Graag stel ik mij even aan jullie voor zoals zovelen voor mij:
Mijn naam is Mr.Dijkie 36 Jaar en sinds een maandje of 4 lekker fanatiek aan het fitnessen geslagen en de smaak goed te pakken, ik heb als target voor mezelf gezet: gewoon me goed voelen en een strak figuur (beetje zoals die gasten er altijd uitzien op de cover van mens health :P ) waar een beetje spieren natuurlijk bij horen.
Ik ben begin september gestopt met roken, en daarvoor als vervanger lekker sporten gezet.. het gaat goed, ik heb tot op vandaag het ritme 3 keer per week anderhalf (soms) 2 uur fitness. (Het is slechts 1 week niet gelukt toen had ik maar 2 keer getraind dus ik zit in een goede flow)
Omdat ik gestopt ben met roken, ben ik "nog" niet afgevallen en weeg ik met een lengte van 1.87 m nog 98 kilo, maar ook niet aangekomen dus daar zit tot nu toe mijn winst in.... daarnaast merk ik aan mijn taille dat die smaller wordt (Mijn riem kan op het laatste gaatje inmiddels) en begint mijn lijf te veranderen, armspieren / borstspieren etc.... mijn buikvet is eigenlijk waar nu wat aan moet gebeuren vind ik, en dat schijnt de lastigste plek te zijn om te lijf te gaan... omdat nu de feestdagen in volle gang zijn heb ik voor mezelf gesteld gewoon nog even lekker mee eten, en genieten van de feestdagen met een wijntje of biertje erbij.. en daarna in het nieuwe jaar naast het fitness ook te gaan droog trainen zoals ik geloof dat dat in fitness termen heet...
Ook merk ik dat ik soms te onvoorbereid ga sporten, en bijvoorbeeld als ik standby dienst heb (nacht dienst op oproep) 's ochtends zonder te eten mijn dochter naar school rijd en dan doorrijd naar de sportschool... tja en dan merk je wel op een gegeven moment van mmmmmm ik had toch eerst even wat moeten eten... :) flauw gevoel enzo...
Ik train op de volgende wijze:
de eerste 2 maanden heb ik 30 minuten op een soort cross trainer getraind (Waar je voeten vrij kunnen bewegen net alsof je hardloopt, dus niet een soort langlauf beweging) op hartslag 150 ongeveer.
dan vervolgens een uur kracht training 2 oefeningen direct achter elkaar en dan 3 sets daarvan.
Inmiddels zit ik in schema 2, en doe ik nu 10 soms 20 minuten "cross trainer" en dan vervolgens 1 uur zwaardere kracht training kortere sets dus 8 maar dan zwaarder om spieren te kweken.
Ik heb me aangemeld bij dit forum om meer informatie in te winnen over hoe andere dit inpassen in hun dagelijks leven, omdat ik merk dat dit in mijn gezin (gezin met vrouw en 2 kids) lastig in te passen is. Als de club patat wil dan maakt dat het des te lastiger om zelf dan aan een huzaren slaatje (noem maar wat) te gaan.. :)
Ik kan ook niet verlangen van de rest van de bende om alleen maar verantwoord te eten... dus ik zoek het in de hoek van, ok als we gewoon avond eten eten, bijvoorbeeld sperciboontjes met aardapels en een tartaartje... zal ik dan gewoon het tartaartje laten staan en me niet vol eten maar gewoon de helft van wat ik normaal eet....of alleen sperciboontjes dat soort tips en tricks... mijn BMI zou perfect zijn als ik 85 Kilo zou wegen, dus 10 kilo eraf... maar wel spieren erbij... wordt een uitdaging.
Nou dat was het wel voor nu....
groet,
Michel
Deze post is bewerkt door Mr.Dijkie: 24-01-2012 - 20:27

Help