Fitnessforum: Clubby2k - Fitnessforum

Ga naar inhoud

• 21 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Clubby2k

#1 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 02-10-11
  • Geslacht:Man

Gepost 02-10-2011 - 13:13

Hoi mensen,

Dit is mijn eerste post, ik ben al een paar jaar actief bezig met krachttraining.
Ik was eerst actief op een ander forum, alleen aangezien ik daar geen log meer bij kon houden ben ik verhuisd.
In december ben ik 4 jaar actief met krachttraining.
Ik ben 22 jaar oud, 1.83 en weeg 86 kilo.
Training: 4/5 dagen in de week.

Afgelope maand weer serieus begonnen met banken half jaar niks mee gedaan, en ik heb overstap gemaakt van powerlifting squat naar olympic squat.

Stats: ( deze pas ik telkens aan zodat ik makkelijk overzicht bijhoud )
Bench press: 140 kilo
squat: 190 kilo
Conventional deadlift: 215 kilo
Standing overhead press: 85 kilo

Supplementen die ik gebruik:
- Vitamine D3
- Creatine

Deze post is bewerkt door Clubby2k: 15-05-2012 - 11:13

0

#2 Gebruiker is offline   caroline88 

• Fitness Goeroe (Zilver)
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-11-10
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:voeding, beleggen, fotografie etc.

Gepost 02-10-2011 - 13:16

Wow dat zijn serieuze stats!

Welkom en veel succes :biggrin:
krachtstats zonder gewicht van de halter (16 kg)

En door zijn offer werd ik vrij. Hij droeg mijn straf, Hij stierf voor mij.
Ontnam de dood zijn heerschappij. Dankzij zijn sterven leef ik nu.
0

#3 Gebruiker is offline   Asha50 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-02-11
  • Geslacht:Vrouw

Gepost 02-10-2011 - 14:05

Jeetje, respect! Nu ben ik meteen benieuwd hoe je er uit ziet?! Haha.
Stats nu (17-10) --> Doel
SQ 5x5 42,5 kg --> 50 kg
BP 5x5 30 kg --> 40 kg
DL 1x5 60 kg --> 72,5 kg (BW) Victory!
0

#4 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 02-10-2011 - 15:18

Ha bedankt voor het welkom, ja ik probeerde even wat foto's te uploaden. Maar ik krijg een foutmelding, ik probeerde ze te uploaden via imageshack.

Edit: Het is me al gelukt, zie link in me eerste post.

Deze post is bewerkt door Clubby2k: 02-10-2011 - 15:27

0

#5 Gebruiker is offline   Chaos 

• Fitness Goeroe (Goud)
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 15-03-08

Gepost 02-10-2011 - 16:31

Netjes!
0

#6 Gebruiker is offline   iron guru 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 03-04-11
  • Interesses:Krachttraining
    Voeding
    Voetbal
    Wintersport

Gepost 02-10-2011 - 17:00

welkom! hoe zit je voeding eruit?
erg goede stats btw! :happy:
status - SL 3x5
doelen 5rm's
squat 110kg
deadlift 150kg
bench 90kg

''never backdown, never quit!''
0

#7 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 02-10-2011 - 18:02

Thanks jongens,

Mijn voeding is redelijk basic.

In mijn begin jaren at ik vaak elke 3 uur, maar dit werkte niet voor mij. Ben toen gewoon weer netjes overgestapt op Onbijt,middag eten, avond eten.
Ik Snoep nooit tussen door, vrijdag/zaterdag avond wel eens wat nootjes ofzo bij de "borrel".

Onbijt is meestal iets van muesli met melk komt ongeveer rond de 1300/1400 kcal totaal.
Middag eten, wat sneden brood met pindakaas of vlees, zal rond de 500 kcal zijn.
Pre and Post workout BCAA in totaal 8.4 gram.
Pwo pak ik meestal halfvolle melk ongeveer 600ml.
Avond eten bestaat vaak uit rijst/pasta/vlees/vis en verschillende groentes brocolli/paprika's/bonen ik wok bijna altijd, zit hier meestal ook rond de 1500kcal.

Verder volg ik brad pillon al enkele maanden, dat wil zeggen dat ik ook wel eens gebruik maak van periodes waarin ik vast. ( 1x in de week 24 uur ) Altijd van avond eten tot avond eten.

Alcohol gebruik is met mate, niet meer dan 3 glazen op een avond en hooguit 1x in de week.

Deze post is bewerkt door Clubby2k: 02-10-2011 - 18:04

0

#8 Gebruiker is offline   JemfitNL 

• Wolverine
  • Lid geworden: 02-11-10
  • Interesses:Voeding, krachttraining, muziek, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling, computerspellen, vechtsporten en zo nog wel wat.

Gepost 02-10-2011 - 18:25

Bekijk Post Clubby2k, op 02-10-2011 - 18:02, zei:

Verder volg ik brad pillon al enkele maanden, dat wil zeggen dat ik ook wel eens gebruik maak van periodes waarin ik vast. ( 1x in de week 24 uur ) Altijd van avond eten tot avond eten.

Cool, je bent de eerste die ik (buiten mijzelf om) ken die er ervaring mee heeft. Hoe bevalt het je? Hoe vaak doe je het? Met welk doel?
www.jemfit.net (Fysieke en persoonlijke ontwikkeling)
-Gratis blog artikelen (krachttraining, voeding, afvallen, gezondheid, etc.)
-Personal training en voedingscoaching
-Kidsafety (weerbaarheid en zelfverdediging voor kinderen)
0

#9 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 02-10-2011 - 18:45

^nice, er is nogal wat discussie gaande op het gebied van vasten, zowel in de fitness wereld als er buiten.
Maar ik kan niet blijer zijn dat ik het heb ontdekt.

Ik doe het zelf 1x in de week, meestal op de zaterdag. Maar wil het ook wel eens op een random dag doen, belangrijk is wel dat ik dingen te doen heb. Heb het ook wel eens op een dag gedaan dat ik weinig te doen heb maar dat ervaarden ik niet als positief, je merkt wanneer je niks te doen hebt je sneller aan eten denkt. Wat lastig is als je 24 uur vast.

Ik merk dat mijn huid ook een stuk "mooier" is als ik een periode van 24 uur gevast heb. Zoals jij waarschijnlijk wel weet, kan ons lichaam zich richten op het genezen van het lichaam, als het niet bezig hoeft te zijn met het verwerken van voedsel.

Ook merk je dat je je minder opgeblazen voelt, ik merkte dit vroeger niet maar toen had ik ook nog nooit gevast. ( ik wist dus niet beter ) Maar toen ik het een keer probeerde voelde ik me de dag erna zo schoon van binnen, ik merk nu dat wanneer ik een dag of 6 gegeten heb het weer tijd word voor een periode van 24 uur vasten. Zelf doe ik altijd van avond eten tot avond eten.

Verbetering insuline gevoeligheid is ook positief.

Wel gebruik ik BCAA's erbij, ik heb dit op het begin niet gedaan. Maar ik merkte wanneer ik dit wel deed het mijn fysiek ten goede kwam.

Hoofddoel is eigenlijk gewoon: verbetering algemene gezondheid.

Deze post is bewerkt door Clubby2k: 02-10-2011 - 19:01

0

#10 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

• Lid geworden: 27-09-10

Gepost 03-10-2011 - 07:07

Ga je niet kapot van de honger?
Je ontbijt ook niet he?
Ik voel me dan wel erg slap hoor als ik niet eet.
Respect.
Beginnen met trainen, maar hoe?
Lees: Fitness voor beginners
Lees: Basisinformatie trainen
Lees: Basisinformatie voeding
Gelieve het bovenstaande door te nemen voor het posten van berichten.
Uitleg over Rippetoe. Let op: er is nog veel meer info over Rippetoe te vinden, zoek op Google en je zult vinden.
Afkortingen/begrippen die je tegen gaat komen.

- http://www.lecielbleu.eu/ - Bed And Breakfast In Frankrijk?
0

#11 Gebruiker is offline   Mark 

• Mooiboy
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 04-02-08

Gepost 03-10-2011 - 07:58

Welkom, mooie stats!
0

#12 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 03-10-2011 - 08:30

@ muijz: aller eerst thanks. Wat betreft het vasten, nee totaal niet, de eerste keer dat je het probeert is het misschien even wennen. Maar omdat je van avond eten tot avond eten vast, slaap je ook een deel van je vast. Ik drink overigens wel gewoon water tijdens mijn vast. Je zult versteld staan van hoeveel energie je eigenlijk wel niet hebt, als je is een keer een korte periode vast. Je hoeft ook niet bang te zijn voor het verlies van spiermassa want dat gebeurt niet zo snel als mensen denken. ( hooguit zal je wat minder " pomp " in je spieren hebben, voor die betreffende 24 uur. )

Vandaag is bijvoorbeeld ook een dag dat ik even vast.

Dankjewel Mark!
0

#13 Gebruiker is offline   Denn1s 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 06-01-10

Gepost 03-10-2011 - 08:37

Klinkt wel interessant!

Zou je wellicht een keer een post kunnen maken waarin je beschrijft hoe het werkt, waarom je het doet, wat de voor- en nadelen zijn, waar je op moet letten enz enz. ? Zou wel tof zijn!

Ennuh.. nette stats en fysiek! Welkom :-)
Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds. -- Henry Rollins

Remember that a bad day is just that – a bad day. Learn from it and come back the next day stronger than ever. -- Jim Steel

Try not. Do. Or do not. There is no try. -- Yoda

Augstus 2011: 76kg
Oktober 2011: 83kg

Doelen:
5x5 BW Squat
85kg BW
85kg LBM (97kg @12%)
0

#14 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 03-10-2011 - 08:43

Dankjewel Denn1s!

Is het mogelijk dat ik een pdf. download link hier kan plaatsen en mag dat?
Zo ja, dan kan je het Ebook downloaden hier staat alles precies in beschreven, het is wel in het engels ik weet niet of dat een probleem is?

Ik kan wel even snel de positieve kanten posten:
- Lichaamsvet en lichaamsgewicht word minder ( maar dit is afhankelijk van cals in vs cals out, als je 1 dag vast en je daarna vol duwt met eten zal het niet voor gewichtsverlies zorgen )
- behoud van spiermassa
- vermindering van glucose waarde in het bloed
- vermindering van insuline waardes & verhoogde insuline gevoeligheid
- verbeterde oplossing van lichaamsvet voor energie
- verhoogde glucagon waardes
- groeihormonen nemen toe

Aardig wat positieve dingen.

Deze post is bewerkt door Clubby2k: 03-10-2011 - 08:53

0

#15 Gebruiker is offline   Denn1s 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 06-01-10

Gepost 03-10-2011 - 09:09

Pdf-je is altijd leuk, maar ik dacht meer aan jouw persoonlijke verhaal. Hoe ervaar je het, waar loop je tegen aan en dat soort dingen.
Zon ebook is vaak droog, een eerlijk verhaal van een mede-forummer is vaak 100x meer waard!
Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds. -- Henry Rollins

Remember that a bad day is just that – a bad day. Learn from it and come back the next day stronger than ever. -- Jim Steel

Try not. Do. Or do not. There is no try. -- Yoda

Augstus 2011: 76kg
Oktober 2011: 83kg

Doelen:
5x5 BW Squat
85kg BW
85kg LBM (97kg @12%)
0

#16 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 03-10-2011 - 09:59

Daar heb je volkomen gelijk in.

Ik ben begonnen met het zoeken naar een soort lifestyle patroon waarbij ik gewoon lekker van me eten kan genieten en dat daarnaast de doelstellingen kan bereiken die ik heb voor mijn lichaam.

Ik heb het Warrior dieet geprobeerd maar dit was 3x niks voor mij, het vet kwam eraf maar ook het vet op mijn gezicht en dergelijk en dat zag er nou niet bepaald fatsoenlijk uit, ik merkte wel dat het me goed af ging om bepaalde periodes zonder eten te gaan. Toen ben ik eens gaan kijken naar de health benefits van vasten, een neef van mij stuurde me een artikel van Brad Pillon, zo doende ben ik met deze man en zijn ideeën in aanraking gekomen.

Als je begint met korte periodes van vasten zul je misschien merken dat je last krijgt buikpijn,hoofdpijn,kou en dergelijke. Ik had hier zelf overgens bijna geen last van maar dit zijn dingen die wel eens voorkomen. Zelf merk ik dat mijn lichaamstemperatuur omlaag gaat dit komt omdat je metabolisme tijdelijk omlaag gaat tijdens het vasten. ( zo nu ook terwijl ik dit typ heb ik aardig koude handen :) )

Postieve effecten naast degene die ik boven beschreven heb zijn dingen zoals: Je stemming word er beter door, meer energie, je voelt je ligt. Het heeft mij ook doen inzien dat je soms aan het eten bent terwijl dat gewoon helemaal niet nodig is, je bent dan vaak gewoon aan het eten uit automatisme.

Als je andere mensen verteld dat je 24 uur vast, zullen ze je voor gek verklaren: dingen zoals ja dat is niet gezond, ik zou me futloos voelen etc. zul je maar al te vaak naar je oren geslingerd krijgen. Raad je dan ook aan wanneer je het doet, vooral de eerste paar keer het gewoon voor jezelf te houden en andere mensen er niet van op de hoogte te stellen.

Het is belangrijk dat wanneer je je vast verbreekt je niet meer gaat eten dan je normaal zou doen. Dit komt het effect van je vast namelijk niet ten goede, dit kan op het begin wel eens lastig zijn. Ik had soms toch wel zin om lekker extra veel te eten na een periode van vasten, maar dit moet je dus niet doen. Gewoon dus je normale avond portie eten wat je altijd doet.

Tijdens de vast is het belangrijk dat je geen insuline spikes gaat krijgen dus niks eten of drinken waar veel suikers en dergelijke inzitten.
Koffie,thee,water zijn prima dingen die je kan drinken tijdens je vast.

Mijn lichaam kon altijd redelijk goed omgaan met koolhydraten maar ik merkte dat ik vroeger soms wel eens een after dinner dip had na een grote maaltijd, dit heb ik tegenwoordig nooit meer. Ik kan makkelijk 200+ gr aan koolhydraten in 1 sitting naar binnen werken zonder me daarna sluggish te voelen.

Als je een periode vast en na deze 24 uur ga je op de weegschaal staan, dan ben je natuurlijk afgevallen. ( logisch ) maar een hoop hiervan is water dit komt omdat je insuline omlaag gaat tijdens het vasten en insuline zorgt ervoor dat je water gaat vast houden.

Ook nog een leuke bijkomstigheid is dat ik me meestal een stuk sterker voel na een dag vasten bij de training de dag erna.

Korte ervaring, als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Deze post is bewerkt door Clubby2k: 03-10-2011 - 10:16

0

#17 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 03-10-2011 - 13:08

Hoofdpijn enzo komt bij mij ook wel voor als ik niet eet een lange tijd. Maar dan drink ik ook vaak niet.
Ik train nu erg weinig, heeft dit ook nut voor het schonen van het lichaam? Ik vraag me dan af wat er precies schoon word, en waar je het meeste van merkt?
Als ik lang niet eet maar wel honger heb kan ik nog wel eens last van gas krijgen of misselijk, heb jij hier ervaring mee?

:blush:
Uitleg over Rippetoe. Let op: er is nog veel meer info over Rippetoe te vinden, zoek op Google en je zult vinden.

0

#18 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 03-10-2011 - 13:59

@ muijz het is inderdaad wel erg belangrijk dat je voldoende drinkt of je nou vast of niet.

Weinig trainen heeft weinig nut voor het schonen van het lichaam, maar vasten heeft wel nut. ( ik heb het idee dat ik je zin verkeerd lees, if so moet je het even zeggen).

Vasten zelf zorgt ervoor dat afvalstoffen vooral uit de darmen gehaald worden, dit verklaard bij mij en bij een hoop anderen dat na een periode van 24 uur, jezelf een stuk minder opgeblazen voelt. ( zoals ik al eerder had aangegeven in een voorgaande post ).

Ik heb zelf geen ervaringen met gas of misselijkheid, kan je hier dan ook niet mijn mening over geven.
0

#19 Gebruiker is offline   VeldMuijz 

Gepost 03-10-2011 - 14:06

Bekijk Post Clubby2k, op 03-10-2011 - 13:59, zei:

( ik heb het idee dat ik je zin verkeerd lees, if so moet je het even zeggen).

Ja idd.
Ok thx.

0

#20 Gebruiker is offline   Clubby2k 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 03-10-2011 - 14:51

Zo maar is even naar de gym, als iemand nog een leuk motivatie filmpje zoekt raad ik je aan om deze te kijken.

0

Deel dit topic:

• 21 Pagina's +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers