Fitnessforum: Even voorstellen Mr. Dijkie - Fitnessforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Even voorstellen Mr. Dijkie

#1 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid
  • Groep: Fitnessforum leden
  • Lid geworden: 22-12-11

Gepost 22-12-2011 - 16:45

Beste Fitness Forummers,

Graag stel ik mij even aan jullie voor zoals zovelen voor mij:

Mijn naam is Mr.Dijkie 36 Jaar en sinds een maandje of 4 lekker fanatiek aan het fitnessen geslagen en de smaak goed te pakken, ik heb als target voor mezelf gezet: gewoon me goed voelen en een strak figuur (beetje zoals die gasten er altijd uitzien op de cover van mens health :P ) waar een beetje spieren natuurlijk bij horen.

Ik ben begin september gestopt met roken, en daarvoor als vervanger lekker sporten gezet.. het gaat goed, ik heb tot op vandaag het ritme 3 keer per week anderhalf (soms) 2 uur fitness. (Het is slechts 1 week niet gelukt toen had ik maar 2 keer getraind dus ik zit in een goede flow)

Omdat ik gestopt ben met roken, ben ik "nog" niet afgevallen en weeg ik met een lengte van 1.87 m nog 98 kilo, maar ook niet aangekomen dus daar zit tot nu toe mijn winst in.... daarnaast merk ik aan mijn taille dat die smaller wordt (Mijn riem kan op het laatste gaatje inmiddels) en begint mijn lijf te veranderen, armspieren / borstspieren etc.... mijn buikvet is eigenlijk waar nu wat aan moet gebeuren vind ik, en dat schijnt de lastigste plek te zijn om te lijf te gaan... omdat nu de feestdagen in volle gang zijn heb ik voor mezelf gesteld gewoon nog even lekker mee eten, en genieten van de feestdagen met een wijntje of biertje erbij.. en daarna in het nieuwe jaar naast het fitness ook te gaan droog trainen zoals ik geloof dat dat in fitness termen heet...

Ook merk ik dat ik soms te onvoorbereid ga sporten, en bijvoorbeeld als ik standby dienst heb (nacht dienst op oproep) 's ochtends zonder te eten mijn dochter naar school rijd en dan doorrijd naar de sportschool... tja en dan merk je wel op een gegeven moment van mmmmmm ik had toch eerst even wat moeten eten... :) flauw gevoel enzo...

Ik train op de volgende wijze:

de eerste 2 maanden heb ik 30 minuten op een soort cross trainer getraind (Waar je voeten vrij kunnen bewegen net alsof je hardloopt, dus niet een soort langlauf beweging) op hartslag 150 ongeveer.
dan vervolgens een uur kracht training 2 oefeningen direct achter elkaar en dan 3 sets daarvan.

Inmiddels zit ik in schema 2, en doe ik nu 10 soms 20 minuten "cross trainer" en dan vervolgens 1 uur zwaardere kracht training kortere sets dus 8 maar dan zwaarder om spieren te kweken.

Ik heb me aangemeld bij dit forum om meer informatie in te winnen over hoe andere dit inpassen in hun dagelijks leven, omdat ik merk dat dit in mijn gezin (gezin met vrouw en 2 kids) lastig in te passen is. Als de club patat wil dan maakt dat het des te lastiger om zelf dan aan een huzaren slaatje (noem maar wat) te gaan.. :)

Ik kan ook niet verlangen van de rest van de bende om alleen maar verantwoord te eten... dus ik zoek het in de hoek van, ok als we gewoon avond eten eten, bijvoorbeeld sperciboontjes met aardapels en een tartaartje... zal ik dan gewoon het tartaartje laten staan en me niet vol eten maar gewoon de helft van wat ik normaal eet....of alleen sperciboontjes dat soort tips en tricks... mijn BMI zou perfect zijn als ik 85 Kilo zou wegen, dus 10 kilo eraf... maar wel spieren erbij... wordt een uitdaging.

Nou dat was het wel voor nu....

groet,

Michel

Deze post is bewerkt door Mr.Dijkie: 24-01-2012 - 20:27

0

#2 Gebruiker is offline   the.gift 

• VIP lid
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-02-11

Gepost 22-12-2011 - 17:55

Succes Michel

Lees eerst even aandachtig de sticky's door voor zowel je training, als voeding..

Spieren zijn zwaarder dan vet, dus ik wil je adviseren om niet alleen naar de weegschaal te kijken. Dit kan je demotiveren, terwijl het juist heel erg goed kan gaan.

Cover men's health is een mooie uitdaging, maar vereist wel een heel strak schema.
status: Onderhoud (83kg)
Bench: 115kg
Squat: 150kg (riem)
Deadlift: 200kg (riem + straps)

Whether you Think You Can,or think you can't,You're Right
0

#3 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 22-12-2011 - 18:30

Bekijk Post the.gift, op 22-12-2011 - 17:55, zei:

Succes Michel

Lees eerst even aandachtig de sticky's door voor zowel je training, als voeding..

Spieren zijn zwaarder dan vet, dus ik wil je adviseren om niet alleen naar de weegschaal te kijken. Dit kan je demotiveren, terwijl het juist heel erg goed kan gaan.

Cover men's health is een mooie uitdaging, maar vereist wel een heel strak schema.

Dat is ook zo, die gasten hebben het perfecte figuur, maar als ik een beetje in de buurt kan komen dan ben ik al blij. Target 2012 er netjes bijlopen :)

Bedankt voor je reactie.
0

#4 Gebruiker is offline   Nitwit 

• Fitness Goeroe (Zilver)
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 23-03-11
  • Geslacht:Vrouw
  • Interesses:Fitness, Border Collie's trainen, voeding, fotografie(hobby), terrasje pakken ;-)

Gepost 23-12-2011 - 09:00

Welkom!

Inderdaad; ga lezen! De voedingsstickies vindt je bovenaan in de voedingsectie.
Weet wat je eet! Bereken je onderhoud, pas je voeding overdag aan en probeer er 'savonds op te letten.
Je haalt wel wat leuks aan met het avond eten; ik zou dus het tartaartje wel eten maar de aardappelen niet :happy:

Waarom? Lees de sticky's!

Daarnaast, kies een goed trainschema en stick to it. 3/4x per week trainen op een goed schema + goed eten & goed slapen = resultaat. Schort het aan 1 van deze 3 dan kun je minder resultaat verwachten.

Succes!
Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

DL 80kg
BOR 50kg
MP 35kg
SQ 60kg
BP 50kg
0

#5 Gebruiker is online   caroline88 

• Fitness Goeroe (Zilver)
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-11-10
  • Interesses:voeding, beleggen, fotografie etc.

Gepost 23-12-2011 - 19:06

Bekijk Post Nitwit, op 23-12-2011 - 09:00, zei:

Je haalt wel wat leuks aan met het avond eten; ik zou dus het tartaartje wel eten maar de aardappelen niet :happy:

+1

Welkom, Michel!
krachtstats zonder gewicht van de halter (16 kg)

En door zijn offer werd ik vrij. Hij droeg mijn straf, Hij stierf voor mij.
Ontnam de dood zijn heerschappij. Dankzij zijn sterven leef ik nu.
0

#6 Gebruiker is offline   Dinky Toy 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-09-11

Gepost 24-12-2011 - 09:45

het leuke aan de beschreven avondmaaltijd is juist dat er eigenlijk niks mis mee is. Ook aardappels kunnen best gegeten worden. Wel even je vrouw vragen de saus apart te houden, die kunnen de anderen dan toevoegen op hun bord.... en daar blijf jij lekker vanaf.
Aan de andere kant als je vrouw braadworst, of spek bakt... dan kan jij beter een tartaartje nemen ;)
PR's
Squat: 70kg
Bench press: 40kg (1rep)
Bent over row: 40kg
Overhead press: 25kg
Deadlift: 80kg (1rep)
0

#7 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 24-12-2011 - 16:17

Bekijk Post Nitwit, op 23-12-2011 - 09:00, zei:

Welkom!

Inderdaad; ga lezen! De voedingsstickies vindt je bovenaan in de voedingsectie.
Weet wat je eet! Bereken je onderhoud, pas je voeding overdag aan en probeer er 'savonds op te letten.

Waarom? Lees de sticky's!

Daarnaast, kies een goed trainschema en stick to it. 3/4x per week trainen op een goed schema + goed eten & goed slapen = resultaat. Schort het aan 1 van deze 3 dan kun je minder resultaat verwachten.

Succes!

Gisteren ook weer zo een mooi voorbeeld ik kom echt net uit de sportschool, willen de kinderen patat eten... mmm ok... omdat ik nu de komende kerstdagen niet kan trainen en dus twee dagen oversla ipv 1 had ik juist in gedachte om even iets goeds te eten na het sporten...

Uiteindelijk de oplossing gevonden... ik heb voor mezelf 2 kipfilets gehaald.. en omdat ze zeiden ah komop pap! je eet toch ook gewoon een patatje mee.. heb ik maar een ras patatje zonder genomen en 300 gram kip filet met cajun kruiden in olijfolie gebakken..... zij blij ik blij :) zo probeer ik het een beetje te doen...
0

#8 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 24-12-2011 - 16:44

Bekijk Post Dinky Toy, op 24-12-2011 - 09:45, zei:

het leuke aan de beschreven avondmaaltijd is juist dat er eigenlijk niks mis mee is. Ook aardappels kunnen best gegeten worden. Wel even je vrouw vragen de saus apart te houden, die kunnen de anderen dan toevoegen op hun bord.... en daar blijf jij lekker vanaf.
Aan de andere kant als je vrouw braadworst, of spek bakt... dan kan jij beter een tartaartje nemen ;)

Ik had zelfs de overgebleven spercieboontjes nog in de ijskast gelegd (wegens ruimte gebrek is het helaas alsnog weggegooid i.v.m. kerst :P ) dacht dan kan ik die op een andere dag (patat dag) eten met een stukje vlees of door sla. m.a.w. zo ben ik een beetje bezig nu, vanaf januari zoals gezegd iets meer toegespitst, bedankt voor de leuke reacties, ik ga de sticky's zeker doorlezen. had er al eentje uitgeprint en doorgenomen. Des te meer je ermee bezig ben des te meer het gaat inslijten.

Fijne dagen!
0

#9 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 24-12-2011 - 16:45

Bekijk Post Dinky Toy, op 24-12-2011 - 09:45, zei:

Ik had zelfs de overgebleven spercieboontjes nog in de ijskast gelegd (wegens ruimte gebrek is het helaas alsnog weggegooid i.v.m. kerst :P ) dacht dan kan ik die op een andere dag (patat dag) eten met een stukje vlees of door sla. m.a.w. zo ben ik een beetje bezig nu, vanaf januari zoals gezegd iets meer toegespitst, bedankt voor de leuke reacties, ik ga de sticky's zeker doorlezen. had er al eentje uitgeprint en doorgenomen. Des te meer je ermee bezig ben des te meer het gaat inslijten.

Fijne dagen!
0

#10 Gebruiker is offline   Dinky Toy 

• Fitness Goeroe (Brons)
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-09-11

Gepost 25-12-2011 - 14:12

het is inderdaad in het begin een beetje puzzelen hoe je een en ander best kan inpassen in jouw situatie. Voor mijzelf vind ik het het makkelijks om heel duidelijk en strikt te werken, de omgeving vind het dan in het begin vaak allemaal overdreven, maar wennen daar vanzelf aan "ach dat doet zij toch nooit"... als je je 'makkelijk' laat overhalen, dan blijven ze het keer op keer proberen. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk wat voor jou wel/niet werkt.
PR's
Squat: 70kg
Bench press: 40kg (1rep)
Bent over row: 40kg
Overhead press: 25kg
Deadlift: 80kg (1rep)
0

#11 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 27-12-2011 - 14:28

Bekijk Post Dinky Toy, op 25-12-2011 - 14:12, zei:

het is inderdaad in het begin een beetje puzzelen hoe je een en ander best kan inpassen in jouw situatie. Voor mijzelf vind ik het het makkelijks om heel duidelijk en strikt te werken, de omgeving vind het dan in het begin vaak allemaal overdreven, maar wennen daar vanzelf aan "ach dat doet zij toch nooit"... als je je 'makkelijk' laat overhalen, dan blijven ze het keer op keer proberen. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk wat voor jou wel/niet werkt.

Je hebt gelijk hoor, het was precies hetzelfde met het fitnessen op zichzelf, in het begin zei mijn vriendin drie keer in de week is wel erg overdreven, maar nu houd ze er gewoon rekening mee en is het gewoon geworden / ingeslepen. En ik vind het heerlijk en merk dat ik zelfs een beetje baal als ik niet kan sporten... alsof het verslavend werkt :)
0

#12 Gebruiker is offline   Michael G. 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 16-12-09
  • Geslacht:Man

Gepost 27-12-2011 - 14:44

Bekijk Post Mr.Dijkie, op 27-12-2011 - 14:28, zei:

alsof het verslavend werkt :)

Dit is inderdaad zo! En blij van een patatje hoor je eigenlijk niet te worden haha. Ook niet van een raspatat zonder.
0

#13 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 27-12-2011 - 15:26

Bekijk Post Michael G., op 27-12-2011 - 14:44, zei:

Dit is inderdaad zo! En blij van een patatje hoor je eigenlijk niet te worden haha. Ook niet van een raspatat zonder.

Ik wordt daar ook niet blij van hoor :), het enige waar ik eigenlijk niet op wil inleveren is op mijn 2 of 3 bakkies koffie per dag, helaas drink ik ze wel met 1 suiker en melk :)
0

#14 Gebruiker is offline   Bryston 

• Nieuw lid
  • Lid geworden: 04-12-11
  • Interesses:Audio
    Muziek
    Fitness

Gepost 27-12-2011 - 18:48

Beste,

Herken heel veel in je verhaal alsof je mijn verhaal hebt overgeschreven. Tja, als niet roker zit het leven even heel anders in elkaar en is deze beter van kwaliteit.
Zelf ben ik ook bezig met deze verslavende manier van leven en ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo goed heb gevoeld, zowel mentaal als fysiek.
Hoop voor je dat je het einddoel haalt want het is een mooi streven...!!

Groet Bryston
Zonder karakter kom je nergens
0

#15 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 09-01-2012 - 17:30

Bekijk Post Bryston, op 27-12-2011 - 18:48, zei:

Beste,

Herken heel veel in je verhaal alsof je mijn verhaal hebt overgeschreven. Tja, als niet roker zit het leven even heel anders in elkaar en is deze beter van kwaliteit.
Zelf ben ik ook bezig met deze verslavende manier van leven en ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo goed heb gevoeld, zowel mentaal als fysiek.
Hoop voor je dat je het einddoel haalt want het is een mooi streven...!!

Groet Bryston

Dankje Bryston, ik hoop dat ik het einddoel haal inderdaad, nu alweer een poosje bezig met kracht training en het bevalt goed, alhoewel je nooit rond loopt zonder pijn in een van je spiergroepen :P

Ik ben na de school vakantie van de kids nu begonnen met de eerste stap in voedings aanpassingen. Omdat ik qua gewicht niet van heel ver hoef te komen, en de mix tussen spier opbouw en vet afname lastig te combineren is en na veel gelezen te hebben heb ik het volgende voor mijzelf als voedingsdoel gezet de komende tijd.

Beginnen met Gezond eten, dat is op zich al iets waar je in moet komen... omdat een snoepje of koekje pakken zo makkelijk is... ik eet daarnaast gewoon mij eten maar geen vette spullen zoals worst of speklapjes etc..., gezond maar gewoon in energie voldoen niet meer niet minder.

Ik ga eerst eens kijken wat dat voor mij doet voor een paar weken, en ga dan geleidelijk verder bijstellen.... ik ben het eens met de artikelen die ik lees waarin men waarschuwt van: Ga niet gelijk van een bepaalde levenstijl direct naar 180 graden het omgekeerde, eerst 90 graden is beter... (Sorry dames dat ik even in hoeken ga praten :P )

samen met 3 keer per week sporten moet ik daarmee resultaat zien.

Grtz

Michel
0

#16 Gebruiker is offline   Mr.Dijkie 

• Nieuw lid

Gepost 24-01-2012 - 20:26

Ik pas even mijn voorstel berichtje aan, ik zocht op google op mijn naam en kom dan op deze site uit waar ik ook vandaag mijn foto's heb geupload, ik wil niet dat iedereen die op mijn naam googled rechtstreeks op deze site op mijn progress foto's uitkomt :) (Zakelijk gezien niet echt nodig)

Ik zie dat mijn naam uit mijn voorstel berichtje wordt gevist door google, dat haal ik dan dus even weg en pas het aan door mijn forum naam :)

(zou iemand van de moderators even mijn topic naam kunnen veranderen in Mr.Dijkie? )

Deze post is bewerkt door Mr.Dijkie: 24-01-2012 - 20:28

0

#17 Gebruiker is offline   Michael G. 

• Ere lid
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Fitnessforum Moderators
  • Lid geworden: 16-12-09

Gepost 25-01-2012 - 14:19

done
0

Deel dit topic: