Sinds vorig jaar maart fitness ik en deed ik tegelijkertijd aan vechtsport. Nu ik waarschijnlijk al ga stoppen met mijn vechtsport, wil ik mij meer op fitness richten en ga het daarom ook bijhouden. Ik heb helaas geen foto's van voor het fitnessen.. gisteren heb ik foto's gemaakt hoe het er nu voor staat.
Ik hoor graag tips van hoe ik mijn doel het beste kan bereiken. Ook qua voeding, in het voedingtopic heb ik daarom ook een topic neergezet met de vraag of mensen mij daarbij willen helpen.
Lengte: 1.78cm
Gewicht: +/- 69kg
Mijn doel:

Hoe zie ik er nu uit:

Trainingsschema:
Triceps:
Dumbell Kickbacks
Triceps Pushdown
Parallel Bar Dips
One arm pulldown
Borst:
Een 40-tal keer opdrukken
Bench press
Incline flyes
Decline benchpress
Als laatste pak ik een oefening voor borst met de kabels (oefening verschilt per keer)
Rug:
Single-arm rows
Close grip cable rows
Neck pull-downs
Body lifts
Biceps:
Staande barbell curl
Twist curls
Met kabels op de hoogste stand, in iedere hand 1 kabel en naar mijn hoofd toe trekken (Zoals je je spierballen laat zien haha)
Optrekken
Schouders:
Front Raise
Rear bench lateral raises
Met dumbells in mijn hand vooruit stoten (boksen)
Benen:
Heel varierend, vooral apparaten. Met voetbal / kickboksen / hardlopen heb ik deze voornamelijk getraind.. dus met fitness leg ik hier minder de aandacht op.
Onderarmen:
Wrist curl
Reverse wrist curl
In iedere hand een dumbbell, met mijn onderarm diagonal en daarna draai ik de dumbells naar links en naar rechts.
Iedere oefening doe ik 3 maal. Het aantal herhalingen per oefening is doorgaans 10, 8, 6
Buikoefeningen gaan bij mij niet zo denderend. Ik doe leg raises, bicycles en Decline crunch, sinds kort met gewicht. Heb al begrepen in mijn andere topic bij voeding dat met Planks, prone bridges, knees-to-elbows en een paar fijne compounds en/of atletische oefeningen mijn buik in ieder geval een stuk vooruit zal gaan.

Help