverine

Gepost 04-04-2011 - 15:23

Waar is het oorspronkelijk doorgekomen en wat vermoeden ze op dit moment? Ik zit nu ook met knieproblemen, en aanvankelijk heb ik mezelf meer geholpen dan mijn beide fysio's + dokter... En Hercules van dit forum heeft me nog meer de goede richting uit geholpen.
0

Deel dit topic:

• 26 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic